Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Feature:

Gamescom: Dag 3


Door Nickdhnick op 20-08-2011 om 10:25
Bron: Gamed

Zoals inmiddels bekend is Gamed dit jaar bij de Gamescom aanwezig en doen we daar uitgebreid verslag van. Dit is alweer de derde dag voor ons in Keulen, misschien de leukste maar zeker ook de drukste dag. De Gamescom is nu officieel open voor publiek en dus dienen lange wachtrijen getrotseerd te worden.

Mijn volgende afspraak heb ik pas om 16.00 uur en Maarten heeft er tussendoor één voor Metro: Last Light en een hand-on van Rage. In die tussentijd bezoek ik alle hallen waar ook het publiek mag komen. Helaas is het zo idioot druk dat er overal wachtrijen van meer dan een uur zijn, geïnteresseerden in StarCraft II moeten zelfs een wachtrij van zes uur trotseren. Er zijn genoeg stands aanwezig voor het bespelen van de PlayStation Move of de Nintendo 3DS en ook bij de Duitse tijdschriften is genoeg plek, echter besluit ik om even uit te rusten. Tegen 15.00 uur zoek ik Maarten weer op en samen lopen we door naar de Beer Garden, alwaar bier en braadworst ons op de been helpen. Dit is nodig ook aangezien ik voor mijn volgende afspraak naar SEGA ga om Rise of Nightmares aan de tand te voelen.


Rise of Nightmares is een game die alleen te spelen is met het Kinect systeem van de Xbox 360. Een vrijwilliger uit de groep mag voor de camera plaatsnemen en de lichten worden gedoofd, enerzijds om het angstige karakter naar voren te brengen, anderzijds omdat de camera dan beter werkt. We zien één van de eerste missies van het spel; we zijn een mannelijk personage en zitten in de trein tegenover Kate, onze wederhelft. Door een kleine ruzie loopt ze weg en we gaan er achteraan, waarbij we meteen de controls leren. Doe je een stap naar voren, dan loop je naar voren, een stap naar achter heeft het tegenovergestelde effect. Door je schouders naar links of naar rechts te draaien kan je het personage sturen. Wanneer we onze hand naar voren steken krijgen we een wijzer op het scherm om zo verschillende acties uit te voeren. Onder deze handelingen valt het oppakken van onderwerpen maar ook het openen van deuren.

De demo brengt ons na verloop van tijd naar een waarzegster en er is natuurlijk niets interessanter om een kijkje te nemen in je eigen toekomst. De eerste twee kaarten voorspellen iets moois, maar van de derde schrikt ze heel erg, overigens zonder te zeggen waar ze van schrikt. Lang om er bij stil te staan is er echter niet, we zien Kate in de verte en dus trachten we haar snel weer in te halen. Een deur lijkt niets meer dan een Kinect-handeling, echter wordt er plotseling een persoon tegen de deur gegooid die dit niet overleefd. We besluiten toch naar binnen te stappen, echter worden we overrompeld door een wezen die jou en Kate naar een aparte cabine brengt, waarna de cabine van Kate ontkoppelt wordt. De rest van de game is dan ook de bedoeling om Kate terug te vinden, waarbij we met diverse wapens tegen zombies komen te staan. We krijgen nog enkele voorbeelden hiervan te zien, waarbij de Kinect camera opvallend goed werkt, en dan is de presentatie voorbij.

Na mijn ervaringen met Maarten gedeeld te hebben verteld hij dat The Witcher 2 een diepe indruk op hem heeft gemaakt en dus maak ik voor mezelf ook nog even een afspraak. In de tussentijd loop ik nog even langs Rockstar Games voor de PC versie van L.A. Noire en maak ik een afspraak voor vrijdag om bij 2K Games The Darkness II aan de tand te voelen. Na mijn afspraak bij The Witcher 2, hetgeen toch niet echt mijn game blijkt te zijn, stoppen we nog even bij MacDonalds en gaan we terug naar het hotel. Geen minuut te laat want we staan nog niet binnen en het begint hard te regenen. Even uitrusten voor de volgende dag, wanneer we naast The Darkness 2 nog een demo te zien krijgen van BioShock Infinite. Een mooi vooruitzicht om de donderdag mee af te sluiten.
Pagina: 1 | 2


10:25  Warhammer 40.000: Space Marine
10:24  [GC] Geen onthoofdingen voor Ninja Gaiden III
 Reacties (12)
 Pagina: 1
dantekloon op 20-08-2011 om 12:50 [Niv: 185 / Exp: 9264]
Wow jezus, 6 uur wachten voor een stukje game te spelen.
Onmenselijk druk dus.

dantekloon op 20-08-2011 om 12:52 [Niv: 185 / Exp: 9264]
Oh en Nick, heb je ook een stukje van Final Fantasy XIII-2 gespeeld, dat kon daar ook toch, als je die hebt gespeeld, hoe was die game, en is de besturing beter dan de vorige deel.

Nickdhnick op 20-08-2011 om 13:11 [Niv: 60 / Exp: 2998]
Heb helemaal niks van Final Fantasy gespeeld helaas. Door de drukte zie je toch niet alles of krijg je er de kans niet voor.

Joni Philips (Eindredacteur) op 20-08-2011 om 13:16 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Ik heb vijf minuten FFXIII-2 gespeeld tot ik doorhad dat je hoofdpersonage welgeteld één aanval had in de demo. Heel leuk dus.

dantekloon op 20-08-2011 om 13:51 [Niv: 185 / Exp: 9264]
èèn aanval maar, vorige deel had er iets meer.
Ook niet veel in de demo.
Maar de game zelf is wel leuk dus.
Hebben ze die camera verbeterd, die vond ik in FFXIII nogal slecht, en zijn de battles veel verandert.

Gast (62.193.225.xxx) op 20-08-2011 om 14:09
@dantekloon
Slechte camera en animatie gaat niet weg, dat is gewoon trademark FF. Was ook al zo met FF X en X-2.

Joni Philips (Eindredacteur) op 20-08-2011 om 14:16 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Nope, is nog steeds als FFXIII in dat stuk. Misschien komt er later wat meer interessants.

Gast (84.194.68.xxx) op 20-08-2011 om 16:19
6uren aanschuiven om StarCraft II te spelen ge moet wel heel gek zijn dan ik ben al blij dat ik na 2uren aanschuiven in een pretpark dan aan de beurt mag en dat is nog buiten met wat frisse lucht maar daar zijt ge dan binnen daar gaat ge kapot

Gast (31.151.248.xxx) op 20-08-2011 om 19:41
Nou lekker was het vandaag. Was naar koelmesse gegaan, duurde half uur om een verdomd plekje te vinden om te parkeren, we moesten zowat een uur in de rij gaan staan en we mogen niet in omdat het te druk is. Allen mensen die al kaartjes hebben mogen erin. Nou volgend jaar beter

Gast (183.181.57.xxx) op 13-09-2011 om 06:35
Dag nabbit good stuff you wihppersnppears!

Gast (196.21.0.xxx) op 14-09-2011 om 13:55
srjfTH , [url=http://cyxkjgaqwpng.com/]cyxkjgaqwpng[/url], [link=http://hfqenxxqtdwr.com/]hfqenxxqtdwr[/link], http://apncsbboenlw.com/

Gast (212.179.87.xxx) op 16-09-2011 om 16:55
1svQpB , [url=http://nyqdxtqcgsnf.com/]nyqdxtqcgsnf[/url], [link=http://fwwrlsbtjyeg.com/]fwwrlsbtjyeg[/link], http://kgyngdppknjz.com/

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gamescom
Type:
Event
Releasedatum:
Jaarlijks
Ontwikkelaar:
ESA
Uitgever:
ESA
Media:
Geen media gevonden