Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
Stellar Blade
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Nieuws:

Metal Gear Solid V info op een rij


Door Rene Groen op 06-02-2014 om 14:43
Bron: NeoGAF

Wanneer het magazine Game Informer de aankomende titels Metal Gear Solid V: Ground Zeroes en Metal Gear Solid V: The Phantom Pain flink wat aandacht geeft kijken wij graag mee, hieronder de belangrijkste informatie van deze twee titels.

Over Metal Gear Solid V: Ground Zeroes:
  • Je verrekijker is ditmaal handiger dan voorheen middels een marking feature. Mocht je hier niets voor voelen dan kun je dit in het menu ook uitzetten.
  • Patrouillerende wachters zijn ditmaal meer onvoorspelbaar dan voorheen.
  • Je zogeheten line of sight is zeer indrukwekkend, zo stelt het spelers in staat om bijvoorbeeld door dunne spijlen van een cel heen te schieten.
  • Je inventaris is te benaderen middels het D-Pad. Tik je de D-Pad eenmaal aan dan wissel je snel van wapen en item, houd je deze ingedrukt dan krijg je de volledige collectie in die klasse te zien.
  • Wanneer je gezien bent zal een indicator op het scherm kleuren. Deze kleur zal feller worden wanneer de vijand de situatie verdachter vindt. Een eerdere feature uit de game, een countdown die aan gaf wanneer je veilig was, is uit de game gehaald. In plaats daarvan dien je naar radio conversaties te luisteren om te weten wanneer je veilig bent.
  • De Second Screen App laat spelers hun tablet of telefoon gebruiken als een map, tevens kunnen er audiobestanden mee worden beluisterd en missie informatie mee worden bekeken.
  • Volgens het magazine is de slow-motion mechaniek, de Reflex Mode, zelfs bruikbaar voor de fans van de eerdere delen. Ze noemen het 'een leuke bonus' en kan enkel succesvol worden gebruikt wanneer Snake's geweer geladen is en er weinig obstakels zijn.
  • Wanneer Snake een soldaat overhoort door hem in een wurgingshouding te nemen zal de informatie die hij vertelt over ammo of geheime doorgangen automatisch op de map worden gemarkeerd. Tevens verkrijg je automatisch de ammo die deze soldaat bij zich droeg.
  • Het besturen van voertuigen als jeeps en tanks voelt zeer goed aan.
  • Gewend raken aan de stem van Snake kan even duren, maar volgens Game Informer doet Keith Sutherland fantastisch werk en weet hij een extra emotie mee te geven aan het karakter.
  • Zoals we gisteren al lieten weten is het hoofdverhaal in minder dan twee uur te voltooien, waarbij testers een speedrun van vijf minuten neer wisten te zetten. Hoe lang je erover doet om het hoofdverhaal uit te spelen ligt geheel aan de speler, zo kun je de map verkennen of dit laten voor wat het is. Extra missies voegen verder de nodige replaywaarde toe.
  • De extra missies die zich gedurende de dag afspelen tonen aan hoe indrukwekkend de Fox Engine is, waarbij de PlayStation 4 versie er het beste uit ziet.
  • De XOF patches die Skull Face uit de helikopter gooit zullen de Deja / Jamais Vu missies vrijspelen.
  • De Deja Vu missie veranderen Camp Omega in een landschap dat doet denken aan Shadow Moses, inclusief de muziek, belichting en impersonatie van Miller over de CODEC. Weet je deze missie uit te spelen, dan speel je de veelhoekige Solid Snake skin vrij.
  • In de Jamais Vu missie krijg je de controle over Raiden die de Snatchers moet verslaan. Hij heeft hierbij geen beschikking over een zwaard, maar is sneller dan Snake.
  • Hoewel sommige consumenten de nieuwe distributiemethode als afzetting zien is de reden van Konami om interesse te wekken voor de volgende iteratie van de serie.
  • Game Informer sluit af met de melding dat Ground Zeroes een 'prikkelende smaak' geeft voor de volgende stap van de geliefde stealth franchise. Het is iets waar gamers zeker naar uit moeten kijken.
Over Metal Gear Solid V: The Phantom Pain:
  • Gevraagd naar de coma van Big Boss geeft Kojima aan dat we dit enkel zullen begrijpen door The Phantom Pain compleet door te spelen. Pas op het einde leren we wat er gebeurd is.
  • In The Phantom Pain wil Kojima naar voren brengen dat je nooit zonder schade uit een oorlog komt. Een voorbeeld uit de game zijn karakters die ledematen verliezen.
  • Een level in Afghanistan heeft een enorme draw distance.
  • In het landschap zien we diverse dieren als schapen en geiten, waarbij ze er allen zeer realistisch uit zien.
  • The Phantom Pain is niet één grote wereld, maar vooral een verzameling van verschillende gebieden, in diverse delen van de wereld.
  • Niet ieder gebied heeft vele vijanden, hierdoor ervaart de speler niet de constante stress zoals hij dit in Ground Zeroes doet.
  • Aan het einde van Ground Zeroes wordt er melding gemaakt van een ondergrondse, nucleaire testfaciliteit, gelegen in Zuid-Afrika in het jaar 1977. Mogelijk is dit de nieuwe locatie van Mother Base (Outer Heaven).
  • In tegenstelling tot Ground Zeroes kun je in The Phantom Pain soldaten rekruteren bij Fulton Recovery.
  • Basissen zijn meer interactief dan voorheen. Je kunt rondwandelen in je eigen basis en hier verschillende dingen doen. Hieraan toevoegend is het zelfs mogelijk om online in de basis van een ander rond te lopen.
  • Zoals eerder aangegeven zal de progressie die je maakt in Ground Zeroes overgedragen worden naar The Phantom Pain. Spelers hebben hiermee een significant voordeel ten opzichte van gamers die de proloog niet gespeeld hebben.


14:44  Datum voor tweede BioShock Infinite DLC
08:00  Wii U Virtual Console - Week 36
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Nelus op 06-02-2014 om 15:07 [Niv: 526 / Exp: 26310]
'Pas op het einde leren we wat er gebeurt is' dat is 'gebeurd' met een 'd'

Ben zeer benieuwd als fan van de serie. Ze zullen allebei in mijn collectie komen als ik eenmaal een PS4 heb. Ben ook zeer benieuwd naar Sutherland's stem. Mja, ben natuurlijk David Hayter gewend.


Redneckerz (Redacteur) op 06-02-2014 om 15:38 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Nelus:
Je kon het niet laten, he?

Nelus op 06-02-2014 om 15:48 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Hey, op de front page mag het nog (toch Rene?)

Gast (212.67.187.xxx) op 06-02-2014 om 15:50
Wie niet iedereen is David Hayter, maar ik denk dat we solid snake tegen gaan komen en vandaar dat David Hayter niet als Bigg Boss speelt. Kojima heeft wel eerder gezegd dat hij andere plannen voor David Hayter heeft dus je weet het maar nooit met Kojima.

masterninja op 06-02-2014 om 17:12 [Niv: 33 / Exp: 1645]
Ik heb er zin in laat Ground Zeroes maar komen!

Rene Groen (Eindredacteur) op 06-02-2014 om 19:13 [Niv: 747 / Exp: 37333]
@ Nelus: Sure, je schiet maar hoor

AltairJack op 06-02-2014 om 20:22 [Niv: 55 / Exp: 2767]
Klinkt goed.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Type:
Game
Releasedatum:
20-03-2014
Ontwikkelaar:
Konami
Uitgever:
Konami
Media:








Meer media