Nieuws: World of Warcraft met minder abonnees
Door Joni Philips op 07-08-2011 om 09:42
|
Bron: JeuxVideo
|
Met World of Warcraft ontwikkelde Blizzard een immens populaire MMO die momenteel meer dan tien miljoen abonnees heeft. Elk van die abonnees betaalt maandelijks een leuke som geld en dat merkt Blizzard aan hun bankrekening.
Het effect wordt echter elke kwartaal kleiner. Telde World of Warcraft in oktober nog 12 miljoen abonnees en in maart nog 11,4 miljoen; blijven er nu maar 11,1 miljoen over op het einde van juni. Op minder dan een jaar verloor World of Warcraft dus bijna één miljoen abonnees. Volgens Blizzard president Mike Morhaime bestaat er echter een simpele oplossing om het vertrek tegen te gaan: content sneller uitbrengen zodat de spelers steeds iets nieuw krijgen.
|
|
|
|
10:52 Ben 10: Galactic Racing met eerste screenshots
09:35 Def Leppard DLC voor Rock Band 3
|
Reacties (35) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Velqor
op 07-08-2011 om 22:35
[Niv: 191 / Exp: 9548]
|
De reden waarom ik juist ben gestopt is engame..Ik kan zo 10 games op noemen die meer diepgang in de endgame hebben dan World of Warcraft. In mijn ogen is world of warcraft een prima spel, voor het avontuur naar level 85 (lol dat klinkt freakin' dom in het nederlands) Maar je snapt wat ik bedoel.
Mensen moeten meer genieten bij het levelen, voordat het voorbij is.
Sinds wanneer is level een statussymbool geworden. Mmorpg's zijn bijna zoals muziek..Wanneer er geld te halen valt word het gecommercialiseerd..Met zoals gezien, vele gevolgen van dien
Ik heb als enige hoop nog Guild wars 2 voor over een tijd, als die flopt (wat ik niet denk..GW1 was epic) stop ik voorgoed met MMORPG's ;p
Gewijzigd door Velqor op 07-08-2011 om 22:36
|
|
Gast (84.82.206.xxx)
op 07-08-2011 om 23:48
|
ze hebben het spel te casual gemaakt om meer spelers aan te trekken die alles snel binnen handbereik willen hebben. dit gaat op den duur kosten.
- casual spelers blijven niet lang hangen bij een spel waardoor spelers sneller afvallen
- de meerde hardere spelers zien het spel steeds simpeler worden en laten het spel ook vaker vallen.
het is gewoon 1 + 1. kan niet meer gestopt worden met het huidig business model. ze hebben hun eigen graf gegraven.
|
|
Gast (87.66.6.xxx)
op 08-08-2011 om 00:11
|
Het is maar wat je simpel noemt. Ik zeg niet dat lvlen naar 85 moeilijk is, belange na niet. Het is zelfs heel relaxed en fun, en de Cataclysm quests en zones zijn fantastisch dankzij hun phasing. Maar eenmaal je daar op het einde bent en aan raids begint, zou ik nou niet meteen zeggen dat het een wandeling is met een stukje gebak. Mijn guild heeft nog altijd Ragnaros in Firelands niet neer gekregen, en op mijn server is er maar één guild die Sinestra heeft plat gekregen. Verder zie ik er weinigen zeggen dat Blackwing Descend of Firelands op Heroic te doen zijn met je ene hand achter je rug en de andere hand met de vingers in de neus.
Tuurlijk, speel nog maar WoW sinds januari, en ik ben zelf geen raider, maar men moet mij toch eens uitleggen wat moeilijk en hard is in een MMO. Dat maar 1 guild per server er in slaagt de raids te volbrengen ofzo? Excuseer, maar wat is daar de fun in? Wipen, ja. Maar als een hele server wiped op je raids, dan ben je niet hardcore, dan ben je gewoon slecht bezig met het ontwikkelen van je spel.
Dus, gewoon zodat iemand het eens duidelijk zegt: wat is moeilijk in een MMO? En waarom zou Vanilla zoveel beter en moeilijker zijn dan Cataclysm als het op endgame aankomt? Voor zover ik weet waren raids in vanilla voor elites only. Dat is nu zo hetzelfde in Cataclysm met Heroics. Het feit dat meer mensen je content die je in je spel steekt kunnen spelen maakt je spel niet slechter. Content dient om gespeeld te worden, of ben ik nu zo mis?
|
|
Gast (86.21.93.xxx)
op 08-08-2011 om 01:23
|
Ik weet al wiedie 1/2 miljoen spelers zijn...
Allemaal arena-spelers..
Voor mij (en anderen), was arena de enigste reden dat we wow speelden. Hoe je moest anticiperen, tactiek moest toepassen elke keer, en de strategie moest bepalen, en dan toch alles weer perfect moest coordineren..)
Maar sinds wotlk (s7 begon crappy te worden, maar s8?) was al helemaal niks.
Vooral nu in Cata, is arena al helemaal niks meer.
(daarnaast natuurlijk ook onze geliefde backpeddling en keyboardturning PVE-heroes die epics ez-mode kunnen farmen sinds wotlk)
En Blizzard toch maar weer om de 2 maanden een mail sturen voor een week gratis wow..
Dat is 1 van de redenen van hun verlies van spelers
|
|
Gast (94.226.141.xxx)
op 08-08-2011 om 01:54
|
Arena was nooit beter en rated Battegrounds zijn fantastisch.
Ik heb altijd WoW gespeeld voor de fantastische snelle controles van de avatars. Andere Mmo's zijn gewoon klungelig in hun karakter controles.
10 battegrounds, 6 arenas en een wereld vecht partij als Tol Barad zijn oneindig als je gaat voor pvp titels met verschillende classes. Paladin, hunter, rogues, warlocks, mages.
Ik speel voor 85% PvP, en dat zal zo zijn voor de volgende 10 wow jaren.
|
|
Gast (94.226.141.xxx)
op 08-08-2011 om 02:02
|
Aan degene hierboven die niet begrijpt wat er zo lastig is in Wow raiding???
25 man voor een boss met adds en NIEMAND mag een foutje maken of te laat zijn op een bepaald moment. Anders komt heel de groep in een noodsituatie die altijd wel slecht afloopt. Das Pve.
Voor PvP is het heel simpel. Ofwel speel je gewoon in een Pug met opdracht, ofwel speel je in een aartsmoeilijke competitie op basis van een ratibg (zoals schaken een ELO rating heeft).
Het verkrijgen van titeks in PvP is aartsmoeilijk en er is slechts 1 hoogste Gladiator per seizoen. Dus als je de beste speker zijt van 150.000 man, kun je bezwaarlijk spreken over een "gemakkelijk" spel.
Voetballen is ook gemakkelijk ... Tot je bij Real Madrid of Barcelona wil spelen.
Get the picture ?
|
|
Velqor
op 08-08-2011 om 13:02
[Niv: 191 / Exp: 9548]
|
@ Hierboven me
Beschrijf je nu pre-tbc, want anders zou ik zeggen..Bullcrap.
Het is easy as hell tegenwoordig, of je moet gewoon in het spel zuigen  No offence
En die title, really? Je kan het dan pas een easy spel noemen? Ik denk het niet. Als je dat echt vind ga ik het voortaan een grind spel noemen. I mean really? Zoveel moeten grinden voor 1 titletje:')
Gewijzigd door Velqor op 08-08-2011 om 13:03
|
|
Nelus
op 08-08-2011 om 19:52
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Wat een bullshit! Niet sneller content uitbrengen, gewoon de content zodanig kwalitatief goed maken dat je er nog ff mee door kan en niet constant nieuwe armors en tiers uitbrengen, wat een prutsers!
Ik heb nog best zin om te spelen, maar wil eigenlijks iets nieuws, want ze brengen juist te snel nieuwe dingen uit bij WoW, slaat echt nergens op.
|
|
Gast (86.21.93.xxx)
op 09-08-2011 om 01:23
|
@ Gast 04.226.141...
Ja tuurlijk joh, dream on, don't stand in the fire or die. Lekker moeilijk.
Probeer glad te halen en we praten verder.
|
|
Gast (86.21.93.xxx)
op 09-08-2011 om 01:24
|
Btw vergeet je S niet te unbinden
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|