Het is een doorn in het oog van veel gamers, het aanbieden van downloadable content die uit de game zelf gegrepen lijkt te zijn. Ontwikkelaar Bethesda deelt deze mening met ons.
Het hoofd van de studio, Pete Hines, geeft in een interview aan dat de game zoals deze in de winkels ligt het beste is wat je gamers aan kunt bieden. Ze voelen er dan ook niets voor om content uit een game te halen om deze later als downloadable content aan te bieden.
Hines hekelt tevens studio's die al over downloadable content praten nog ver voordat de game uit is. De designers en artists waar hij mee werkt moeten dan ook eerst de game afwerken en pas wanneer deze gedrukt wordt kijken ze naar eventuele DLC.
quote: “With Fallout 3 we knew what the first one or two pieces of DLC were going to be, but the third one was a reaction to the release of the game and the feedback we got from people wanting to raise the level cap."
Zou de studio voor een plan gekozen hebben waarmee ze meteen vijf DLC stukken voor Fallout 3 bekend zouden maken, dan zouden ze nooit naar de reactie van de fans kunnen kijken en hier iets mee kunnen doen.
De eerste grote release van Bethesda is RAGE, te verschijnen in oktober, gevolgd door The Elder Scrolls V: Skyrim in november.
|