Later dit jaar mogen de Mass Effect fans uitkijken naar het derde deel en tevens de afsluiting van de trilogie. Middels een Spaans magazine leren we weer de nodige nieuwe details van de game, je bekijkt deze hieronder.
Let zoals altijd weer op: onderstaande tekst bevat spoilers over de twee verschenen delen, alsmede het aankomende deel.
- Onder de nieuwe troepen van Cerberus vinden we mechs, assault units en ninja-style shock troops.
- De Reapers zijn er in verschillende groottes, variërend van schepen die 500-600 meter groot zijn tot de Herald die wel twee kilometer lang is.
- Shepard krijgt nieuwe mogelijkheden, zo kan hij wegrollen, springen en cover zoeken in de stijl van Max Payne. Tevens zijn er zogeheten SWAT moves die hem in staat stellen om vijanden met verschillende melee aanvallen aan te pakken. Er moet zelfs een geheel nieuwe klasse komen: Heavy Melee.
- Er zijn geheel nieuwe skills, zo kan de Engineer klasse turrets bouwen.
- De wapens zijn aan te passen waarbij iedere categorie vijf varianten heeft.
- Er zijn meerdere items om te looten.
- Luchtgevechten zijn een mogelijkheid, echter is dit nog geen bevestiging dat deze er ook daadwerkelijk komen.
- De omgevingen zijn grootser in schaal, zo
doen de aanwezige mensen ieder hun ding, vechten schepen in de achtergrond en zijn de architecturen in meer detail weergegeven. Om de schaal verder grootser te laten lijken zijn nieuwe technieken geïmplementeerd, waaronder betere lichteffecten.
- Enkele van de nieuwe locaties die we kunnen bezoeken zijn New York, London, de maan van de Quarian of Krogan wereld, de wereld Salarian en Mars. Ieder van de omgevingen kostte ongeveer zes maanden om te ontwikkelen.
- Je kunt dynamische schade aan vijanden toebrengen. Bij de Cerberus zul je bijvoorbeeld eerst een glazen punt moeten raken alvorens je ze kunt raken. Tevens is het mogelijk om vijanden van hun armen te ontdoen of hun bescherming te beschadigen.
- De snelheid in de game is tien tot vijftien procent opgevoerd, waardoor de combat meer dynamisch is, hetgeen de speler forceert om meer te bewegen.
- Bij het onderzoeken zullen we niet rondrijden in voertuigen als de Mako of Hammerhead, dit is althans de beslissing die de ontwikkelaar op dit moment heeft genomen, echter sluiten ze niet uit dat dit in de toekomst nog verandert.
- Er is een nieuw scansysteem.
|