Feature: Gamescom: Dag 2
Door Nickdhnick op 18-08-2011 om 10:28
|
Bron: Gamed
|
Gisteren konden jullie lezen hoe de reis naar Gamescom is gegaan en hoe de EA persconferentie verliep. Hoewel dit nog geen officiële Gamescom dag was start deze nu, op de tweede dag, wel. Onderstaand lees je onze bevinden van de eerste echte Gamescom dag.
17 augustus: De dag begint weer vroeg, althans voor Maarten, zijn wekker gaat om 6.45 uur. Hij heeft namelijk om 9.00 uur een afspraak voor Dragon Commander en Masters of the Broken Realm. Een plek waar hij zich goed thuis voelt, de stand is namelijk bemand door Belgen. Door zijn vroege aanwezigheid is Maarten de eerste van de pers die, buiten het ontwikkelteam zelf, kennis kan maken met de game. Na zijn afspraak snelt Maarten snel naar SEGA om aldaar Joni tegen het lijf te kunnen lopen, echter lopen de twee elkaar mis.
Ondertussen ben ik nog in het hotel, ze hadden een foutje gemaakt waardoor er iets niet helemaal klopte met de kamers en ik om 11.00 uur bij de receptie moet zijn om de sleutels te wisselen. De tijd verloopt traag en de drang om naar de Gamescom te gaan wordt alleen maar groter. Klokslag elf uur sta ik klaar om de sleutels te wisselen, een dichte deur voorkomt dit echter. Om half twaalf zie ik dan eindelijk een schoonmaker die niet verder komt dan de Turkse taal, mijn Engels en Duits komen dan ook niet over. Google Translate blijkt niet het gewenste effect te hebben, maar na vijf minuten blijkt de Engelse woordenschat dan toch uitgebreid te zijn: 'Keys?' Nog nooit was ik zo blij met één Engels woord, snel werden dan ook de sleutels gewisseld en kon ik afreizen naar de Gamescom.

Tegen 12.30 kom ik dan eindelijk bij het gebouw aan en ik verbaas me over hoe groot deze is. De trap voor het gebouw bestaat uit reclame voor Uncharted 3 en ik heb altijd al een keer over Drake willen lopen. Eenmaal binnen heb ik toch een beetje moeite met het vinden van Maarten, hij kan maar op één plek zijn, en dat is de Beer Garden. Hal 5.2 en dan naar links... oké, waar is Hal 5.2? Naar buiten, binnen, weer naar buiten en weer naar binnen. Daar is hal 5.2 en al snel heb ik Maarten gevonden. Hij drinkt zijn biertje op en dat kunnen we naar EA Behind Closed Doors. Na even gewacht te hebben vraagt een vrouw of we van Gamed zijn. Niet zozeer een gok, mijn achternaam 'De Haan' gaf het al weg. We kunnen gelijk naar binnen toe en krijgen een rondleiding van wat er allemaal te zien is. Elke game heeft zijn eigen kamer waarvoor je ingeschreven moet zijn, paar minuutjes wachten en je kan naar binnen. Zo zijn er kamers voor FIFA Street, FIFA Manager 2012, FIFA 2012, De Sims 3: Huisdieren, Battlefield 3, Need for Speed: The Run, Star Wars: The Old Republic en Mobile Games. Denk hierbij aan games voor Facebook en de iPad / iPhone. Zelf trap ik af met een demo van Battlefield 3 op de iPad, waarbij te zien is dat er grotere verbeteringen zijn aangebracht ten opzichte van Battlefield: Bad Company 2. Het richten en het lopen gaat makkelijker en er is ondersteuning van auto-aim. Dit wordt opgevolgd door een demo van FIFA 12, het is nu mogelijk om de game vanaf je iPad te streamen naar je iPhone. Je iPad is je scherm, de iPhone of iPod Touch wordt je controller. Daarna start de beste man Theme Park voor de iPod op, een gratis game voor iedereen waarvoor je echter credits dient te kopen wanneer je sneller wil bouwen. Helaas blijft het bij een stukje informatie, de langzame internetverbinding voorkomt dat we er meer van zien. We gaan dan ook snel verder met Spy Mouse, een kinderlijke titel in zijn naam, maar dit valt gelukkig alles mee. Je speelt zelf als een muis en moet stukjes kaas verzamelen en er voor zorgen dat je niet wordt gezien door de katten. Klinkt heel simpel, werkt ook heel simpel, maar lijkt toch een aardig spelletje te worden.
na al het mobiele geweld gaan we verder met een volwaardige PC titel, te weten Star Wars: The Old Republic. We starten hier met een demo, echter is deze geheel in het Duits en dus komt niet alles even goed over. Gelukkig gaan we daarna over in het Engels en leren we dat de game drie verschillende modes heeft. De eerste is Flashpoints, het volgen van het verhaal. De tweede is Player versus Player, waarin het nu mogelijk is om tegen ieder soort te strijden, zelfs je eigen soort. Tevens wordt Hutball geïntroduceerd waarmee je met je team de bal aan de andere kant moet zien te krijgen, tussen het vechten door, een stukje FIFA in Star Wars. De derde heet Operations, dit zijn de welbekende raids. Het is mogelijk om dit met acht of zestien mensen te spelen, of alles wat daar tussen zit. Om hier wat meer van mee te krijgen tonen ze een live demo, helaas betreft het echter dezelfde die we reeds bij de persconferentie voorbij zagen komen. Dit neemt niet weg dat het niet indrukwekkend is, de spelers overleven het nu ook veel langer en winnen zelfs van de grote droid. Na de demo zien we nog een trailer met wat gameplay beelden en daarmee is de presentatie afgesloten. Graag wil ik nog naar binnen bij Battlefield, maar daar staat zo’n lange wachtrij dat ik een FastPass Presscard mee krijg en in de andere hal zo naar binnen kan om te spelen.
[Lees verder op pagina 2]
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
10:35 [GC] Geen splitscreen coöp in Battlefield 3
20:14 Kojima toont Fox Engine in screens
|
Reacties (15) |
|
Pagina:
1
|
|
Louis Tinner
op 18-08-2011 om 11:09
[Niv: 201 / Exp: 10063]
|
Oh nemen jullie ook n kijkje bij de chinese gamedevelopers stand? www.depers.nl/cultuur/589657/Voor-de-Chinezen-is-games-maken-geen-spelletje-meer.html
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 18-08-2011 om 11:10
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Je valt in herhaling
|
|
deadlytown
op 18-08-2011 om 11:51
[Niv: 11 / Exp: 543]
|
Welk spel is dat eerste foto? ziet er verdomd realistisch uit.
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 18-08-2011 om 11:55
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Dat heeft 'real-life', een spel dat zich afspeelt in Duitsland, of om precies te zijn: in Keulen.
|
|
deadlytown
op 18-08-2011 om 11:57
[Niv: 11 / Exp: 543]
|
Dus je bedoelt dat dit gewoon een foto is van een gebouw van GC? damn dan ben ik niet helemaal wakker volgens mij.
Leek op een spel en dacht dat ze gebruik maakte van de cry engine 3.
Gewijzigd door deadlytown op 18-08-2011 om 11:58
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 18-08-2011 om 12:03
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Het is inderdaad een foto van het GC gebouw
|
|
Nickdhnick
op 18-08-2011 om 12:07
[Niv: 60 / Exp: 2998]
|
In vergelijking met vandaag, dan had ik geen foto kunnen maken. Staan 10.000 man voor de trap, dude what the f...
|
|
Louis Tinner
op 18-08-2011 om 12:16
[Niv: 201 / Exp: 10063]
|
@ rene: ja het moet wel kenbaar gemaakt worden dat ik de krant lees haha
@nick: leuke verslagjes zo. Maar uhm, hoelaat zat maarten al aan t bier?
@deadlytown: hahaha lol, geniaal  een van de beste comments ooit hihiheheik :p
Gewijzigd door Louis Tinner op 18-08-2011 om 12:19
|
|
Nickdhnick
op 18-08-2011 om 12:19
[Niv: 60 / Exp: 2998]
|
Uhm voor 10 uur al, tegen de pijn in zn voet xd.
Btw vergeet pagina 2 niet te lezen, valt niet altijd op. En rene als je zin hebt, kan je er onder zetten: 'lees meer op pagina 2'?
|
|
Louis Tinner
op 18-08-2011 om 12:23
[Niv: 201 / Exp: 10063]
|
Haha ja je bent dan ook in duitsland he, heb pagina 2 gelezen hoor, de sfeer komt goed door, maar wat voor flutspel is dat op pic 2, die auto ziet er niet uit, zeker de wii versie van nfs
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 18-08-2011 om 12:26
[Niv: 751 / Exp: 37556]
|
Daar heb ik wel zin in hoor
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 18-08-2011 om 12:33
[Niv: 1183 / Exp: 59168]
|
Als je 6u45 al vroeg noemt, dan was ik al een uur op weg
|
|
elemeNt
op 18-08-2011 om 14:48
[Niv: 129 / Exp: 6440]
|
Volgende keer wel ingang noord nemen, die is veel indrukwekkender
|
|
Robert
op 18-08-2011 om 20:36
[Niv: 206 / Exp: 10294]
|
Grappig hoe iedereen Metro: Last Night blijft schrijven. Het is Last Light, Last Night klinkt meer als een foute film.
Staat op pagina 2, laatste alinea.
|
|
Nickdhnick
op 18-08-2011 om 21:22
[Niv: 60 / Exp: 2998]
|
Thanks Robert, aangepast  Om 8u in de ochtend typen is toch iets te vroeg haha. Ga zo beginnen aan die van vandaag.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
 |
 |
|
Titel: |
Gamescom |
|
Type: |
Event |
|
Releasedatum: |
Jaarlijks |
|
Ontwikkelaar: |
ESA |
|
Uitgever: |
ESA |
|
Media: |
Geen media gevonden
|
|
|