Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
15 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
12 Juni 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juni 2024 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juni 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
F1 2024
Paper Mario: The Thousand-Year Door
Gamed Gamekalender Juni 2024
Tales of Kenzera: Zau
Nieuws:

Ward: 'Bizarre was te ambitieus'


Door Rene Groen op 29-03-2011 om 17:31
Bron: Eurogamer

Na de matige verkopen van Blur en James Bond: Blood Stone moest ontwikkelaar Bizarre er na zeventien jaar aan geloven: de deuren werden gesloten.

Ben Ward was werkzaam voor de ontwikkelaar en heeft inmiddels een nieuw bedrijf opgestart: Hogrocket. De nieuwe studio richt zich op iOS titels, maar toch is hij niet te beroerd om terug te blikken op zijn tijd bij Bizarre.

In gesprek met Eurogamer geeft hij aan dat ze niet simpelweg één element aan kunnen wijzen als schuldige voor de sluiting van de studio. Gekeken naar het creatieve aspect valt te zeggen dat de studio te ambitieus was. Het ene team maakte een action / adventure titel van één van de meest iconische figuren die we kennen (James Bond: Blood Stone - red.), terwijl een ander team te maken kreeg met multi-platform ontwikkeling en dit ook nog eens voor een geheel nieuwe race-IP. (Blur - red.) Toch is Ward tevreden, ondanks teleurstellende verkoopcijfers werden de titels over het algemeen toch goed ontvangen.

De overgang van een onafhankelijke studio naar een onderdeel van Activision werd eveneens besproken. Ward, en anderen met hem, vonden dit een behoorlijke overgang: ze verloren de mogelijkheid om te zeggen wat ze wilden, te doen wat ze wilden en het belangrijkste; te maken wat ze wilden.

Toch geeft hij Activision nergens de schuld van. Het is een logische stap wanneer een ontwikkelaar zich bij een bedrijf aan sluit, echter werd de sfeer binnen Bizarre er wel door aangetast.


06:26  Star Wars: The Old Republic met trailer
17:16  XBLA Deal of the Week voor vier titels
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Gast (77.164.239.xxx) op 29-03-2011 om 17:37
XD, de beste developers leggen altijd het loodje, zoals in dit geval Bizarre en voorheen bijvoorbeeld bedrijven als Rare, Infinity Ward en de lijst zal wel doorgaan.


the_dan op 29-03-2011 om 18:56 [Niv: 310 / Exp: 15521]
Dan kopen ze hun eigen spullen in 95

Gast (83.163.152.xxx) op 29-03-2011 om 20:40
Dan kopen ze hun eigen spullen in 95

Heh? Waar heb je het over?

Gast (86.93.131.xxx) op 29-03-2011 om 23:41
leuk om te lezen dat ALEEN maar mensen onder de 15 cod kopen. COD is voor de dood opgeschreven kijk maar naar gitar hero games werd wel elke maand wel een nieuwe deel uit gebracht en ze maken het niet meer. MENSEN GA ECHTE GAMES SPELEN ZOALS BULLETSTORM HOMEFRONT en je betaald 64 euro per cod en elke jaar komt een nieuwe is net zoals de serie lost was leuk en daarna altijd het zelfde

Gast (94.212.135.xxx) op 29-03-2011 om 23:55
Serieus? Homefront?! Is toch een redelijk middelmatige game, als je de meningen mag geloven. Ik zou tenminste eerder CoD kopen. (maar houd het voor alsnog exclusief bij RTS's)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.