Jason Rubin mocht zich onlangs nog de grote baas van THQ noemen, inmiddels is het bedrijf grotendeels uiteen gevallen waarbij ontwikkelstudio's en franchises zijn verkocht. Toch had het niet zo hoeven lopen.
Deze mening heeft Rubin echter, volgens hem had THQ namelijk kunnen overleven wanneer het enkele jaren in de toekomst zou zijn. In gesprek met Game Informer laat hij zijn visie weten over de game industrie, zo ziet hij een toekomst van digitale distributie en alternatieve, zakelijke modellen waarbij een groter percentage van de winst naar de uitgever en ontwikkelaar gaat.
Vanuit deze visie zouden grote uitgevers meer winst kunnen maken en ook THQ kunnen voortbestaan, echter zal het nog enkele jaren duren voordat deze transitie doorgevoerd zal worden. De komen tijd vormen volgens hem dan ook een uitdaging voor alle grote bedrijven.
Rubin vervolgt dat Clearlake, het bedrijf dat de nodige miljoenen voor THQ als geheel neer wilde leggen, de brug had willen vormen binnen deze jaren. Helaas, zo voegt hij eraan toe, kan hij echter niet bewijzen dat zijn visie klopt omdat besloten werd om de onderdelen los te verkopen.
|