Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
18 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 November 2019 
(0) 
(6) 
(3) 
(0) 
16 November 2019 
(0) 
(0) 
15 November 2019 
(0) 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2019 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 November 2019 
(2) 
(0) 
(2) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
12 November 2019 
(7) 
(5) 
(3) 
(7) 
(4) 
(3) 
11 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
10 November 2019 
(10) 
(5) 
(4) 
(0) 
09 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
08 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
07 November 2019 
(17) 
(3) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 November 2019 
(5) 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 November 2019 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 November 2019 
(5) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
03 November 2019 
(7) 
(1) 
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
[E3] De persconferentie van EA
Preview:

Starhawk


Door Joni Philips op 26-04-2012 om 14:17
Bron: Gamed

Jarenlang was Incognito Entertainment één van de bekendste ontwikkelstudio’s van Sony, maar na de ontwikkeling van Warhawk hadden de meeste werknemers nood aan een nieuwe uitdaging en diende Sony Computer Entertainment noodgedwongen de studio te sluiten.

Toch was het verlies van Incognito geen verlies voor de PlayStation gamers; de werknemers deelden zich op in twee groepen waarbij één groep onder leiding van David Jaffe aan Twisted Metal: Head On: Extra Twisted Edition en Twisted Metal ging werken bij Eat Sleep Play terwijl een grotere groep Dylan Jobe volgde bij de oprichting van LightBox Interactive. De studio tekende meteen een contract voor meerdere games met Sony en binnenkort zullen we daarvan het eerste resultaat zien. In samenwerking met Sony Computer Entertainment Santa Monica Studio werkte men hard aan hun eerste titel welke ondertussen compleet afgewerkt is. Op 11 mei ligt namelijk de PlayStation 3 titel Starhawk in de winkelrekken, een semi-sequel op Incognito’s laatste titel Warhawk waarbij alle plannen voor Warhawk – dus ook de aanwezigheid van een singleplayer – tot uiting moeten komen.


De singleplayer speelt zich af in een science-fiction setting waarbij de mensheid de Aarde heeft verlaten om verschillende planeten te koloniseren. Hun belangrijkste bron van grondstoffen is hierbij Rift Energie, zeer krachtige energie met een onfortuinlijk neveneffect. Te lang onbeschermd mijnen naar deze energie heeft een deel van de mijnwerkers in gemuteerde monsters veranderd die bekend staan als de Outcast. Sindsdien doen de Outcast niets anders dan de mensen aanvallen die de Rift Energie willen gebruiken; wat een ramp is voor de mensheid die rekent op de energie voor hun overleving in de ruimte. Met name op Frontier waar hoofdrolspeler Emmet Graves en zijn broer wonen vallen de Outcast regelmatig aan. Tijdens zo’n aanval vindt er een explosie van Rift Energie plaats en worden beide broers geďnfecteerd. Dankzij de hulp van ingenieur Sidney Cutter kunnen ze hun mutatie beperken, en van die mutatie maakt hij nu gebruik om als huurling te vechten tegen de Outcast.

De game beperkt zich natuurlijk niet tot die singleplayer, er zal ook een competitieve en een coöperatieve multiplayer aanwezig zijn. De coöperatieve mode is hierbij vergelijkbaar met de Horde mode van Gears of War, terwijl de competitieve multiplayer voor 32 spelers grotendeels gelijk loopt met die van Warhawk. Dat laatste geldt ook voor de algehele speelstijl van deze Third Person Shooter. De game vertoont grote gelijkenissen met zijn spirituele voorloper, maar met een belangrijke twist in de vorm van ruimte-gevechten. De gevechten spelen zich niet alleen af op de planeten, maar ook gewoon in de ruimte waar spelers bewegen tussen verschillende platforms met jetpacks. Hierbij zal je wel moeten opletten dat je niet naast een platform valt want dan zul je een snelle dood sterven terwijl je crasht naar de planeet. Ook de Hawks – de grote gunships uit het vorige deel – keren terug met een twist. Ze kunnen nu namelijk ook transformeren in wandelende mecha’s.


De mecha's met hun krachtige wapens zullen voor de nodige gezonde chaos zorgen, maar het wordt niet de enige bron van chaos. Tijdens gevechten kan de speler – zowel in de single- als de multiplayer – ervoor kiezen om nieuwe structuren te bouwen zoals bunkers, wat een flink voordeel kan betekenen voor een team. Om die structuren te bouwen zal je echter eerst Rift Energie moeten verdienen door in je basis rond te lopen of vijanden te doden. Het bouwen is zelfs in de ruimte-gevechten mogelijk, maar daar heb je minder plaats zodat de strijd voor de open plaatsen des te belangrijker wordt. Als je erin slaagt alles vol te bouwen, heb jij toegang tot de Hawks en andere voertuigen terwijl je vijanden vastzitten zonder. De combinatie van de Hawks en het bouwen zullen ongetwijfeld voor de nodige spanning zorgen. Zorgt het ook voor een goede game? Dat ontdekken we op 11 mei.


14:21  Zwei toont eerste conceptplaatjes
07:45  Trophies The Walking Dead
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Starhawk
Type:
Game
Releasedatum:
11-05-2012
Ontwikkelaar:
LightBox Interactive
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media