Ontwikkelaar CD Projekt legt op dit moment de laatste hand aan de Xbox 360 versie van The Witcher II, ook voor de toekomst hebben ze echter grootse plannen.
Eerder leerden we al dat ze twee nieuwe titels in ontwikkeling hebben, te verschijnen in 2014 en 2015. Beide titels verschijnen op zowel de PC als next-gen consoles, waarbij ze reeds gestart zijn met het werken aan de laatstgenoemde versie.
Naast de twee games werkt het bedrijf tevens aan de Red Engine, een eigen systeem voor next-gen systemen. Al enige tijd geleden bedachten ze hier features voor in afwachting tot hetgeen wat er bij deze consoles mogelijk was. Adam Badowski, Managing Director, geeft aan dat ze fantastische dingen maken waar extra processors voor nodig zijn. Beide spellen zijn hierbij multiplatform, die tegelijkertijd moeten verschijnen. Moeten ze toch een leidend platform kiezen, dan zal dit de meest krachtige zijn, omdat deze ze de meeste vrijheid geeft binnen de creatie. Het doel hierbij is om iets speciaals en nieuws af te leveren dat beter is dan al het andere op de markt.
Hoewel de ontwikkelaar al met veel detail praat over next-gen systemen weet hij nog niet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Ze moeten hierop anticiperen door iets te creëren dat beter is dan wat ze vandaag kunnen bereiken. Het team voor de ene game is hierbij erg groot, terwijl de andere game een nieuwe RPG IP betreft waar slechts enkele mensen aan werken. Reden hiervoor is dat ze het Witcher team niet in tweeën wilde splitsen, in plaats daarvan hebben ze nieuwe medewerkers ingehuurd. Omdat het project nog maar in pre-productie verkeerd is er tevens nog geen groots team voor nodig.
quote: "Het hele scenario is eigenlijk simpel: we gaan een vrijwel identiek team creëren en ons doel is om RPG titels te ontwikkelen voor een volwassen publiek. Uiteraard zal onze tweede titel echter anders zijn dan de eerste. We moeten het universum en de gameplay veranderen, echter zal de game een even diep scenario bevatten als The Witcher titels. Onze benadering blijft hetzelfde, we willen onze gedachten ietwat verfrissen en met iets anders komen."
De ontwikkelaar benadrukt dat geen van deze projecten They betreft. Deze First Person Shooter was in ontwikkeling bij Metropolis Software toen CD Projekt de studio in januari 2010 over nam.
Naast de twee AAA projecten heeft de ontwikkelaar nog drie titels voor ons klaar staan, twee A-titels in 2012 en een AA-titel in 2013. Over de eerste titel zullen ze in de komende twee maanden duidelijkheid geven, geruchten gaan dat het te maken heeft met de originele Witcher game, echter wilden ze hier geen duidelijkheid over geven.
|