 |
|
Nieuws: Ubisoft wil minder buggy releases
Door Rene Groen op 14-07-2014 om 14:00
|
Bron: Videogamer
|
We zien het vaak gebeuren: games die eigenlijk onvoldoende afgewerkt zijn worden uitgebracht, waarna de ontwikkelaar diens fouten middels patches tracht recht te zetten. Ubisoft CEO geeft in gesprek met MCV aan dat hij dit soort fouten in de toekomst wil voorkomen.
Om een voorbeeld te stellen steekt hij de hand in eigen boezem, bij Watch_Dogs was het team tot de laatste minuut bezig om het spel te tweaken, waarbij ze op het laatste moment nog veranderingen doorvoerden. Om dit tegen te gaan willen ze een andere strategie najagen: games eerder afronden zodat er meer tijd over blijft om ze te testen en, waar nodig, te verbeteren.
Een ander punt waarop Ubisoft zichzelf wil verbeteren is het hergebruiken van reeds ontwikkelde elementen. Stel dat ze voor een game een auto hebben gemaakt, dan werd deze bij een andere titel wederom ontwikkelt. Het nieuwe doel is om dit automodel ook bij andere games te gebruiken.
Ubisoft is niet het enige bedrijf dat meer aandacht wil steken in het gladstrijken van de ontwikkelplooien, afgelopen maand gaf Electronic Arts CEO Andrew Wilson aan dat ze hun ontwikkelprocessen fundamenteel hadden aangepast voor diens aankomende teams. Ze streven hierbij hetzelfde doel na als Ubisoft: games eerder afronden om meer tijd over te houden om de fouten eruit te halen voordat deze game wordt uitgegeven. Hij liet hier destijds over weten:
quote: "We're... changing the way we test our products. Does it work? Zeroes and ones. There's a fundamental test. Does it do what it's supposed to do? QA? Is it fun when it's doing what it's supposed to do? Scalability? Does it do what it's supposed to do at scale? And usability, can a user get it to do what it's supposed to do and have fun with it with their friends and at scale? It's a completely different test and QA construct in the company, which includes betas that are much, much earlier in the process, like Battlefield Hardline."
|
|
|
|
14:00 Darren Young in WWE 2K15
14:00 Meer beelden Natural Doctrine
|
Reacties (3) |
|
Pagina:
1
|
|
Beretta-1992
op 14-07-2014 om 18:21
[Niv: 69 / Exp: 3433]
|
En dan voornamelijk de PC releases
|
|
Gast (77.172.154.xxx)
op 14-07-2014 om 19:52
|
En nog steeds voor Watch Dogs... is nog steeds onspeelbaar
|
|
FloriX
op 14-07-2014 om 21:56
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
"Om dit tegen te gaan willen ze een andere strategie najagen: games eerder afronden zodat er meer tijd over blijft om ze te testen en, waar nodig, te verbeteren."
Dat klinkt nogal raar, als ze de developers nog meer gaan pushen om deadlines te halen (en dat terwijl games steeds groter, grafisch mooier en geavanceerder moeten worden)dan lijkt het me juist dat je veel meer problemen krijgt.
Wat ze moeten doen is hun games, teams en budgetten terugscalen. Bijna alle games die ze tegenwoordig uitbrengen zijn enorm in schaal, kosten en hoeveelheid ontwikkelaars waardoor ze ook steeds meer moeten verkopen om break-even te halen. Omdat die games zo massaal in schaal zijn is het tevens veel lastiger om bugs en glitches te vinden, helemaal omdat er in testing en q.a. veel minder tijd en budget wordt gestoken dan in bijvoorbeeld graphics.
En ze zouden ook eens kunnen stoppen met het forceren van multiplayer features in games die het niet nodig hebben, nutteloze en vervelende drm, day 1 dlc, pre-order bonussen, microtransactions en al die andere shit. Dat kunnen ze allemaal besteden aan het testen en fixen van hun games, maar dat hebben ze er niet voor over, terwijl dat voor de kwaliteit van het product wel nodig zou zijn.
Als Ubisoft écht wil doorgaan met het uitbrengen van meerdere $100m+ AAA games per jaar, zo groot en mooi als ze zijn, én ze willen testen en fixen, dan is de oplossing niet kortere deadlines maar het inhuren van meer testers, meer programmeurs om de gevonden problemen te fixen, meer development tijd om aan testing te besteden, een beter gestructureerde en effectievere projectmanagementstrategie en minder dlc/pre-order bullshit. Maar dan blijft het probleem dat de budgetten absurd zijn.
Naar mijn mening is de AAA markt niet veilig en niet veel langer vol te houden, en dat geldt ook voor de filmindustrie. De budgetten en daarmee de risico's zijn absurd. Er hoeven maar een paar AAA games of een paar Hollywood blockbuster films met budgetten van enkele honderden miljoenen dollars/euro's te floppen en de gehele markt ligt op z'n gat.
Ik ben in ieder geval huiverig.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|
|
|