Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
27 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2024 
(0) 
(2) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
Rise of the Ronin
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
Nieuws:

[Upd.] Inafune legt eigen uitspraak uit


Door Rene Groen op 22-06-2016 om 18:01
Bron: Vice

Deze week verschijnt Mighty No. 9, een game die vier miljoen dollar wist te vergaren via een Kickstarter campagne en daarmee een groot succes genoemd moest worden. De vraag is nu natuurlijk of dit ook resulteert in een goede game.

[Update:] Het onderstaande verhaal zou niet kloppen, maar verkeerd geďnterpreteerd zijn door een vertaler. Zijn eigenlijke uitspraak zou als volgt zijn:
quote:
"You know, I want to word this in a way to explain some of the issues that come with trying to make a game of this size on multiple platforms. I’m kind of loath to say this because it’s going to sound like an excuse and I don’t want to make any excuses. I own all the problems that came with this game and if you want to hurl insults at me, it’s totally my fault. I’m the key creator. I will own that responsibility.”

Inafune vervolgt zijn verhaal dat het veel werk vereiste om Mighty No. 9 voor tien platformen te ontwikkelen, waar het eindproduct uiteindelijk onder te lijden had. Voor nu probeert ontwikkelaar Comcept de problemen zoveel mogelijk aan te pakken.

Mighty No. 9 is uitgebracht op de PC, Mac, Linux, PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita, Xbox 360, Xbox One, Nintendo Wii U en Nintendo 3DS.

[Oorspronkelijk bericht:] Ontwikkelstudio Comcept doet er in ieder geval alles aan om de game te promoten, zo kwamen ze al met een livestream en mocht ook Keiji Inafune zijn zegje doen. Op de vraag of we nog meer downloadable content mogen verwachten laat hij het volgende weten:
quote:
"So there's not any additional DLC beyond the Ray (an additional antagonist) DLC. The reality is they put everything into making this game. They didn't try to microtransaction it out, they didn't try to DLC it out for extra money. They put it all in. So, for now, this is what you see and what you get, for the Mighty No. 9 world. But, again, we can hope that if things go well, there'll be sequels. Because I'll tell you what, I'm not getting my 2D side-scrolling fill."

Opvallend is dat Inafune regelmatig verwijst naar 'they', terwijl hij ook zelf betrokken was bij het project. Mogelijk ligt het antwoord elders in de stream, we krijgen namelijk te horen dat Inafune het project verlaten zou hebben toen deze voor ongeveer zeventig procent was afgerond. Reden zou zijn dat hij andere projecten na wilde streven.

Inafune komt ook nog met een opvallende uitspraak. Als de game niet perfect is, dan is het volgens hem in ieder geval nog altijd beter dan niets.
quote:
"And at the end of the day, even if it's not perfect, it's better than nothing. At least, that's my opinion."

Wanneer je overigens wacht op een Mac, Linux of Xbox 360 versie zul je meer geduld op moeten brengen. Op het laatste moment werden er problemen gevonden waardoor deze versies vertraging hebben opgelopen.


08:14  Charts Japan: Rustige week voor hardware
17:52  Mafia III met Family Kick-Back trailer
 Reacties (19)
 Pagina: 1
Gast (84.162.64.xxx) op 21-06-2016 om 17:48
Wat een slechte opmerking van een ontwikkelaar. Beter iets dan niets. Volgens mij zegt dat al genoeg over de game zelf.

Gast (82.173.56.xxx) op 21-06-2016 om 18:57
Ik vind het echt een shocker dat de game matig wordt ontvangen. Jij zou denken dat onder zijn leiding een 2d meesterwerk zou worden afgeleverd helemaal met dat kickstarter budget. :?

Gast (91.183.202.xxx) op 21-06-2016 om 18:58
Als je eens goed de ontwikkelings geschiedenis van deze game leest, can je alleen maar besluiten dat het een grote flop is en een slag in het gezicht voor iedereen die de kickstarter heeft gesteund. Van de manier waarop ze met hun fans omgingen om de officiële fora tot het eindproduct zelf, Mighty No. 9 is een teleurstelling.

Gast (77.249.254.xxx) op 21-06-2016 om 19:26
Hebben jullie Shantae gezien? Half de budget dan deze game en 2 keer zo beter.

flip122 op 21-06-2016 om 20:56 [Niv: 73 / Exp: 3645]
Rip Megaman.

Boogieboyz op 21-06-2016 om 22:11 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Kortom de game had nog veel langer uitgesteld kunnen worden als het aan hem lag maar hij brengt de game wss onder druk van backers en investeerders toch maar uit. Wat een totale grap. Ach, hij cancelt het iig niet plotseling zoals Capcom en Megaman Legends 3.

@77 Idd bro, kan niet wachten op Half-Genie Hero! Paar maandjes nog... Pirate's Curse en Risky's Revenge platgespeeld dus laat maar komen.

Gewijzigd door Boogieboyz op 21-06-2016 om 22:13

MaartenL (Redacteur) op 22-06-2016 om 00:33 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Wou deze destijds op Kickstarter backen maar toch niet gedaan. Geen spijt achteraf dus...

Rampzalig hoe ze dit verknoeid hebben. Je zou denken met zo'n budget dat ze er toch wel wat knaps van konden maken maar de gameplay en reviews tot nu toe zijn echt betreurend.

Xavior op 22-06-2016 om 03:03 [Niv: 121 / Exp: 6068]
Ik laat mij hier nog niet over uit totdat ik het zelf gespeeld heb.

MaartenL (Redacteur) op 22-06-2016 om 19:36 [Niv: 472 / Exp: 23598]
"I'll own that responsibility".

Mooi voor hem. Maakt niets uit voor de kopers.

Gast (31.220.2.xxx) op 22-06-2016 om 21:13
RIP Mega Man inderdaad.

Gast (213.46.74.xxx) op 22-06-2016 om 21:23
Gezien hem ervaring had dit een topper moeten worden.

De previews zijn voor Recore [Xbox One] ook al niet al te positief.

Gast (62.140.132.xxx) op 22-06-2016 om 23:06
Einde van z'n carričre als recore het ook niet goed gaat doen

Lawliet op 22-06-2016 om 23:12 [Niv: 346 / Exp: 17280]
Denk dat het grootste probleem is te veel multiplatform en hij zelf was wss te weinig betrokken. Ondertussen werkte hij al aan meerdere projecten en een tweede kickstarter. Je had verwacht dat hij met hart en ziel aan dit project zal werken. Al die trailers en docu of het de terugkeer van Jezus was en krijgen we dit.

Elke Mega Man fan hoopte op een geweldige game, maar vergeleken lijkt het nu een slechte rip off van de maker zelf genoeg ironisch. Ja het budget, maar kom op dan ga je toch eerst de consoles doen en de rest later. En durf te wedden als hij er meer aan mee had gewerkt (had verwacht volle 100%) dat het een veel betere game was geweest.

Ja hij heeft ervaring om aan meerdere projecten te werken, maar hij zit niet meer Bij Capcom waar alles in handbereik zit met AAA devlopers. Gelukkig niet gekocht, maar had zo graag gezien dat deze game geweldig zou zijn. Al mijn respect voor deze man is verloren.


Gewijzigd door Lawliet op 22-06-2016 om 23:12

Boogieboyz op 22-06-2016 om 23:20 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Mooie opmerking op eurogamer: "Mighty No 9 is a strong reminder that a great game is rarely down to one person alone. Hopefully this will be the wakeup Inafune needs to realise that *he* was not the secret recipe for Megaman's success.

I mean, Smash Bros has been the best representation of Megaman in 3D - that says something by itself."

Gewijzigd door Boogieboyz op 22-06-2016 om 23:21

Xavior op 23-06-2016 om 01:44 [Niv: 121 / Exp: 6068]
Hoeveel van jullie hebben de game al gespeeld? Loze opmerkingen maken is makkelijk namelijk.

Boogieboyz op 23-06-2016 om 03:43 [Niv: 303 / Exp: 15154]
ik denk niet dat je een spel eerst moet spelen om er een oordeel over te mogen hebben. Dat vind ik zon loos argument altijd... Net zoals je een trailer van een film kijkt om te bepalen od je de film wilt zien of niet.

Gast (62.140.132.xxx) op 23-06-2016 om 08:11
Klopt. Ik geef pas m'n geld uit aan een game als ie goed is. En ik kan wel zien of een game wel goed is of niet zonder te spelen.

Gast (78.21.63.xxx) op 23-06-2016 om 12:01
Beter een stront op je kop dan een Mighty no. 9 in je hand! HIHIHIHIHI

Gast (84.243.213.xxx) op 25-06-2016 om 00:46
Wat een kansloze berichten hier.. lekker mee lopen schapen!

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Mighty No. 9
Type:
Game
Releasedatum:
24-06-2016
Ontwikkelaar:
Comcept
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:





Meer media