In navolging van MotorStorm en MotorStorm: Pacific Rift werkt Evolution Studios momenteel aan MotorStorm Apocalypse, een derde MotorStorm game voor de PlayStation 3. Vandaag blikken we vooruit naar Apocalypse.
Op de vorige pagina kon je algemene informatie over het spel vinden, maar op deze pagina kun je lezen of onze redacteurs uitkijken naar het spel.

Motorstorm: Pacific Rift is echt een geweldige racer. De uitdagende banen, verschillende paden, verschillende stijlen wagens en prachtige graphics maken het één van de beste arcaderacers op de PlayStation 3. Het verschil met de eerste Motorstorm game wat betreft gameplay is ook best groot te noemen. Als men eenzelfde grote stap kan maken met Apocalypse, dan wordt deze derde Motorstorm game een vette topper. Toch vraag ik me één ding af: hoe leuk is het om voor de zoveelste keer hetzelfde gebouw op dezelfde manier in te zien storten? De gameplay moet hierin wel nieuw en fris blijven en het is belangrijk dat hier aan gedacht wordt.

Ik weet nog levendig hoe ik mijn PlayStation 3 een eerste keer startte waarna ik onmiddellijk begon met MotorStorm, één van de twee games die ik bij de launch kocht. Meteen was ik verkocht dankzij die prachtige intro voor het MotorStorm Festival. Tegelijk was er de teleurstelling dat het MotorStorm Festival enkel zichtbaar was in die intro. Met MotorStorm: Apocalypse lijkt die teleurstelling weggevaagd te worden met de introductie van het verhaal. Dat is alvast een pluspunt, maar tegelijk zijn er ook enkele zorgwekkende puntjes. De game ziet er voorlopig een beetje flets uit, wat eigenlijk ook gebeurde met MotorStorm, die er bij de release een pak beter uit zag. Hopelijk gebeurt hier hetzelfde. Een ander probleem is dat Apocalypse sterk op Split/Second lijkt. MotorStorm mag zijn eigen identiteit niet vergeten, want anders komt het niet goed. Anders wordt dit ongetwijfeld de derde PlayStation 3 topper van Evolution.
|