Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
22 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Februari 2020 
(17) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Februari 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
18 Februari 2020 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
(3) 
17 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
16 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
15 Februari 2020 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
14 Februari 2020 
(12) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Februari 2020 
(5) 
(1) 
11 Februari 2020 
(0) 
(1) 
(7) 
(0) 
(1) 
(1) 
10 Februari 2020 
(3) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Februari 2020 
(6) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
08 Februari 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
07 Februari 2020 
(2) 
(0) 
(15) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Februari 2020 
(6) 
(0) 
(0) 
(2) 
(6) 
(0) 
05 Februari 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(9) 
(0) 
04 Februari 2020 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
03 Februari 2020 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
Monster Energy Supercross 3
Patapon 2 Remastered
Coffee Talk
Gamed Gamekalender Februari 2020
Preview:

Diablo III


Door Joni Philips op 03-08-2013 om 08:43
Bron: Gamed

Origineel lanceerde Activision-Blizzard Diablo III exclusief op de PC, maar nu komt de game ook – in verbeterde vorm! – naar consoles. Op welke punten de game verbeterd is en op welke punten de game hetzelfde is gebleven, lees je hieronder in onze preview.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: het verhaal is hetzelfde gebleven. In Diablo III keert de speler terug naar de wereld Sanctuary. Sinds het einde van Diablo II is er twintig jaar voorbijgegaan, maar Diablo is niet klaar met het veroorzaken van problemen. Samen met de mythische Deckard Cain en zijn nichtje Leah trekt de speler op een groots avontuur om Diablo en zijn demonen te stoppen. De speler kan hierbij zelf kiezen met welk personage hij speelt. Je kunt onder andere aan de slag als Barbarian wiens brute kracht belangrijk is; de Wizard met een focus op magische vaardigheden; de Monk die rekent op snelle mêlee-aanvallen; de Demon Hunter welke kruisbogen gebruikt; en de Witch Doctor die onder andere monsters kan oproepen. Op dit gebied is er dus niets veranderd aan Diablo III.

De gameplay is wel geëvolueerd, maar in de basis zul je nog steeds de PC-versie van Diablo III herkennen. De game is nog steeds een Hack & Slash titel die uit een isometrisch perspectief bekeken wordt. Samen met eventuele kompanen trek je van de ene ruimte naar de andere terwijl je bestookt wordt door monsters. Bepaalde monsters werden hierbij wel aangepast om meer of minder schade te doen, zo doet de Withermoth nu vijfmaal zoveel schade. Deze monsters versla je met de vaardigheden en aanvallen die eigen zijn aan de karakterklasse die je gekozen hebt. Deze vaardigheden kun je via Skill Runes (‘Perks’) sterker maken en aanpassen naar eigen wensen. Eens je deze monsters hebt verslagen, kun je de buit oprapen die ze achtergelaten hebben om jezelf weer sterker te maken.


De gameplay is dus bewaard gebleven, maar is wel aangepast aan de controllers waarbij deze aanpassingen met momenten redelijk verregaand zijn. Zo zijn volledige vaardigheden aangepast aan de nieuwe besturing en is er de Blizzard Skill die origineel werd afgevuurd waar de muiscursor zich bevond, maar nu moet de speler met de analoge stick een richting aanwijzen. Alle vaardigheden zijn door Blizzard onder de loep genomen om hen beter af te stellen op de controllers. Er werd zelfs een nieuwe mogelijkheid toegevoegd aan de consoleversie: een ontwijk-mogelijkheid welke toegewezen is aan de rechter analoge stick. Door deze te gebruiken rolt je personage weg, ideaal om een aanval te vermijden. Dit gebeurt hierbij even snel als je typisch zou lopen, maar wegrollen blijft beter om aanvallen te vermijden.

Eén van de gecontesteerde punten van de originele PC-versie was het Auction House waar spelers tegen betaling voorwerpen konden ruilen, waarbij het zelfs mogelijk was om items te ruilen voor echt geld met een leuk percentage voor Activision-Blizzard. In de consoleversies werd dit concept compleet geschrapt. Je kunt nog steeds voorwerpen ruilen, maar alleen met de mensen waarmee je op stap bent. Om ervoor te zorgen dat je hierdoor niet opgescheept raakt met tonnen nutteloze equipment zal de loot beter afgestemd worden op het personage waarmee je speelt én zal zeldzame loot vaker gedropt worden door vijanden. Ook je inventaris is aangepast met een menu dat beter geschikt is voor analoge sticks. Een logische keuze aangezien de inventaris in de PC-versie sterk was afgesteld op het gebruik van de muis.

Ook het craften werd onder handen genomen. Op de PC was het mogelijk om voorwerpen te craften die uiteindelijk compleet nutteloos bleken voor de speler omdat ze in de verkeerde statistieken uitblonken. Op de consoles zal het craften rekening houden met het karakter van de speler. Als je craft met een Barbarian, zullen de gemaakte items bijvoorbeeld betere Strength-attributen hebben. Ook de Merchants zijn aangepast, in het begin verkopen zij meer zeldzame buit zodat je sneller in level kunt stijgen. Tegen het einde van de game vermindert dit weer omdat je dan zelf gemakkelijker goede buit kunt vinden. Het verkopen van buit is ook gemakkelijker: voorwerpen welke je aanduidt als Junk, worden automatisch verkocht wanneer je een merchant bezoekt. Je zult deze waardeloze buit dus niet meer stuk per stuk moeten opzoeken.


De belangrijkste verbetering zit hem echter zonder twijfel in de coöperatieve mode. Op de PC kon je deze alleen via het internet spelen, zelfs een LAN opzetten was niet mogelijk. In de consoleversies kun je nog steeds online aan de slag, maar je kunt ook gewoon met vier vrienden op de sofa zitten! Samen op één console trek je samen door de game, waarbij je telkens op hetzelfde scherm gehouden houdt. Als één speler achter ligt, dan zal de game hem automatisch naar voren teleporteren om hem bij de actie te houden. Om ervoor te zorgen dat de actie niet te onduidelijk wordt met vier spelers op het scherm, worden zij allen aangeduid met een gekleurde cirkel die uniek is per speler. Je moet dus simpelweg je kleur vinden.

Diablo III is dus sterk geëvolueerd ten opzichte van zijn originele release; waarbij deze veranderingen ideaal lijken om de game op de console ook tot een topper om te vormen. We wachten echter met ons definitief oordeel tot de game in de winkels ligt. De game verschijnt op 3 september op de PlayStation 3 en de Xbox 360; PlayStation 4 en Xbox One-versies van de titel volgen in 2014.


09:48  ArmA III toont helikopters
08:40  Saints Row IV mag Australië eindelijk in
 Reacties (4)
 Pagina: 1
D: op 03-08-2013 om 12:26 [Niv: 172 / Exp: 8612]
instabuybuybuy(echo)

No'tje op 04-08-2013 om 04:21 [Niv: 205 / Exp: 10228]
In verbeterde vorm, dat staat er echt alsof de PC versie een stuk schijt was. 91 op Gamed.

Zuigertje op 04-08-2013 om 15:24 [Niv: 118 / Exp: 5884]
@nin007:

Console is een ander doelgroep uiteraard. De verwachtingen waren gewoon veel te hoog voor Diablo 3 op de PC, zeker omdat het door Blizzard werd gemaakt. Zou het door een wat onbekendere studio zijn ontwikkeld dan zou diablo 3 (PC) de hemel in zijn geprezen.

Dit spel zal een ijzersterke game zijn op de console.

Rene Groen (Eindredacteur) op 05-08-2013 om 16:28 [Niv: 714 / Exp: 35690]
@ Nin007: Als je een 91 haalt heb je dus nog 09 ruimte over om te verbeteren.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Diablo III
Type:
Game
Releasedatum:
03-09-2013
Ontwikkelaar:
Blizzard Entertainment
Uitgever:
Vivendi Games
Media:








Meer media