Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
09 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Mei 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
07 Mei 2024 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Mei 2024 
(0) 
(1) 
(2) 
(4) 
(0) 
04 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
02 Mei 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Mei 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
30 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
27 April 2024 
(0) 
(0) 
26 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
Tales of Kenzera: Zau
Sand Land
Gamed Gamekalender Mei 2024
Stellar Blade
Nieuws:

'CryEngine 3 al jaren op UE4 niveau'


Door Rene Groen op 15-06-2012 om 14:23
Bron: VentureBeat

Gedurende de E3 liet Epic Games haar nieuwste Unreal Engine 4 publiekelijk zien, daar waar veel gamers en bedrijven enthousiast reageerden valt Crytek hier duidelijk niet onder.

Crytek's Cevat Yerli geeft in een interview aan dat de CryEngine 3 van zijn studio al enige jaren op het kwaliteitsniveau van de Unreal Engine 4 zit. Ondanks dat er in de technologie zelf verschillen zitten zullen mensen dit niet zien door naar een stil plaatje of in-game screenshot te kijken.

Yerli blikt drie jaar terug, om precies te zijn naar de video's van de Game Developer's Conference. Aldaar lieten ze hun nieuwe engine zien, en alles wat ze bespraken komt pas nu in de Unreal Engine 4 naar voren. Het bedrijf is ondertussen alweer bezig met haar volgende engine, echter zegt hij dat de huidige CryEngine 3 alweer drie jaar geleden klaar was voor next-gen technologie.
quote:
"We already had massive particle systems, we already had GPU rendering, all these things. Deferred shading. We had tessellation already since we shipped Crysis 2. We already had DX11. We didn’t just talk it up as tech demos, we have games that are shipped and are doing it.”

Het grote verschil tussen de CryEngine en die van concurrenten is volgens Yerli "the fluidity of the overall experience", waarbij hij de verschillen tussen de Anroid en iPhone als voorbeeld gebruikt: ondanks dat ze beiden hetzelfde kunnen voelt de ervaring vloeiender en meer organisch op een iPhone. Het maken van een engine is dus niet simpelweg het afvinken van mogelijkheden, zelfs bij dezelfde mogelijkheden ziet hij de eigen engine nog altijd als de betere.


14:59  London 2012
14:09  [GC] Electronic Arts met line-up
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Codewarrior op 15-06-2012 om 15:00 [Niv: 110 / Exp: 5485]
Wat een domme vergelijking tussen iPhone en Android. Crysis 2 was mediocre en 3 ziet er ook niet zo geweldig goed uit. Ik heb het niet over de graphics maar de saaie overused NY als setting.

Nelus op 15-06-2012 om 15:00 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Toch, ik vind dat ze wel gelijk hebben.

thenativedude op 15-06-2012 om 18:43 [Niv: 137 / Exp: 6865]
Gezer geef je groot gelijk. Vond de setting dood saai. Iets wat ik misten wat sfeer.

Gewijzigd door thenativedude op 15-06-2012 om 22:11

Com-man op 15-06-2012 om 19:24 [Niv: 9 / Exp: 428]
Oh? Ik miste de sFeer helemaal niet eigenlijk, vond het wel wat hebben. Dat is echter persoonlijke smaak, ik ben wel een beetje uitgekeken op de hele jungle setting na crysis 1, farcry, farcry 2 etc. Nu was inderdaad NY wel meer vatbaar voor "copy paste" maar dat neemt niet weg dat je toch sommige gebieden had, een kerk, een sporthal (meen ik) die je toch het gevoel gaven dat je echt in een stad ronddoolde.

OT: De vergelijking tussen iPhone en Android slaat ook nergens op, het kan best zijn dat de UT4 engine dit allemaal heeft, maar uiteindelijk gaat het erom wat een game developer ermee doet.

Boogieboyz op 15-06-2012 om 19:45 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Ze kunnen wel stoer doen maar de DryEngine is zo'n beetje de minst gebruikte engine. En die games die ermee gemaakt worden vind ik persoonlijk ook niks aan. Crysis enzo, pleur op.

MaartenL (Redacteur) op 16-06-2012 om 01:00 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Interessant dat ze DX11 aanhalen want van al die fantastische opties was niets op te merken in de PC versie -_-

Dat... En de game was ongeloofelijk lineair en alles wat Crysis 1 zo geweldig maakte (buiten de aliens) was afwezig.

Overigens, buiten Mechwarrior Online ken ik geen andere game die de CryEngine gebruikt....

Wapkaak op 17-06-2012 om 20:11 [Niv: 49 / Exp: 2426]
Die hadden ze toch ook alleen voor eigen gebruik toch?? Ik kan het fout hebben hoor. En dat ze het pas juist voor andere developers beachikbaar hbben gesteld. Of was dat met de Frostbite van EA???

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.