Onlangs opende Microsoft een nieuwe studio in Londen, ze deden dit echter niet om games te ontwikkelen voor de Xbox 360 of de Xbox One, maar om zich op mobiele titels te richten.
De studio werkt momenteel aan een viertal free-to-play titels, waarbij ze willen herdefiniëren wat 'AAA' betekent voor deze mobiele games. Volgens studiohoofd Lee Schuneman ligt het begrip AAA namelijk niet aan de grootte van een team of het budget dat je te besteden hebt, maar de mogelijkheid om een groeiende achterban aan te spreken die hun game overal kunnen volgen.
Lift London, zoals de studio officieel heet, werd vorig jaar op gericht om de visie van Microsoft op digitale entertainment uit te dragen. De focus ligt hierbij op het aanbieden van ervaringen op mobiele telefoons, tablets en telefoons, gebruikmakend van de cloud. Schuneman heeft zich hierbij ten doel gesteld om karakters creëren die naar een hoger niveau worden getild in een mobiele game. De studio zal hierbij niet alleen zelf titels ontwikkelen, maar dient tevens als incubator voor third-party ontwikkelaars, waarbij ze de hulpmiddelen en expertise van Microsoft kunnen gebruiken.
|