Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Review:

The Swindle


Door Rene Groen op 16-08-2015 om 13:16
Bron: Gamed

Het jaar is 1849, de locatie is Londen. De bevolking kent een tweedeling, de armen staan onderaan in de maatschappij, terwijl de welvaart bij de elite alleen maar lijkt toe te nemen. Sterker nog, een nieuwe technologie zal het gat tussen de twee alleen maar doen vergroten.

Over honderd dagen moet namelijk The Devil’s Basilisk verschijnen. Het is een beveiligingssysteem dat alles ziet, waardoor inbraken tot het verleden moeten behoren. Een grote ramp voor het hoofdkarakter, hij weet namelijk enkel te overleven door in te breken en heeft nu dan ook slechts honderd dagen om zijn carrière een vervolg te kunnen geven. Dit inbreken doe je in locaties die altijd random in elkaar worden gezet, waarbij ook de hoofdpersoon zelf geheel willekeurig is. Een echte band opbouwen met het personage doe je dan ook niet, maar de bedoeling is altijd hetzelfde: zoveel mogelijk geld bij elkaar stelen om je kwaliteiten te verbeteren en de plannen van de elitaire bovenlaag van de bevolking te stoppen.


Aan het begin van The Swindle start je nog in de arme districten van de stad. Je doel is om je eerste losgeld bij elkaar te stelen, zodat je daarmee weer nieuwe upgrades kan kopen. Te denken valt aan een dubbele sprong, het kunnen plaatsen van een bom, het hangen aan een rail of sneller kunnen hacken. Met name dit laatste is belangrijk, het meeste geld haal je namelijk binnen door computers of kluizen te hacken, maar tegelijkertijd neemt de moeilijkheidsgraad toe. Het is ook op dit moment dat je keuzes moet gaan maken. Verlaat je een huis met het geld dat je op een gegeven moment verworven hebt of neem je toch nog wat extra risico met de kans dat je al het geld verliest? Immers, mocht je gepakt worden dan verlies je het reeds verworven geld en je bent een dag dichterbij de lancering van The Devil’s Basilisk. Hoewel je verworven kwaliteiten wel bewaard blijven zal je opbrengst minder hoog zijn wanneer je als een andere inbreker het avontuur vervolgt.

Het verschil tussen falen en succes is soms erg klein, zeker als de controls je in de weg staan. Voor 95 procent is de besturing prima in orde, maar de overige vijf procent gooit roet in het eten. Er waren bijvoorbeeld momenten dat ik stierf door gevaarlijk uitstekende punten, terwijl ik hier toch echt ver genoeg vandaan stond. Ook het vasthouden aan een muur, één van de features waar je in het spel gebruik van kunt maken, werkt niet altijd even vloeiend. Ditzelfde kritiekpunt valt aan te voeren voor het aanvallen, soms trachtte ik een robot van dichtbij neer te slaan, maar werd de impact hiervan niet geregistreerd. Een reeds uitgegeven patch bracht wel enige verbetering, maar nog niet alle problemen zijn hiermee opgelost.


Een ander punt waar ik minder over te spreken ben, is de opbouw. In het begin wordt je als speler redelijk aan je lot overgelaten, waardoor je teveel aan het experimenteren bent. Uiteindelijk kost dit je dermate veel dagen dat je naar het einde toe tijd tekort komt. Wanneer je vanaf het begin iets meer duidelijkheid zou hebben had dit voorkomen kunnen worden. De opbouw werkt ook op ander punt tegen, omdat levels geheel random worden gemaakt houden deze geen rekening met je verworven kwaliteiten. Het kan hierdoor gebeuren dat je al aan het begin van een level niet verder komt omdat je de dubbele sprong nog niet hebt aangekocht. Ook het gegeven dat de moeilijkheidsgraad per dag toeneemt, of je een rooftocht nu succesvol hebt afgerond of niet, voelt oneerlijk. Immers; een gefaalde overval betekent geen geld en daarmee geen upgrades, terwijl je deze wel hard nodig hebt om verder te komen.

The Swindle is een erg leuk spel geworden met een verfrissende insteek, maar komt niet geheel uit de verf. Dit is terug te voeren op twee punten: een besturing die niet nauwkeurig genoeg is en een opzet die niet werkt. Beide punten zijn gelukkig het hoofd te bieden door simpelweg door te blijven spelen en na verloop van tijd het avontuur opnieuw te starten, maar mogelijk zullen spelers op dat moment al zijn afgehaakt. Alle goede bedoelingen ten spijt, waaronder ook leuke graphics en een goede soundtrack passen, kan dit natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Beoordeling
Gameplay   60
Sound   75
Graphics   80
Replay   60

Alleen voor de echte doorzetters.
65


07:02  Ultimate Ninja Storm 4 toont The Last karakters
09:02  Packshot Sunday - Deel 165
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
The Swindle
Type:
Game
Releasedatum:
31-07-2015
Ontwikkelaar:
Size Five Games
Uitgever:
Curve Digital
Media:




Meer media