Preview: Naruto Shippuden: UNS Generations
Door Joni Philips op 03-03-2012 om 09:44
|
Bron: Gamed
|
Na Naruto: Ultimate Ninja Storm en Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2 ontwikkelt CyberConnect2 nu Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations, de derde Naruto game voor de PlayStation 3 en de vierde voor de Xbox 360.
In Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations beleven we zowel het verhaal van Naruto als Naruto Shippuden, waarbij eveneens de Kakashi Gaiden wordt aangedaan en geëindigd wordt bij de Five Ninja Kage Arc. Trouwe anime-kijkers kunnen hierbij probleemloos het avontuur volgen, want de game belooft de manga-verhaallijn grotendeels te volgen. De game doet gelukkig meer dan het verhaal van zijn voorgangers herhalen, er worden ook alternatieve stukken voorzien waarin we in de huid kruipen van andere personages en die omkaderd worden door nieuwe tussenfilmpjes. Tegenover de nieuwe content staat het verwijderen van een belangrijke feature. In de voorgangers Naruto: Ultimate Ninja Storm en Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2 kon de speler binnen de Story Mode vrij Konoha verkennen, en zo afwisselen tussen rustig verkennen van de stad en het uitspelen van de game.
Die keuze valt weg in Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations door het schrappen van de stad, er wordt nu puur gefocust op de gevechten, wat zijn voor- en nadelen heeft. Het wegvallen van het verkennen is dus het nadeel, het voordeel is dat CyberConnect2 meer aandacht kon besteden aan het vechten zelf wat we natuurlijk alleen maar kunnen toejuichen. Met deze wijzigingen wil CyberConnect2 het spel namelijk prominenter maken in de online scène, waarvoor bepaalde wijzigingen vereist zijn. Als je de game echter voor het eerst begint, zul je weinig verschil opmerken met de vorige games. Ja, je krijgt een immens aantal personages – zowat elk ietwat belangrijk personage is beschikbaar als personage, al dan niet via support – maar het vechten lijkt op het eerste zicht weinig veranderd, zodat het een feest van herkenning is.
Het vechten gebeurt dus op een open 3D vlakte waarop twee personages tegen elkaar strijden, elk met hulp van twee support-personages die ze tijdelijk kunnen oproepen om aan te vallen. Het vechtsysteem zelf is zeer diepgaand, maar met een eenvoudige besturing. Door een knop meerdere keren in te drukken vorm je prachtige combo’s, maar zonder dat je hiervoor ingewikkelde knoppencombinaties moet leren. Dankzij toevoegingen op de D-Pad die je toelaten wapens te gooien, de optie om je Chakra op te laden en de mogelijkheid om gewone Chakra aanvallen uit te voeren is er toch voldoende ruimte voor strategie. Als je hierbij voldoende vecht, kun je een Ultimate Jutsu uitvoeren die verwoestend is voor de levensbalk van de tegenstander, zeker als je hiervoor samenwerkt met je support voor een vernietigende Ultimate Team Jutsu.
CyberConnect2 heeft de volledige ervaring echter vloeiender en sneller gemaakt, zo zullen rondes sneller voorbij zijn en moet de multiplayer toegankelijker worden. Daarnaast werd aan de interface gewerkt om deze toegankelijker te maken, zo werd besloten Chakra en Substitution via aparte balken te laten verlopen. Je Substitution Jutsu gebruiken nu dus geen Chakra meer, maar hun eigen balk. Ze krijgen nu ook hun eigen knop zodat ze gemakkelijker uit te voeren zijn. Een andere nieuwigheid is de Beast Mode waarmee elk karakter kan transformeren in een nieuwe, sterkere vorm. Samen moet dit alles zorgen voor een game die zowel voor nieuweling als veteranen een plezierige ervaring wordt. Of de game hierin ook slaagt; zullen we ontdekken op 30 maart wanneer de game in de winkels ligt.
|
|
|
|
10:26 Jet Set Radio HD in eerste trailer
09:43 Sleeping Dogs met verhalende trailer
|
Reacties (5) |
|
Pagina:
1
|
|
NL|MegaMika
op 03-03-2012 om 10:05
[Niv: 134 / Exp: 6703]
|
Fijn dat die stad eruit is, dat was boring in deel 1 en zorgde na elk gevecht voor veel te lange laadtijden. Ben benieuwd naar de game. De gameplay is wat mij betreft nog steeds niet optimaal, maar de hoeveelheid content maakt een hoop goed.
|
|
Uchiha Madara
op 03-03-2012 om 12:47
[Niv: 13 / Exp: 626]
|
Totally agree met MegaMika.
|
|
musthavethisgame
op 03-03-2012 om 16:22
[Niv: 50 / Exp: 2504]
|
Totally disagree, oh well.
|
|
Boogieboyz
op 03-03-2012 om 23:10
[Niv: 303 / Exp: 15154]
|
Ik hoop dat er een demo komt, wil em best ff checken.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 04-03-2012 om 09:47
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
De demo is er sinds woensdag.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|