Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Hands-On:

Darksiders 2


Door MaartenL op 11-09-2011 om 08:25
Bron: Gamed.nl

Met Darksiders had Vigil Games een goede game uitgebracht op basis van de stripreeks maar het verhaal van de vier ruiters van de apocalyps was nog lang niet volledig. Na ons avontuur met War is het nu tijd aan Death om het toneel te betreden. Death vertrouwt immers het hele zaakje uit de voorganger niet en gaat achter antwoorden zoeken.

In het eerste deel werd War valselijk beschuldigd dat hij de apocalyps, de oorlog tussen de engelen en demonen, te vroeg had gestart. De nieuwe ruiter Death gelooft in de onschuld van zijn broeder en blijft niet bij de pakken zitten. Gewapend met zijn dubbele zeis gaat hij de verantwoordelijken opzoeken om War zijn naam te zuiveren. We keren echter niet terug naar de aarde (het strijdtoneel uit deel één) maar we bezoeken enkele belangrijke personen in de onderwereld. Tijdens de demo die we te zien kregen op GamesCom ging Death een audiëntie vragen bij the Lord of Bones. Na een indrukwekkend filmpje, waar de nieuwe design stijl ervan af droop, komt Death bij zijn eerste obstakel: versla de kampioen van de arena en alleen dan kan hij een praatje mogen slaan met the Lord of Bones. Aangezien Death niets voor niets Death heet, accepteert hij de uitdaging en betreedt de arena.


Wat volgt is een aantal flitsende gevechtsscènes die héél wat vloeiender en sneller verlopen dan we gewoon waren toen we War onder de knoppen kregen. Death is immers veel leniger en kan makkelijker ontwijken en toeslaan. Ook de mogelijkheid om tijdens een combo van wapen te wisselen (in dit geval een enorme hamer) zorgt ervoor dat het eentonige combat-systeem uit het eerste deel serieus wordt uitgebreid. Een ander wapen dat we te zien kregen was de Ghost Hook, vergelijkbaar met de ketting uit het eerste deel, die vijanden naar je toe kan trekken (of andersom). Als een wervelwind van dood en vernietiging raast Death dan ook door de hordes vijanden alsof het niets is, tenminste, tot een sterkere mini-boss zijn kop opsteekt. Gelukkig is ook deze mini-boss niet opgewassen tegen de ruiter en gaat hij tegen de vlakte. Meteen krijgen we weer een nieuw systeem te zien dat Darksiders 2 zal introduceren: loot.

Door middel van loot zullen er meer mogelijkheden zijn om Death een eigen toets te geven. Belangrijke wapens en hulpstukken worden nog steeds verhaalsgewijs vrijgespeeld maar sommige armor onderdelen zullen als loot gevonden worden. Hierdoor hoopt de ontwikkelaar meer diversiteit te creëren zodat een tweede playthrough toch niet totaal hetzelfde zal lijken. Of het effectief gaat werken, dat houden we voorlopig in het midden maar het heeft wel een bepaalde aantrekkingskracht om loot te verzamelen. We trekken ondertussen verder de arena in met Death en komen uiteindelijk aan bij het laatste stukje. Met behulp van de Ghost hook trekt Death zich naar een sokkel waarin hij de verkregen sleutel van de mini-boss plaatst. Tijd voor de kampioen te bevechten dus. Nu blijkt echter dat de kampioen een worm is bestaande uit beenderen die zich in een groot lichaam kan plaatsen om er controle over te nemen (volg je nog?). Met behulp van de ghost hook en tijdig ontwijken moet ook echter deze baas het onderspit delven en dit betekent helaas het einde van de demo.


Na de demo konden we nog wat informatie lospeuteren van Jay Fitzhoff van THQ, die duidelijk met veel enthousiasme onze vragen beantwoordde. Zoals eerder vermeld introduceert Darksiders 2 een loot systeem maar wat nog niet vermeld werd was de aanwezigheid van sets en de mogelijkheid om dungeons te herhalen om deze sets te vervolledigen, een beetje zoals we gewoon zijn van MMO's en bijv. Diablo. Door dit loot systeem zullen er overigens geen cutscènes aanwezig zijn die niet in-game gerendered worden, aangezien spelers anders hun uitrusting dan niet in volle glorie konden aanschouwen. Ook zullen we de mogelijkheid krijgen om side-quests aan te nemen in gebieden met NPC's en loopt het verhaal hierdoor wat losser dan het eerder lineaire deel één. Op het gebied van aanpassen zullen we ook een skilltree terugvinden voor Death te verbeteren al zullen we, net zoals bij uitrusting, voorzichtig moeten kiezen want niet alles is te verkrijgen in één playthrough.

Ik ben in ieder geval aardig verrast door de kwaliteit en hoeveelheid mogelijkheden die Darksiders 2 aanbiedt. Laten we eerlijk zijn, Darksiders was een leuke game maar geen regelrechte topper. Met Darksiders 2 kan dat wel eens veranderen. Een intrigerend personage in plaats van een rechtoe-rechtaan type (War), een dieper verhaal, betere combat, fantastisch design, meer vrijheid en loot duiden aan dat de ontwikkelaar goed heeft geluisterd naar de kritieken die het eerste deel kreeg. Wat we echter nog niet hebben mogen zien was puzzels maar Mr. Fitzhoff verzekerde ons wel dat deze zouden terugkeren. Eerst was ik een beetje terughoudend voor deze titel op mijn lijstje te zetten maar het ziet er naar uit dat Vigil Games alles op alles zet om de fans te plezieren. Fans van God of War kunnen waarschijnlijk ook deze titel gaan appreciëren. En als ik toch eerlijk moet toegeven: ik ben in ieder geval overtuigd van de kwaliteit van deze game. Darksiders 2, welkom op mijn most wanted lijstje.


08:46  Electronic Arts onthult Syndicate reboot
08:23  Video-Interview Halo CE: Anniversary
 Reacties (17)
 Pagina: 1
Gast (84.198.224.xxx) op 11-09-2011 om 08:37
voor mij ook zeker een must bye deze heb ik reeds besteld

Gast (94.212.166.xxx) op 11-09-2011 om 09:04
Ik vond Darksiders, i.t.t. de schrijver, wèl een regelrechte topper. Ik verwachtte er niet heel veel van toen ik 'm kocht voor pakweg €20, maar eenmaal aan het spelen heb ik me er zeer mee vermaakt. Dus ook zin in deze :)

Gast (217.27.227.xxx) op 11-09-2011 om 09:41
Ik vond darksiders ook zeker een topper. Vooraf leek me het ook geen topper en als je kijkt naar de features van het spel dan lijkt het ook geen topper te zijn maar na het spelen ervan was ik ook om. Het is een sfeervol spel met best een aardig verhaal. Het is wel standaard en vol cliche en totaal niet vernieuwend in welk opzicht dan ook maar het voelt zo goed aan. Je gaat er helemaal in op en het is ook daadwerkelijk een geweldig leuke game om te spelen. Ik kijk zeker uit naar dit nieuwe deel.

Gast (83.82.8.xxx) op 11-09-2011 om 11:11
Darksiders is zeker wel een topper. Een ware verademing in het aanbod van games en debuutgame waar je u tegen zegt.


Death lijkt trouwens wel erg veel op Skeletor, wat niet slecht hoeft te zijn.

Gast (83.82.8.xxx) op 11-09-2011 om 11:14
En was deel 1 lineair? Dacht het niet. Ja de dungeons hebben een volgorde, maar verder moet je de hele game uitpluizen voor unlockables, etc. Vraag me af af de schijver de game wel genoeg heeft gespeeld...

Gast (83.82.8.xxx) op 11-09-2011 om 11:17
En wat bedoelt de schrijver met recht toe recht aan? Ben erg benieuwd naar de verklaring. Dank alvast.

Joni Philips (Eindredacteur) op 11-09-2011 om 11:21 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Ja, het is waar dat je later dient terug te keren voor extra's te vinden en dergelijke; maar het is nog steeds een lineaire structuur. Opdracht 1, 2, 3 moeten altijd zo gebeuren. Dat is lineair. Non-lineair in een actiegame is bijv. dat je baas 2 kunt verslaan voor baas 1, zoals bijv Metroid prime.

Gast (83.82.8.xxx) op 11-09-2011 om 11:48
OK, maar het kwam over als een groot minpunt wat het niet is imo.

Joni Philips (Eindredacteur) op 11-09-2011 om 12:01 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Aangezien Gamed Darksiders 83 gaf, zagen we niet te veel grote minpunten in die game. Alleen punten die Darksiders van een goede game naar een steengoede game kunnen doen groeien.

MaartenL (Redacteur) op 11-09-2011 om 13:12 [Niv: 472 / Exp: 23598]
@ 83.82.8.xxx

Het enige 'echt' non-lineaire was het verzamelen van het Abyssal Armor, de rest was toch steeds dezelfde lijn volgen al had je de mogelijkheid om te backtracken maar dat is in mijn ogen niet echt non-lineairiteit.

Met recht toe recht aan bedoel ik dat War echt een type is die zich recht in de strijd gooit in vergelijking met Death, die eventueel andere paden zoekt om zijn doel te verwezenlijken (oftwel een 'straightforward type' aldus Jay Fitzhoff van THQ )

laraishond op 11-09-2011 om 14:18 [Niv: 154 / Exp: 7700]
Ga hem zeker halen voor de WiiU

Boogieboyz op 11-09-2011 om 19:54 [Niv: 303 / Exp: 15154]
@Lara
Wat is dat toch met die Nintendo fanboys die bij random game topics nadrukkelijk vermelden dat ze het betreffende spel voor de Wii U gaan kopen?

Je ziet anderen toch ook niet zeggen "Ik ga dit of dat spel voor de 360/Ps3 kopen"?

Ja jonges, de Wii U gaat eindelijk nextgen en ja de meeste games die aangekondigd zijn komen ook daarop uit. We weten het nou wel.

Gewijzigd door Boogieboyz op 11-09-2011 om 19:55

Gast (83.82.8.xxx) op 12-09-2011 om 10:05
Correctie: de wii u gaat current gen

SgtJager96 op 12-09-2011 om 17:16 [Niv: 39 / Exp: 1964]
Ik ga deze zeker halen!

Gast (109.230.216.xxx) op 03-12-2011 om 08:57
Yup, that'll do it. You have my appreictaion.

Gast (216.128.72.xxx) op 04-12-2011 om 14:51
BRPo81 , [url=http://fhomcuwheyri.com/]fhomcuwheyri[/url], [link=http://dlbrwwskksya.com/]dlbrwwskksya[/link], http://nwpviyboqaug.com/

Gast (216.128.72.xxx) op 09-12-2011 om 13:10
mTVOoS , [url=http://aferrssjdqhc.com/]aferrssjdqhc[/url], [link=http://jzewsxoxcqay.com/]jzewsxoxcqay[/link], http://lcosxbmhlnrm.com/

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Darksiders 2
Type:
Game
Releasedatum:
21-08-2012
Ontwikkelaar:
Vigil Games
Uitgever:
THQ Inc.
Media:








Meer media