Veel ontwikkelaars zitten in zwaar weer: ze moeten nog voor hun titel verschijnt mensen ontslaan, of hun uitgebrachte titel verkoopt zo weinig dat er na de afronding mensen op straat komen te staan.
Veelal worden deze problemen afgeschoven op de economische periode, maar volgens Nintendo's Satoru Iwata is dit zeker niet het enige probleem. Volgens hem moeten ontwikkelaars met kwaliteit komen middels originele ervaringen om de consument naar zich toe te trekken, veel van de hedendaagse games zijn namelijk te saai geworden en brengen geen vernieuwing.
“The slow sales must be due to the lack of great software that everyone wants to buy. We have not shown off the great attractions of whatever we are selling. This is not the problem of Nintendo alone, but the entire video game industry.”
Iwata geeft verder aan dat graphics vroeger de boventoon voerde. Ontwikkelaars waren vooral bezig om hun games mooier te maken, waarmee ze de consument al snel overtuigden, zonder daadwerkelijk vernieuwing door te voeren. Tegenwoordig is dit niet langer het geval, games moeten daadwerkelijk iets nieuws geven om de interesse van gamers te wekken.
|