Voor sommigen is uitgeverij Electronic Arts het grootste kwaad in de gamesindustrie, Bioware denkt daar anders over. Een van de bazen, Greg Zeschuk, is vol lof over hun nieuwe eigenaar. Zonder EA was hun downloadable content namelijk lang niet zo goed geweest.
Het mooie van verwerken voor EA is dat er veel informatie en kennis tussen de studio’s wordt gedeeld, zegt Zeschuk. Zo kunnen verbeteringen snel door andere makers worden overgenomen of aangepast. En dat is goed voor de consistentie.
DLC is daar een goed voorbeeld van. Toen Bioware nog onafhankelijk was wisten ze niet hoe andere bedrijven downloadable content maakten of verspreiden. Met de kennis die ze nu van hun collega’s krijgen kunnen ze veel meer. Voordelig voor spellen als Dragon Age en Mass Effect want nu hoeven ze bijvoorbeeld nooit meer content voor de game op te offeren als DLC. Nu krijgen ze advies hoe DLC het beste in een schema te implementeren.
Dragon Age: Origins and Mass Effect 2 zijn ook voorlopers van EA's Project Ten Dollar initiatief. Kopers krijgen een code waarmee ze gratis DLC kunnen downloaden. Hiermee wil de uitgever doorverkoop van gebruikte spellen voorkomen. BioWare denkt echter niet aan hun verkopen maar meer aan een goede relatie hebben met de klant.
|