6 alinea's met beschuldigingen en vaagheid.

Knap van je.
Nee, ik log niet uit om mezelf te supporten. Hoe verzin je het.

Daar gaat je geloofwaardigheid, voor zover je daar nog over kon spreken. Dus zo ontstaan die zogenaamde 'fanboy' oorlogen hier. Grappig. Ik heb inderdaad een 360, ook een PS3, geen Nintendo... Ben ik een Xbox fan? Als jij dat wil, prima. Mijn historie dat ik de hardware van een ander de grond in boor? he he, waar heb je het over. Ik som gewoon heel droog een zootje feiten op. Soms over de 360, dan over de PC, maar ook over de PS3. Dit omdat er tal van mensen zijn hier, maar ook elders, zoal jij! die nog steeds geloven in de magische mythische onbegrensde kracht van de CELL. De CELL is een slimme en zeer interessante chip waarmee je zeer zeker een hoop leuke trucjes kan uitvoeren. Absoluut, en hij is zeker krachtiger dan de chip uit de 360. Je hebt mij ook nooit het tegendeel horen beweren. Alleen kent hij wel zijn grenzen en zijn er talloze andere bottlenecks in de PS3 waardoor hij eigenlijk uit balans is. Verder staat de techniek niet stil. De prestaties van de CELL zijn vandaag de dag qua rekenkracht en veelzijdigheid al lang ingehaald door nieuwere chips.
En ja, wanneer ik heel droog de cijfertjes vergelijk dan is de Core i7 inderdaad een stuk sneller. Dat het een andere architectuur is staat er los van. Wat je nodig hebt is rekenkracht. Kijk eens naar het tabelletje op de volgende pagina.
http://nl.wikipedia.org/wiki/FLOPS
De SPEs zijn goed in maar één ding. En dat is 128bit single precission floating point bewerkingen. De SPE's zijn erg onnauwkeurig. Oja, de CELL heeft geen 8 cores, hij heeft 1 core en 7 vectorunits (de achtste is NIET uitgeschakeld zodat Sony het later kan unlocken voor toekomstige planning of weet ik veel wat voor onzin je schrijft, maar omdat de Yields van het productieprocess te laag waren. Er waren teveel chips met kapotte SPE's, Sony vond het zonde om deze chips weg te gooien en besloot om er maar 7 te gebruiken voor de PS3, zodat ze ook de chips met 1 defecte spe nog in konden zetten.) die zeven vectorunits zijn alleen instaat om zeer specifieke taken uit te voeren. De 6+ cores van Intel en AMD hebben de beschikking over Full Function cores waar je alle kanten mee op kan. Aangevuld door het enorme aantal unified shader cores op de moderne videokaarten!! Nvidia noemt ze Cuda cores, deze zijn ook te gebruiken voor andere doeleinden zoals physics e.d. In combinatie met een moderne x86 cpu, de veel bredere geheugenbus!!! en de veel grotere hoeveelheid ram en videogeheugen, maakt de PC per definitie een veel krachtiger platform. Dat je daar nog aan twijfelt geeft alleen maar blijk van een behoorlijk gebrekkige computerkennis. Ik vind het jammer voor je, oprecht.
Trouwens, de zaken die ik opgaf zijn gewoon algemeen bekend. Vrij dom en zinloos om te beweren dat ik ze zelf verzin. Heb je de linkjes niet bekeken.
Hier een zeer interessant, maar technisch artikel over de werking van de CELL. Kan je nog wat van leren.
http://www.realworldtech.com/page.cfm?ArticleID=RWT021005084318&p=4
En wat die tweede CELL betreft, dat viel destijds gewoon in de diverse nieuwsberichten te lezen. Pas sinds 2004 was er sprake van een Nvidia GPU. En ja, ik volg de ontwikkelingen op hardware vlak wél en dat doe ik al sinds 1991.
Tot ziens.