Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Preview:

Gears of War 3


Door Rene Groen op 02-09-2011 om 06:17
Bron: Gamed

De Gears of War franchise wist in korte tijd de harten van vele Xbox 360 gamers te veroveren en zij kijken dan ook halsreikend uit naar het derde deel. Voordat het zover is blikken we in onderstaande preview zowel terug als vooruit.

De verhaallijn van Gears of War start op het eiland Sera, alwaar de mensheid al jarenlang met elkaar vecht en hierbij de planeet vrijwel compleet vernietigt. Net op het moment dat het beter lijkt te gaan maken ze kennis met Imulsion, een energiebron die zoveel waarde bevat in een tijd waarin energie spaarzaam is dat de oorlog wederom oplaait. Dan breekt echter de zogeheten Emergence Day aan, de dag waarop blijkt dat de mensheid niet langer de grootste vijand van elkaar blijkt te zijn. Uit het niets maken namelijk de Locust hun intrede, een vijand die zich zonder genade tegen de mensheid keert en binnen korte tijd vele locaties over weet te nemen en daarbij vele doden achter zich laat. Er zit niets anders op voor de mensheid dan om samen te werken en zich tegen de Locust te keren, waarna het ze lukt om deze vijand terug te laten dringen. Helaas gaat dit echter niet zonder slag of stoot, de Locust zijn ondergronds gegaan en vormen nog altijd een gevaar.

De eerste game start wanneer we kennis maken met Marcus Fenix. Het hoofdpersonage zit al veertien jaar gevangen nadat hij zijn vader trachtte te helpen en daarvoor het front verliet. Zijn goede vriend Dominic Santiago bevrijdt hem echter met een belangrijk doel, het vinden van de resonator. Met dit apparaat kunnen de ondergrondse gewelven van de Locust in kaart worden gebracht om zo voor eens en altijd met het kwaad af te rekenen. Met hulp van het COG team lijkt dit uiteindelijk te lukken door af te rekenen met Generaal RAAM en het bemannen van een trein met daarin de Lightmass Bomb, echter belooft de Locust Queen ons dat ze nog niet verslagen zijn.


Een half jaar verstrijkt en de Locust zijn zonder genade terug, hetgeen vele mensenlevens kost. Met Skorge hebben de Locust een nieuwe leider en met een grootse Riftworm laten ze complete steden in de grond zakken. Een plan wordt gemaakt om een tegenaanval te starten en de Locust schade toe te doen in hun thuisbasis, echter zorgt de Riftworm voor een grootse tegenslag wanneer deze het complete team verzwelgt. Het blijkt een tijdelijk probleem wanneer de drie harten van de worm vernietigt worden en het team ternauwernood weet te ontkomen, echter niet zonder slachtoffers achter te laten. Het verhaal vervolgt zich dieper in het vijandig gebied alwaar we tevens de Lambent leren kennen, een Locust soort die is blootgesteld aan Imulsion en op jacht is naar de koningin van de Locust. Op haar beurt zit ze echter ook niet stil, een plan is in werking gesteld om de grond onder Jacinto, de thuisbasis van de mensheid, in te laten zakken en zo de mensen en de Lambent uit te schakelen.

Het team weet ondertussen de Skorge uit te schakelen en maakt zijn weg terug naar de oppervlakte, alwaar de evacuatie is ingezet naar aanleiding van het aankomende onheil. Ze doen dit echter niet zonder slag of stoot, doel is om een Lightmass Bomb mee te laten gaan in de vernietiging, echter mislukt dit plan wanneer de bom bloot komt te staan aan Imulsion en vernietigd is. Snel bedenken ze een tweede plan, doel is om de Lambent Brumak als vervangende bom te gebruiken, waarmee de laatste structuren van Jacinto in de thuisbasis van de Locust zakken en vol water loopt. Het verhaal eindigt met een oproep van Adam Fenix die roept om hulp en daarmee laat weten nog altijd in leven te zijn.


Omwille van spoilers zullen we het verhaal van Gears of War 3 niet geheel uit de doeken doen, maar wel kunnen we vertellen dat de Lambent vanuit de grond wederom boven komen om de mensheid nogmaals het vuur aan de schenen te leggen. De COG is in de tussentijd echter ontheven en uit elkaar gevallen door Prescott, het hoofd van de organisatie, waardoor de leden ervan verspreid zijn. Marcux Fenix heeft met zijn team een toevlucht gezocht op Raven’s Nest, een samenstelling van drie schepen die gebruikt is als mobiele stad. Prescott bezoekt dit oord met een belangrijke mededeling voor Marcus Fenix in de vorm van een disc. Wanneer het hoofdpersonage deze afspeelt blijkt dat zijn vader nog altijd in leven is en aan een project werkt vanuit een geheime basis. Het is voor hem een belangrijke reden om wederom ten strijde te trekken en de waarheid te achterhalen, waarbij het verhaal dit keer een stuk persoonlijker moet zijn en tevens sluiting moet geven aan de huidige trilogie.

Met Gears of War 3 zullen we kennis maken met nieuwe vijanden, vijanden die vooral ook veel grootser zijn. Epic Games heeft dit met een belangrijke reden gedaan, de game is namelijk coöperatief te spelen door vier personen die allen een zelfde vijand onder vuur kunnen nemen. Nieuwe teamgenoten die we tegen komen zijn hierin onder andere de blondharige Anya Stroud en de brunette Samantha Byrne, echter zullen oude personages eveneens hun opwachting maken. Deze bekende karakters worden in de game verder uitgediept waarbij een flinke dosis humor aanwezig is, overigens zonder de serieuze oorlog uit het oog te verliezen. Eén van de belangrijkste personages hierin is Cole, een voormalig American Football speler met de nodige zelfspot.


Naast de singleplayer vormt de multiplayer natuurlijk een even groot, zo niet groter onderdeel van het totaalpakket. Bekende modi als Team Deathmatch en King of the Hill worden aangevuld met nieuwe modi, waaronder Capture the Leader, de vervangende mode van Guardian en Submission. Doel is om de leider van het andere team, te weten Queen Myrrah of Prescott, te pakken te krijgen en deze zo lang mogelijk vast te houden. Tegelijkertijd zijn deze leiders niet geheel kansloos, zij hebben namelijk de kans om te ontkomen en zo de wedstrijd om te doen slaan. Winnaar is uiteindelijk degene die de leider van het andere team zo lang mogelijk vast weet te houden. Een andere mode die niet ongenoemd mag blijven is de Beast Mode. Daar waar we in de Horde Mode uit Gears of War 2 als COG team tegen de Locust vochten, daar voeren we hier deze omgekeerde strijd.

Over de Horde Mode gesproken, deze zal uiteraard zijn terugkeer beleven in Gears of War 3. Dat het echter niet zomaar om een herhaling van zetten gaat blijkt wel uit de naam, het gaat dit keer namelijk om Horde 2.0. Het hoofddoel is nog altijd hetzelfde: versla de steeds sterker wordende vijanden die in de verschillende rondes op je af zullen komen. In totaal zul je vijftig rondes moeten overleven waarbij je in iedere tiende ronde af moet rekenen met een baas.. Gelukkig sta je niet geheel machteloos in de strijd, wanneer je vijanden namelijk weet te overmeesteren verdien je geld waarmee je weer nieuwe objecten kunt kopen om je te wapenen. Deze objecten zijn in te delen in vijf categorieën: barrières, afleidingen, automatische wapens, turrets en de Silverback. Deze laatste is een mech waar je in kunt stappen om als mobiele eenheid huis te houden. De objecten zijn overigens niet geheel zelf in te delen, middels een silhouet kun je ervoor kiezen om hier je verdediging te plaatsen en zo je geld uit te geven. Deze verdedigingen zijn tevens te upgraden om zo meer weerstand te geven. Het geld is verder tevens te gebruiken voor meer ammo, nieuwe wapens of zelfs om je terug te brengen uit de dood. Geld en wapens zijn overigens te ruilen tussen teamgenoten, waarbij je extra geld kunt verdienen door te voldoen aan additionele doelen binnen een ronde.

Met al het bovenstaande moet Gears of War 3 de ultieme afsluiting van een trilogie worden die zowel op single- als multiplayergebied indruk gaat maken. Het resultaat hiervan is vanaf 20 september te spelen op de Xbox 360, waarbij de game in diverse varianten zal worden aangeboden, te weten een standaard, gelimiteerde en epische editie. Tevens gaf Microsoft eerder de komst van een Season Pass aan welke ons korting geeft op de aankomende downloadable content.


06:17  Driver: San Francisco
06:15  The Gunstringer toont single- en multiplayer
 Reacties (57)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Gast (77.166.199.xxx) op 05-09-2011 om 12:22
fijn om te zien dat men nog steeds wel goede reacties kan plaatsen.

qua vernieuwing heb ik al eerder gereageerd, de wapens zijn altijd leuke vernieuwing, nieuwe vijanden zijn ook een toffe vernieuwing, maar dit zijn eigenlijk 'standaard' vernieuwingen, dit zien we eigenlijk in ieder vervolg van een serie. maar of de meerwaarde van nieuwe characters en wapencamo's ook zo belangrijk is? ik kan me heel goed voorstellen, als je van de serie houdt, dan is het echt een toffe toevoeging. maar ik, als 'casual' GoW speler, vind dit weinig bijzonder, dan kan je je vast wel voorstellen. de nieuwe MP is, voor zover ik weet, gewoon een paar oude modes gemixt en gematcht. en de Horde 2.0 vind ik bijzonder veel op een variant van TDM lijken. echter, hoewel ik de hele tijd heb staan roepen dat horde 2.0 gewoon TDM is, kan ik me eigenlijk best goed voorstellen dat het best wel tof is. ik weet heel goed dat ik met vrienden veel Firefight in Halo reach heb gespeeld, juist omdat je dan nog tegen elkaar kon spelen.

maar het hele benoemen van fanboys is gewoon verrot op deze site. blijkbaar is het hip om een ander voor fanboy uit te schelden (want dat is het tegenwoordig, laten zien hoe stoer je bent door een ander fanboy te noemen). jammer dat het fanboybenoemen een fatsoenlijke discussie in de weg staat, ik hou wel van een goede discussie :)

Dark Nemak op 05-09-2011 om 13:05 [Niv: 23 / Exp: 1128]
@Gast (77.166.199.xxx)

Horde 2.0 is geen TDM wat zeg je nu het is survival kan je vergelijken met firefight en zombies op CoD je hebt GoW nog niet zoveel gespeeld he?

Gast (77.166.199.xxx) op 05-09-2011 om 14:07
ik ben me goed bewust wat Horde is. maar de toevoeging van speelbare Locust, maakt het meer een TDM ervaring als de pure horde ervaring (was GoW niet begonnen met dit speltype?). tenminste, zo zie ik het, met de mogelijkheid om nu ook de locust te spelen in Horde, krijg je meer een TDM ervaring als een pure horde ervaring. het is niet meer de kunst om de routines van je vijanden te leren, maar om te leren hoe je tegenstander speelt.

en niet zoveel gespeeld... GoW1 heb ik 1250/1250, GoW2 heb ik de multiplayer niet zo heel veel gespeeld, wel alle singleplayer en co-op achievo's. dus ik heb het weldegelijk veel gespeeld :)

Dark Nemak op 05-09-2011 om 14:19 [Niv: 23 / Exp: 1128]
@Gast (77.166.199.xxx)

En sinds wanneer is 50 tegen 5 een TDM? Dat noem ik survival jonge. Horde is apart van Beast mode omdat Horde 50 waves heeft en Beast mode maar 12 maar bij Beast mode is het wel de bedoeling dat je de leider afmaakt dus eigenlijk is Beast mode geen survival maar ik denk dat het een soort korte Spec-ops is voor GoW.

Gewijzigd door Dark Nemak op 05-09-2011 om 14:19

Gast (77.166.199.xxx) op 05-09-2011 om 20:24
dat wist ik niet, top.

Gast (80.60.206.xxx) op 07-09-2011 om 11:53
Boys and girls, dit ziet eruit als de GOTY van 2011!

Gast (83.160.94.xxx) op 11-09-2011 om 23:57
ik heb wat reacties gelezen...

Hoeveel vernieuwing moet er in GoW zitten? Horde is verbeterd, beast mode, nieuwe wapens,camo, nieuwe spel modi, aparte spelmodi, nieuwe setting, nieuwe personages....

Nog ff en je krijgt een ander spel, Epic games heeft precies alle verbetering gedaan,zodat het en vernieuwend is en toch nog Gears of War blijft.


Cod is helemaal niet vernieuwend, als je bijvoorbeeld kijkt naar de wapens bij de MW series. elke keer p90,mp5 en dat soort troep.
En hoe bedoel je vernieuwende kill streaks,perks?
elke keer weer diezelfde radar,chopper,heavy chopper gezeik...


en gears of war is wel het meest vernieuwend hoor!
Kijk naar het cover-system,horde mode(cod ging gelijk kopieren door nazi zombies te maken).

Resistance heeft ook een soort 'boomers'

mensen lopen gears of war af te zeiken met dat het steeds niet vernieuwend is,meer van hetzelfde en meer van dat soort onzin

ga niet op gears of war haten, als je geen gears hebt, of geen xbox


en jaah ik ben een die-hard,hardcore GearsofWar speler/fan

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gears of War 3
Type:
Game
Releasedatum:
20-09-2011
Ontwikkelaar:
Epic Games
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media