De stilte rondom Max Payne 3 is dan eindelijk doorbroken, zo kregen we eerst een nieuwe trailer en leren we vandaag nieuwe details van de game.
Onderstaand de hoofdpunten van een interview met art director Rob Nelson:
- Met de linker trigger krijgen we een camerastandpunt dat zich over de schouder richt zodat we ons beter op de vijand kunnen richten. Dit gaat wel ten koste van het rondlopen, het is dus niet tegelijkertijd mogelijk. Toch belooft Nelson ons dat de run-and-gun gameplay nog altijd centraal staat.
- Geheel en belangrijk voor de gameplay is het zogeheten Last Man Standing. Wanneer Max pijnstillers bij zich draagt zal hij niet meteen dood gaan wanneer zijn gezondheid op nul staat, in plaats daarvan komt hij enkele seconden in een slow-motion stand waarin hij door kan blijven schieten. Lukt het hem hierin om degene neer te schieten die hem de finale kogel gaf, dan krijgt hij een klein stukje health terug, hetgeen hem wel zijn pijnstiller kost.
- Het realisme is van groot belang, denk aan het neerkomen na het maken van een duik. Het kan zijn dat hij hierdoor tegen een muur aan valt of tegen een bus terecht komt.
- Max Payne 3 draait op de Euphoria engine, welke eveneens gebruikt werd in Grand Theft Auto IV en Red Dead Redemption. Er zijn echter wel aanpassingen gemaakt, denk aan de invloed die een kogel op een vijand heeft. Nelson geeft aan dat er al grote stappen gemaakt werden in de engine van Grand Theft Auto IV naar Red Dead Redemption en dat de stap naar Max Payne 3 wederom een grote zal zijn.
|