Reflections kreeg wereldfaam met de Driver serie. Met Driv3r sloeg men echter de plank mis. Dat kwam omdat de standaard sinds de jaren van Driver veel hoger was komen te liggen, voornamelijk dankzij Grand Theft Auto 3. Met Driver: Parallel Lines wil men de fouten rechtzetten en een topper uitbrengen. Zal Driver nu wel interessant genoeg zijn voor het grote publiek? Dat is de vraag.
Een ander belangrijk verschil met Driv3r wordt de verdeling tussen auto rijden en te voet rondlopen. Nu zal je enkel nog moeten rondlopen om van wagen te veranderen. Er zullen dus geen lange schietgedeeltes meer aanwezig zijn zoals in die game. Ongeveer 85% van de game zul je door brengen in de wagen. Dat geeft je tijd genoeg voor lange achtervolgingen dus zoals in Hollywood films, een
vergelijking die publisher Atari maar al te graag maakt.

Wat The Getaway deed voor Londen zal Driver doen voor New York. Reflections heeft er voor gekozen om de belangrijkste gebieden van de stad te tonen in de game. Wat zou een game in New York zijn zonder The Bronx, New Jersey, Queens en de Twin Towers(Manhattan)? In de game kom je meer dan 250 kilometer aan wegen tegen die overgenomen zijn uit de stad zelf en volgens Reflections zou het allemaal zonder laadtijden over je scherm moeten vloeien. Natuurlijk verandert een stad als je er dertig jaar niet komt. Winkels verhuizen, nieuwe gebouwen worden gebouwd en hier en daar storten er twee torens in. De studio heeft daar aan gedacht en in de game zullen twee fotorealistische versies van de stad aanwezig zijn.
Ook de wagens zullen echt lijken en om het nog beter te maken, zijn er een tachtigtal verschillende wagens aanwezig. Men is ook een belangrijk elementen gaan lenen uit de laatste Need for Speed games, je kunt je wagens laten tunen zodat ze beter presteren. Dat is handig in die missies waar het net iets meer mag zijn.

Dan mag je natuurlijk al bang worden dat de framerate even 'goed' zal zijn als in Driv3r. Voorlopig loopt de versie vlot met tien wagens tegelijk op het scherm maar de uiteindelijke versie zou twintig tot dertig auto's tegelijk kunnen tonen zonder framerate problemen. De game ziet er dus opnieuw interessant uit maar laten we hopen dat hij zich nu wel kan bewijzen. Het blijft natuurlijk nog maar de vraag of onze huidige generatie consoles al dit geweld aan kan. Als de game niet uitgesteld wordt, mogen we in maart de game spelen op PlayStation 2 en Xbox.
|