Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Preview:

ScreamRide


Door Rene Groen op 27-01-2015 om 07:08
Bron: Gamed

Ontwikkelaar Frontier Developments heeft een flink aantal titels op haar CV staan, waaronder ook meerdere RollerCoaster Tycoon en Thrillville delen. Toch is ScreamRide niet de spirituele opvolger van deze namen, wat het wel is lezen jullie in onze preview.

ScreamRide speelt zich af in een testfaciliteit voor achtbanen, waarmee we meteen de absurde, doch hopelijk hilarische achtergrond te pakken hebben. Belangrijkste modus vormt Screamrider, waar we direct aan de slag kunnen in reeds vooraf gemaakte achtbanen. Nu klinkt dit niet echt spannend, maar voor het juiste gebruik is de hulp van de speler nodig. Om de beste ervaring te leveren zul je moeten bepalen waar er extra snelheid moet worden gemaakt of waar je juist in moet houden. Nu hoor ik je roepen dat topsnelheid altijd de beste optie is, echter mag het karretje niet van de rails vliegen of mogen diens inzittenden niet ziek worden, laat staan de dood vinden. Latere achtbanen hebben zelfs sprongen waar rekening mee gehouden dient te worden, waardoor je steeds bezig bent om enkele seconden van de tijd af te snoepen door te spelen met de snelheid.


De tweede mode is Engineering. Alhier krijgen we geen volledige achtbaan voorgeschoteld, maar een deels gebouwd exemplaar. Het is aan de speler om de rest in te vullen, hetgeen enigszins gelimiteerd is door de opdrachten die je krijgt. Je zult bijvoorbeeld gebruik moeten maken van bepaalde onderdelen, of de baan moet een bepaalde lengte hebben. Wanneer je tevreden bent over het resultaat kun je een karretje lanceren om te kijken of je baan wel daadwerkelijk zo veilig is als van tevoren gedacht, hetgeen te vergelijken is met de Screamrider modus. Een geslaagde poging brengt je naar een volgend level die weer een stapje moeilijker is, faal je echter, dan moet je terug naar de tekentafel.

Als laatste kunnen we aan de slag met Demolition, waarbij de naam al aangeeft in welke richting we moeten denken. Het doel is om karretjes met daarin twee berijders te lanceren richting een gebouw of een landschap, om vervolgens zoveel mogelijk ravage aan te richten middels de kettingreactie die het veroorzaakt. De levels zijn in eerste instantie eenvoudig, waarbij één goed geplaatste lancering al snel het gewenste resultaat heeft. Latere uitdagingen worden een stuk lastiger, zo zijn de funderingen van de gebouwen steviger en moet de kettingreactie op een juiste wijze gebeuren om aan de opgelegde doelen te voldoen.


Wanneer je geen fan bent van opgelegde regels of voorbedachte bouwsels kun je altijd nog je creativiteit de vrije loop laten in een Sandbox modus. Vanuit een breed scala aan onderdelen kun je zelf een achtbaan in elkaar zetten, waarbij het doel altijd hetzelfde blijft: de inzittenden een spannende rit aanbieden zonder dat ze ziek, zwak of misselijk worden. Het gaat echter nog een stap verder, je kunt namelijk ook gebouwen of landschappen maken en zelfs complete levels en missies voor één van de bovenstaande modi. Door deze vervolgens te delen met de community, hetgeen overigens enkel mogelijk is in de Xbox One versie, moet er altijd voldoende content aanwezig zijn om je mee te vermaken. Met dit alles belooft ScreamRide een aparte ervaring te geven die we vanaf 6 maart mogen beleven op de Xbox 360 en Xbox One.


07:04  Achter de schermen met Hellblade
07:07  The Witcher 3 met resolutie nieuws
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
ScreamRide
Type:
Game
Releasedatum:
06-03-2015
Ontwikkelaar:
Frontier Developments
Uitgever:
Microsoft
Media:


Meer media