Kane & Lynch zijn een gevaarlijk duo, zo werd bewezen in het eerste deel. Met het tweede deel is het knotsgekke duo weer terug, en dat zorgt voor nog meer gevaar.
Door dit gevaar kan het zomaar komen dat je het niet overleefd, maar de ontwikkelaar wilde niet dat hier een 'one shot, one kill'-principe voor werd gebruikt. In plaats daarvan komen ze voor de sequel met een nieuwe feature: Going down-not-dead.
Het systeem staat eigenlijk al beschreven in de naam: wanneer je op een kritische plek wordt geraakt zal dit niet meteen resulteren in de dood. In plaats daarvan heb je nog altijd een poging om het te overleven. Om dit te bereiken krijg je nog één poging om degene die jou neerschoot zelf neer te schieten, maar tevens kun je in cover kruipen. Bij dit laatste moet je wel denken waar je precies heen kruipt, sommige cover is namelijk vernietigbaar waardoor je nog altijd niet veilig bent.
Op tactisch gebied is er ook een kleine wijziging doorgevoerd, dit keer kun je namelijk niet langer troepen aanvoeren. De ontwikkelaar geeft aan:
quote: “This time we wanted a more intense in-your-face shooter experience than tactical.”
Kane & Lynch: Dog Days wordt in het tweede half jaar van 2010 verwacht.
|