Gisteren leerden we van een Game Informer schrijver dat L.A. Noire niet alleen naar de PlayStation 3 komt, maar ook de Xbox 360 aan zal doen. Vandaag nog meer informatie uit de laatste GI uitgave.
In de maarteditie van het blad is het volgende te lezen:
- Het spel speelt zich af in de City of Angels (Los Angeles), een open wereld actie-adventure in 1947. In tegenstelling tot voorgaande games van Rockstar speelt L.A. Noire zich hiermee in een echte stad af die historisch is nagemaakt. Verwacht hierbij niet de 'schiet iedereen neer' mentaliteit uit Grand Theft Auto, dit is compleet anders.
- je speelt als Cole Phelps, een politie-agent die de straten van LA op wil ruimen. Dit wordt hem zeker niet makkelijk gemaakt, aangezien er veel corruptie binnen de politie plaatsvindt, van onder tot boven in de organisatie. Phelps heeft hierbij ook zijn eigen problemen, dingen die terugleiden naar de Tweede Wereldoorlog. Hoewel hij laag binnen de organisatie start werkt hij zich gedurende de game op, van het werk achter zijn bureau naar uiteindelijk moordzaken.
- Als een detective dien je zaken op te lossen middels een mix van onderzoeken, interviews en ondervragingen. Wanneer je bij een plaats delict komt zul je geen items zien die oplichten op duidelijk zichtbare plekken, in plaats daarvan zul je het zelf moeten doorzoeken op zelf de aanwijzingen moeten achterhalen. Zie je bijvoorbeeld glas op de grond liggen dan kun je dit oprapen. Al deze informatie komt op een notepad te staan zodat je het later weer terug kunt zoeken.
- Team Bondi heeft revolutionaire technologie gemaakt voor het interviewen. Er is een nieuwe technologie om de emoties van gezichten in beeld te brengen, waarbij acteurs in een grote kamers zijn gezet, omringd door camera's. Terwijl de acteurs hun dialogen uitspreken worden ze door iedere camera geregistreerd, hetgeen een volledige scene in beeld zet vanuit verschillende standpunten.
Wanneer je zelf een interview afneemt dien je goed op het gezicht te letten van degene die tegenover je zit, omdat je hiermee af kunt lezen of iemand liegt. Bij het interview krijg je verschillende keuzes: iemand over halen, beschuldigen of forceren. De manier die je kiest verandert de manier waarop de verdachte op je reageert. Je kunt hierbij ook je notebook pakken om op zaken te wijzen die je zaak versterken.
- De actie in het spel is nog steeds niet duidelijk, Game Informer kreeg hier nog geen inzicht in.
|