Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Preview:

Kingdom Under Fire II


Door Joni Philips op 19-08-2014 om 16:14
Bron: Gamed

Ontwikkelstudio's Blueside en Phantagram ontwikkelen momenteel samen Kingdom Under Fire II, het meest ambitieuze deel ooit in hun succesvolle Kingdom Under Fire serie. De game transformeert de Action RPG-RTS hybride-franchise in een gigantische Free-2-Play MMO.

Kingdom Under Fire II is een grote uitdaging voor de kleine Aziatische ontwikkelstudio's, een statement die onmiddellijk duidelijk wordt aan de hand van het verloop van de ontwikkeling. De productie van het spel gaat namelijk zeer turbulent. De game werd oorspronkelijk zeven jaar geleden aangekondigd met de bedoeling dat het spel één jaar later zou verschijnen voor de PC, PlayStation 3 en de Xbox 360. Het werd echter snel duidelijk dat ontwikkelstudio's Blueside en Phantagram de game nooit tijdig zouden afwerken. De game verdween vaak lange tijd uit het openbaar, waarna kleine nieuwtjes aantoonden dat de ontwikkeling verder liep. Ontwikkelaar Blueside belandde op een gegeven moment zelfs in zware financiële problemen waardoor het bedrijf vrijwel de helft van zijn werknemers verloor. Het originele 160-koppige team dat werkte aan het spel, werd op deze manier teruggebracht tot 90. De plannen voor de consoleversies veranderden eveneens continu. De PlayStation 3-versie verdween lange tijd, maar werd uiteindelijk teruggebracht ten koste van de Xbox 360 versie omwille van de gesloten natuur van Xbox Live.


Er werd uiteindelijk beslist om beide consoleversies te schrappen zodat men kon focussen op een nieuwe PlayStation 4-versie. Er waren daarnaast problemen om de game draaiende te krijgen op een gemiddelde Aziatische gamecomputer. Men moest dus werken aan de schaalbaarheid zodat ook computers met bijvoorbeeld een GeForce 7600 grafische kaart het spel konden uitvoeren. Het oorspronkelijke budget van $20 miljoen werd hierdoor zeer snel overschreden, het werd al eind 2010 bereikt waarna het spel nog eens vier jaar in productie was. De ontwikkeling van Kingdom Under Fire II was dus geen gemakkelijke klus, maar er is licht aan het einde van de tunnel. Er loopt momenteel een grote open beta voor het spel op de Aziatische markt die zal overlopen in de definitieve versie. De Europese en Amerikaanse markt mag de game daarna eveneens verwachten. Phantagram en Blueside hopen op deze manier dat zowel de PC als de PlayStation 4 versies in 2014 beschikbaar worden in onze contreien, een ideaal signaal voor ons om vooruit te blikken.

De game neemt ons opnieuw mee naar de wereld van Kingdom Under Fire, waarbij Kingdom Under Fire II zich 150 jaar na Kingdom Under Fire: The Crusaders afspeelt. Er is veel tijd gepasseerd, maar het conflict om het continent Bersia is niet stilgevallen. De strijd is zelfs verergerd dankzij de verschijning van de Encablossians, een nieuwe factie krijgers die afkomstig zijn uit de alternatieve dimensie Encablossia waar de spin-off Kingdom Under Fire: Circle of Doom zich afspeelde. De oude antagonist Regnier heeft hen opgehaald om te strijden met de Human Alliance en de Dark Legion zodat er een drievoudige strijd is ontstaan. De speler belandt in het midden van dit grootse conflict, klaar om de strijd te kantelen in het voordeel van zijn factie. Je wordt gelukkig niet meteen in het midden van het strijdperk gegooid van deze persistente online wereld. Je begint na de creatie van je personage – met keuze uit achttien klassen – aan een rustig avontuur dat de game stelselmatig opentrekt zodat je langzaamaan de wereld ontdekt.


Kingdom Under Fire II laat je eveneens stapje voor stapje zien hoe een hybride van een MMO, een RPG en een RTS eigenlijk werkt. Je begint met het ontdekken van de MMORPG-kant van het spel. Je verkent de verschillende zones waar je missies kunt oppikken of je kunt gewoon monsters gaan verslaan buiten de steden. Je leert op deze manier onder andere hoe jouw personage kan aanvallen, hoe je vijanden moet ontwijken en dergelijke. De game speelt op deze momenten grotendeels zoals je zou verwachten van een MMORPG, maar alles verandert wanneer je level 6 bereikt. Je krijgt op dat moment toegang tot de RTS aspecten van de game. Je moet een klein leger samenstellen dat bestaat uit drie soorten troepen, te kiezen uit een totaal van driehonderd soorten. Je moet dit leger, dat door de game heen steeds groter en sterker zal worden, gebruiken om de missies en dergelijke te overleven. Hierin zul je namelijk niet enkele monsters moeten bekampen, maar vaak enkele honderden tegelijkertijd. Het aansturen van je troepen wordt hier dus zeer belangrijk. Je zult hier dan ook regelmatig wisselen tussen de 'RPG' mode waarin je zelf strijdt en de 'RTS' mode waarin je snel de troepen aanstuurt.

Je kunt een groot deel van de game solo aanvangen met jouw troepen, maar je hebt ook grote stukken waar je zult moeten optrekken met andere spelers. Er zijn bijvoorbeeld kerkers en raids waar respectievelijk vier en twintig spelers zullen moeten samenwerken. Aangezien op deze momenten iedereen nog beschikt over zijn eigen troepenmacht, kan dat redelijk spannend worden. Je kunt dan ook best lid worden van een gilde zodat je een goed groepje vindt. Er zijn daarnaast ook Player versus Player matches. Je begint met eenvoudige drie versus drie gevechten, maar je kunt ook gevechten organiseren tussen gilden waarin vijftien spelers vechten aan elke zijde. Het geeft ongetwijfeld aanleiding tot grootse strijdperken waarin honderden troepen op elkaar storten, iets wat ons zeer goed in de oren klinkt. Het is nog even afwachten alvorens Kingdom Under Fire II beschikbaar wordt, maar wij hebben de game alvast op onze radar staan. Het klinkt namelijk te interessant en te uniek om te missen.


16:27  Zijn Erfenis: Chris Avellone
09:00  Ontwikkeling The Witness bijna afgerond
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (62.140.132.xxx) op 19-08-2014 om 16:51
Klinkt erg goed! Ben benieuwd of het goed uitgewerkt wordt. :)

Gast (83.163.152.xxx) op 19-08-2014 om 20:23
Oh, zijn ze nou nog steeds bezig?

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Kingdom Under Fire II
Type:
Game
Releasedatum:
14-11-2019
Ontwikkelaar:
Blueside
Uitgever:
Gameforge
Media:








Meer media