Toegegeven, in de afgelopen manden kregen we al veelvuldig nieuwe beelden van Far Cry 4 te zien, waarbij met name veel aandacht uit ging naar de fictionele locatie Kyrat. Dat er weinig is gedeeld over het verhaal zelf is geen toeval.
Alex Hutchinson, de Creative Director achter de game, ziet om zich heen namelijk dat ontwikkelaars teveel verhalende informatie over hun games onthullen. Het doel van Far Cry 4 is dat je als speler zelf een verhal genereert zonder dat deze door de ontwikkelaar is voorgeschreven:
quote: “I feel like we always reveal too much story in games, you know. The game is about what you do anyway, so for me the best narrative is the narrative you generate as a player. I don’t want to give away too much. Pagan’s there, he’s obviously a character who has a different relationship with the hero than the usual antagonist, and I think that’s almost enough. That’s about as much as we want people to know so they get to experience it for themselves.”
Voor de beleving van het verhaal moeten we nog even geduld hebben, Far Cry 4 ligt vanaf 21 november in de winkels voor de PC, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 en PlayStation 4.
|