Hoewel Titanfall voor velen een frisse wind door het shootergenre blaast zijn er toch enkele punten die een verbetering nodig hebben, zo beseft ook ontwikkelaar Respawn zich.
Op diens officiële website steken ze de hand in eigen boezem en laten ze weten dat hun achterliggende systeem van de game niet altijd volledig gebruik maakte van de gegeven informatie. Een voorbeeld is de bepaling welke van de twee teams beter is aan het einde van een match en om dit aan te pakken voeren ze twee wijzigingen door:
1. Searching for teammates and opponents will now sometimes take more time to look for players that are a good skill level match, rather than purely prioritizing speed over quality. This will give us more time to build better teams and create closer games that are worth staying in for a longer period of time.
2. Rather than playing against the same opponents over and over, the game will periodically split the teams apart and search for new opponents for each team. This means if one team is dominating, we will update the skill for all of the players and then find each team a better suited match for the next round. Did you lose to a really great team? We'll make them disappear and replace them with a new opposing team - and they will have no idea that you just got your butts kicked. This should end some of the frustration with playing for extended periods when you're having an off night.
Ook in de toekomst zal Respawn de balans van de game in de gaten blijven houden en veranderingen doorvoeren wanneer dit nodig is.
|