Ontwikkelaar Bungie wist met haar Halo titels veel gamers voor zich te winnen, na hun vertrek bij Microsoft gingen ze echter een nieuw avontuur aan: de creatie van Bungie onder de vlag van Activision.
Middels een update op de officiële Bungie website leren we weer het nodige over de game die op 9 september zal verschijnen. Te lezen is bijvoorbeeld dat het zonnestelsel in de game werd verandert door de komst van de Traveler. Dit wezen wist Mars en Venus aan te passen, waardoor de mensheid naar deze planeten af konden reizen om ze te koloniseren. Deze tijd werd ook wel de 'Golden Age' genoemd.
Na verloop van tijd bleek echter dat de Traveler nite alleen gekomen was, hij werd namelijk gevolgd door een zeer krachtige en donkere vijand. Het is nu aan de spelers om de steden te verdedigen en de vijand te verslaan, waarbij ze vele ruïnes en andere locaties kunnen verkennen om de verloren gegane geheimen te achterhalen. In totaal worden er vier locaties besproken, te weten de aarde, maan, Venus en Mars, waarbij veel van de locaties aangetast zijn door The Darkness, op The City op aarde na.
In de sectie The Guardians worden verder drie klassen besproken uit de game, te weten de Titan, Warlock en Hunter:
- De eerste Titans bouwden een muur en gaven hun leven om deze te verdedigen. Hoewel hun vijanden dodelijk en zonder genade waren kon ditzelfde gezegd worden over de Titans. Je komt voort uit een gading legendarische helden en je zult moeten vertrouwen op je kracht en bekwaamheden om de vijand te overwinnen.
- De Warlocks hebben de Traveler lange tijd bestudeerd, waarbij het ze is gelukt om meester te worden in zijn energieën. Zijn ware bedoelingen blijven een mysterie, maar naarmate je meer over de waarheid leert wordt je ook meer naar het onbekende getrokken. Als Warlock sta je aan het begin van je grootste ontdekking, de ontrafeling van de geheimen achter de Golden Age, waarbij het de vijanden zijn die tussen jou en je ontdekking staan.
- De Hunters slopen vroeger rond in de wildernis en woestenijen, waarbij ze grote risico's namen voor nog grotere beloningen. Het buigen van de regels was hierin niet meer dan normaal om je doel te kunnen bereiken. De unieke mix van durf en vindingrijkheid is nu meer dan ooit benodigd om te overleven.
Naast de klassen leren we door de update ook meer over vier van de vijanden:
- De Fallen zijn taaie vijanden die kunnen overleven in uiteenlopende omgevingen zonder zware armor of complexe aanpassingen aan hun fysiologie. Ze reizen licht, slaan hard toe en verdwijnen voor je het in de gaten hebt.
- De Hive manipuleren de wereld op manieren die we ons niet voor kunnen stellen. Ze hebben een koninkrijk opgebouwd in de levenloze kern van de maan en aldaar hebben ze hun donkere en angstaanjagende geheimen verborgen weten te houden.
- Verschillende rapporteren omschrijven de Vex als een massaproductie aan machines, samengesteld uit een onbekend metaal. Alle pogingen om te communiceren met de Vex faalden, hetgeen dit vijandige, onverbiddelijke en bovenal dodelijke ras onvoorspelbaar maakt.
- Er zijn slechts weinige Guardians die tegenover een Cabal kwamen te staan en dit verhaal na konden vertellen. De Cabal is een professionele, militaire operatie die nu uit is op de speler.



























|