Een passage dat niet bedoeld is om door te lopen ... tsja, als je dat tegen gamers zegt kun je natuurlijk verwachten dat dit verbod na enige tijd verbroken wordt.
Het bovenstaande was het geval bij The Elder Scrolls V: Skyrim. In het zuid-oosten van de map is een passage dat afgesloten is door een onzichtbare muur, echter lukte het gamers om hier toch doorheen te komen en het pad verder te bewandelen. Na enige stappen bleek zelfs dat de werelden van Morrowind en Cyrodiil te zien waren, hetgeen mogelijk hintte naar de komst van deze gebieden middels downloadable content.
Tijdens het DICE evenement heeft Todd Howard nu eindelijk uitleg gegeven over het bovenstaande. In een interview laat hij over het bestaan van Morrowind en Cyrodiil weten:
quote: "De reden dat ze er zijn, en ik wil niet zeggen of we ze in de toekomst gaan gebruiken, is dat we een grote kaart voor Skyrim wilde maken waar deze hoge bergen in kwamen te staan. Al vroeg in het project kon je naar de nabijgelegen provincies kijken van de andere games. We moesten hier immers iets hebben staan."
Howard laat verder weten dat er geen sprake is van veel detail in deze gebieden. Wellicht dat ze deze later nog willen gebruiken voor de game, maar vooralsnog is hier geen sprake van.
|