Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
26 Oktober 2020 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
25 Oktober 2020 
(6) 
24 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
23 Oktober 2020 
(16) 
(0) 
(9) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
22 Oktober 2020 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 Oktober 2020 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
20 Oktober 2020 
(19) 
(0) 
(5) 
(5) 
(0) 
(2) 
(1) 
19 Oktober 2020 
(5) 
(0) 
(5) 
(4) 
18 Oktober 2020 
(0) 
17 Oktober 2020 
(0) 
(1) 
(2) 
(11) 
(4) 
16 Oktober 2020 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Oktober 2020 
(6) 
(5) 
(5) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(13) 
14 Oktober 2020 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(3) 
13 Oktober 2020 
(5) 
(2) 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
12 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
11 Oktober 2020 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
10 Oktober 2020 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2020 
(18) 
(8) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
08 Oktober 2020 
(2) 
(1) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(3) 
07 Oktober 2020 
(10) 
(6) 
(15) 
(5) 
(2) 
(0) 
06 Oktober 2020 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
05 Oktober 2020 
(5) 
(0) 
(0) 
Cloudpunk
The Outer Worlds
FIFA 21
Let's Sing Presents Queen
Review:

BABEL: The King of Blocks


Door Joni Philips op 22-06-2011 om 15:14
Bron: Gamed

Met BABEL: The King of the Blocks ontwikkelde StormBASIC Games opnieuw een PlayStation Mini, maar tot nu toe ontwikkelde het bedrijf enkel zwakke klonen van bestaande games. Met BABEL: The King of the Blocks veranderde dat niet.

BABEL: The King of Blocks lijkt namelijk verdacht veel op Super Stacker, een flashgame van inXile Entertainment, het bedrijf dat we kennen van Fallout, The Bard's Tale en Hunted. In Super Stacker laten ze ons simpelweg blokjes stapelen. Je krijgt een voorafbepaalde hoop blokjes in een bepaalde volgorde en je moet ze balanceren zodat ze niet vallen. Dankzij de muis-besturing kon je hierbij zeer accuraat te werk gaan en dankzij de oplopende moeilijkheidsgraad was het zeer verslavend. Mijn klasgenoten en ik hebben heel wat lessen doorgebracht met het spelen van Super Stacker en Super Stacker 2. Dat StormBASIC de formule overzet naar handheld en console, is dan ook goed nieuws. Ik had dan ook zeker geen probleem met een goede Super Stacker kloon, maar spijtig genoeg is BABEL: The King of Blocks geen goede kloon.


Op het gebied van variatie begint BABEL nochtans goed, het spel biedt een viertal modes aan namelijk The Tower, The Great Pyramid, The Temple en Team Mode, waarbij die laatste de multiplayer-mode is van The Tower. In zowel The Tower als Team Mode krijg je blokjes waarmee je zo’n hoog mogelijke toren moet vormen. Je mag er maar een klein aantal in de afgrond laten vallen of je hebt verloren. Echt leuk zijn deze modes echter niet. Er zit weinig variatie in de blokjes die je krijgt zodat je bijna altijd kunt proberen een mooie rechte toren te vormen, en de multiplayer werkt simpelweg niet omdat je gedwongen bent op één PSP/één controller te spelen. Hierdoor heb je maar weinig mogelijkheden om het blokje te bewegen en een slecht zicht op de actie.

Deze modes zijn gelukkig maar de toemaatjes, want het zijn The Great Pyramid en The Temple die tellen. Hier krijg je de meer traditionele stapel-gameplay waarvoor je BABEL zou moeten kopen. In beide modes krijg je een aantal blokjes (vierkanten, driehoeken, balken, ...) in een bepaalde volgorde toegeleverd. In de ene mode moet je deze stapelen op een wankele brug terwijl je op de andere op platte, maar smalle oppervlakken moet stapelen. Dit geeft aanleiding tot andere puzzels; maar het basisconcept is hetzelfde in beide: je stapelt ze in een bepaalde vorm en hoopt dat ze niet vallen. Het probleem is echter dat een D-Pad (de analoge stick wordt niet ondersteund) geen muis is. In deze game laat je de blokjes gewoon vallen zonder dat je een goede inschatting kunt maken over de afstand en de plek waar je hem laat vallen.


Zelfs als je een goede plek hebt gevonden om te staan, zul je nog altijd moeten bewegen. Je mannetje moet namelijk naar links en rechts lopen om de blokjes op te pikken. Het is een mechaniek die het puzzelen onderbreekt zonder een toevoeging te zijn. Er zit geen uitdaging in en er lijkt geen doel in te zitten. Een ander probleem zit hem erin dat de puzzels minder interessant zijn. Meestal is er maar één goede vorm te bouwen en die moet je bijna exact hebben. Je kunt namelijk alleen bovenaan bijvullen, terwijl het leuke van het origineel was dat je ook onderaan of middenin nog zaken kon toevoegen. Indien je de D-Pad had kunnen gebruiken om vrij rond te gaan over het scherm en het blokje te plaatsen waar je wil, had de game veel leuker geweest.

Mijn conclusie is dan ook simpel: sla BABEL: The King of Blocks over en ga Super Stacker spelen. Die game is gratis en legaal beschikbaar op het Internet en is veel leuker. Op die versie bepaal je tenminste accuraat op welke manier je de blokjes wil stapelen en heb je veel meer mogelijkheden, wat leidt tot meer interessante levels. Dat de graphics voor een Mini wel oké zijn en dat het geluid aangenaam is; verbleekt spijtig genoeg bij het intrinsieke gameplay-probleem. StormBASIC is de basis van het idee uit het oog verloren en dat komt hen ‘duur’ te staan.
Beoordeling
Gameplay   35
Sound   70
Graphics   70
Replay   40

Sla BABEL: The King of Blocks maar over.
40


15:22  Dragon Quest X mogelijk voor Wii U
15:09  Fable director weg bij Lionhead
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Salsa85 op 22-06-2011 om 20:08 [Niv: 82 / Exp: 4118]
"Sla BABEL: The King of Blocks maar over"

No problem

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
BABEL: The King of Blocks
Type:
Game
Releasedatum:
02-06-2011
Ontwikkelaar:
StormBASIC Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:


Meer media