Een medewerker die een ontwikkelaar verlaat is aan de orde van de dag, zeker sinds Infinity Ward en Activision met elkaar in de clinch liggen. Toch verliest Ubisoft Montreal vandaag een groot man uit hun team.
Clint Hocking is namelijk designer van de studio, zo ontwierp hij onder andere het design voor de eerste Splinter Cell titel. Eén van zijn laatste projecten was de overzetting van het tropische klimaat uit Far Cry naar de jungle uit Far Cry 2.
In een blog laat hij weten:
quote: “I am too comfortable. I am too content. And I know where that can lead for me.
Fortunately, for the first time in my life, I know the way forward. The way forward lies in my having the courage that I did not know I had a decade ago to bid farewell to those tragically comforting habits. I need to walk on hot coals and sleep on a bed of nails. I need to chew on broken glass. I need to drink paint. This post has gotten long enough and I am still afraid to come to the point, but what I really need more than anything is to write these words: I gave notice of my resignation to Ubisoft on Monday, April 26th, 2010.”
|