Hoewel de reboot van Tomb Raider door velen werd geprezen waren er ook enige kritieken. Het aantal tombes was bijvoorbeeld beperkt en de puzzels waren eveneens niet in grote getale aanwezig. Twee problemen die ontwikkelaar Crystal Dynamics zich heeft aangetrokken.
In gesprek met Game Informer vertelt creative director Noah Hughes dat puzzels een belangrijke rol spelen in de Tomb Raider formule. Het is om deze reden dat er meer tomes in deze sequel zitten, waarbij het aantal puzzels eveneens is opgeschroefd.
quote: "You’ll still see a spectrum of difficulty for puzzles, so some of the secret tombs are larger and in some cases might have more difficult puzzles, but we’re trying to put them in the game in a ramped kind of way.”
De intentie van de ontwikkelaar is om de speler uit te dagen, zonder dat ze de minder ervaren speler afschrikken. Om dit te bewerkstelligen komen ze met iets dat ze 'nested puzzles' noemen, hetgeen bekend is uit de klassieke Tomb Raider games. De puzzels bestaan uit meerdere onderdelen die je moet voltooien alvorens je deze op kunt lossen. Hierdoor moet je nadenken over verschillende elementen, in plaats van voor een puzzel staan en je afvragen hoe je verder moet.
quote: “These tombs will take you longer to solve but it’s still an interesting combination of physics and cause-and-effect systems that add up to that grand finale of getting through that door at the end of the room.”
Rise of the Tomb Raider verschijnt later dit jaar voor de Xbox 360 en Xbox One.
|