Hoewel games als Call of Duty en Battlefield voornamelijk draaien om diens multiplayer is er tevens een singleplayer aanwezig, een stap die nieuwkomer Titanfall niet zal nemen. De game richt zich volledig op de multiplayer en dit brengt de nodige problemen met zich mee.
Op NeoGAF laat producer Drew McCoy weten dat het lastig is om marketing te voeren voor een game als Titanfall. Het spel tracht dingen anders te doen dan veel andere First Person Shooters, zo is er geen singleplayer waar je uit kunt putten wanneer je trailers naar buiten brengt. Om gamers toch een indruk te kunnen geven van wat ze te wachten staat werd er besloten om onbewerkte gameplaysegmenten te tonen die ieder drie tot vijf minuten duren. Doel is om hiermee de flow te tonen die de game ons zal geven:
quote: “Starting as a Pilot, taking on AI and other player Pilots, wall running around a Titan, earning your Titan, climbing in, battling other Titans while stomping on humans, ejecting, etc. There’s a huge amount of gameplay mechanics available at any one time, and encompassing them in a few minutes is actually quite hard to do. Its also why we took an extremely early pre-alpha build of the game to events like Gamescom, PAX, etc. to let normal dudes hands-on time with the game. There’s no amount of polished marketing that can replace playing the actual game.”
Recentelijk leerden we dat Titanfall zes-versus-zes gameplay bevat, waarna veel gamers hun kritiek uiten op deze beslissing. McCoy vertelt hierover dat hij hoopt dat gamers het spel uit zullen proberen en hem dan vertellen hoe ze er tegenover staat. Hij denkt niet dat er nog iemand is die zal zeggen dat het spel een tekort heeft aan competitieve uitdaging, intensiteit of variëteit.
Titanfall verschijnt op 13 maart voor de PC, Xbox 360 en Xbox One.
|