Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

Meer tombes en puzzels in Tomb Raider


Door Rene Groen op 19-02-2015 om 07:00
Bron: Eurogamer

Hoewel de reboot van Tomb Raider door velen werd geprezen waren er ook enige kritieken. Het aantal tombes was bijvoorbeeld beperkt en de puzzels waren eveneens niet in grote getale aanwezig. Twee problemen die ontwikkelaar Crystal Dynamics zich heeft aangetrokken.

In gesprek met Game Informer vertelt creative director Noah Hughes dat puzzels een belangrijke rol spelen in de Tomb Raider formule. Het is om deze reden dat er meer tomes in deze sequel zitten, waarbij het aantal puzzels eveneens is opgeschroefd.
quote:
"You’ll still see a spectrum of difficulty for puzzles, so some of the secret tombs are larger and in some cases might have more difficult puzzles, but we’re trying to put them in the game in a ramped kind of way.”

De intentie van de ontwikkelaar is om de speler uit te dagen, zonder dat ze de minder ervaren speler afschrikken. Om dit te bewerkstelligen komen ze met iets dat ze 'nested puzzles' noemen, hetgeen bekend is uit de klassieke Tomb Raider games. De puzzels bestaan uit meerdere onderdelen die je moet voltooien alvorens je deze op kunt lossen. Hierdoor moet je nadenken over verschillende elementen, in plaats van voor een puzzel staan en je afvragen hoe je verder moet.
quote:
“These tombs will take you longer to solve but it’s still an interesting combination of physics and cause-and-effect systems that add up to that grand finale of getting through that door at the end of the room.”

Rise of the Tomb Raider verschijnt later dit jaar voor de Xbox 360 en Xbox One.


07:30  Gameplaybeelden Zombie Army Trilogy
07:00  World of Tanks komt naar de Xbox One
 Reacties (12)
 Pagina: 1
Ienstien965 op 19-02-2015 om 11:23 [Niv: 13 / Exp: 629]
PC RELEASE!!!

Gast (84.82.206.xxx) op 19-02-2015 om 11:58
Het gaat niet zozeer om het aantal tombes in tomb raider.....sigh... het gaat erom dat in de originele tomb raider spellen je steeds voor een dillema werd gesteld die je moest oplossen alvorens je weer verder op avontuur kon gaan. De tombes die ze in het vorige deel hadden zitten, waren gewoon simpele side quests. Wat gaan ze nu doen dan ? Nog meer side quests maken met iets moeilijkere opgaven ? Ik voorzie het laatste. Dus nog steeds geen tomb raider.

Gast (217.119.236.xxx) op 19-02-2015 om 12:28
Eens!

PwnStrike op 19-02-2015 om 13:10 [Niv: 27 / Exp: 1374]
Nou, ze hadden in het vorige deel echt wel puzzels hoor, gast 84. Die met die bel in de wind komt gelijk in me op. Die moest je doen voor de story. Er waren er ook nog meer.

Rene Groen (Eindredacteur) op 19-02-2015 om 14:00 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Snap alleen wel wat Gast bedoelt. De oudere Tomb Raider titels hadden puzzels die meerdere lagen bevatten, terwijl de laatste vaak niets meer bevatten dan één puzzel die je op kon lossen binnen één locatie. Overigens is dit ook wat de ontwikkelaar zelf aangeeft: “These tombs will take you longer to solve but it’s still an interesting combination of physics and cause-and-effect systems that add up to that grand finale of getting through that door at the end of the room.”

miknic op 19-02-2015 om 14:26 [Niv: 44 / Exp: 2216]
Laatste Tomb Raider met echte puzzels was The Last Revelation.. Daar moest je zelf naar andere levels om een puzzel in het vorige level op te lossen.

Gast (80.101.195.xxx) op 19-02-2015 om 15:07
deze generatie kan de puzzels van echte tombraider niet aan. alle games worden te makkelijk gemaakt.

het is een schande

Gast (62.238.138.xxx) op 19-02-2015 om 17:11
Het is en blijft een crossgen game en dus benut het niet de One en PS4 architectuur wanwege 512 mb xbox360 geheugen.
Het kan stukken beter en dat zullen we ook wel bij de sequel gaan zien

Malasorte op 19-02-2015 om 20:13 [Niv: 7 / Exp: 349]
Die 'tombs' is voor mij geen essentieel onderdeel van de games. De beste uit de serie, deel 2 en 3, hadden daar ook weinig van (hoewel er toen al over werd gezeurd door de spelers van deel 1). Maar meer puzzles vind ik wel essentieel. In The last revelation werd dat wel wat te gek, omdat je daar heen en terug kon tussen soms wel 3 levels. Maar de moeilijkheidsgraad van de puzzles van de delen 1 t/m 3 mag van mij wel terugkomen.

Malasorte op 19-02-2015 om 20:16 [Niv: 7 / Exp: 349]
@ Pwnstrike: De puzzle met de bel en de wind was dan ook de enige in de laatste game die het oude niveau haalde.

Jonezy op 19-02-2015 om 23:15 [Niv: 192 / Exp: 9611]
@ Malasorte, is toevallig de enige puzzel uit het spel waar ik echt een paar minuten moest nadenken hoe het zat. Helaas kwam het qua puzzelniveau nergens in de buurt van de goede oude games.. En gaat dat in het vervolg ook niet gebeuren. Toch vond ik de reboot een zeer vermakelijke game, stak uitstekend in elkaar en was een van de beste laatste last-gen releases die ik gespeeld heb.

Gast (84.82.206.xxx) op 21-02-2015 om 23:16
Het is gewoon sign of the times. Dit spel komt gewoon niet meer terug in de oude vorm. Hoe jammer ik het ook vind. Het is nu gewoon een 13 in een dozijn spel geworden. Geen moeilijke puzzels meer. Geen problemen die je MOET oplossen om door te kunnen gaan. Geen mystiek of mysterie meer. Alles lekker simpel gemaakt dat een blinde het zelfs kan spelen. Dit is niet gerelateerd aan dit spel maar bijna alle spellen die nu uitkomen zijn gemaakt voor de domme generatie die niet wil nadenken en alles voor gekauwd willen krijgen. Ik stop deel 1 maar weer is in mijn pc.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Rise of the Tomb Raider
Type:
Game
Releasedatum:
13-11-2015
Ontwikkelaar:
Crystal Dynamics
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media