Feature: iPhone Games: Deel 8
Door Simon op 23-08-2009 om 17:38
|
Bron: Gamed
|
Met de iPhone en iPod Touch maakte Apple respectievelijk een multimedia mobiel en een multimedia muziekspeler. Echter, allebei de toestellen bezitten ook toegang tot een grote App Store waarin tot nu toe 35.000 programma's te downloaden zijn. Tussen al die programma's kan je ook games vinden waarvan wij er tweewekelijks een paar onder de loep nemen.
Het is algemeen bekend dat de App Store overheerst wordt door de kleine spelletjes: spelletjes voor 80 cent die vaak niet meer gameplay bieden dan een half uurtje. Moto X Mayhem van Occamy Games is zo'n game. Voor 80 cent krijg je een game die je in iets meer dan twee minuten uit kunt spelen. Toch hebben wij wel wat plezier gehad van deze game en hebben we dus een review geschreven waarom jij de game misschien wel of niet moet kopen.
Bovenstaand stukje tekst kostte iets meer dan twee minuten om te schrijven, dat is dus al even lang als Moto X Mayhem. Het is alleen flauw om de game in de grond te stampen wegens de mogelijk korte speelduur, want nadat je de game hebt uitgespeeld, doe je het nog een keer, en daarna nog eens. Moto X Mayhem is namelijk ontzettend leuk om te spelen. Je krijgt zeven tracks voorgeschoteld waarin je helemaal op los mag gaan met je motor. Het hele spel is physics gedreven, dus als je iets te snel gaat over die ene berg, zal je waarschijnlijk landen met een verkeerde houding, waardoor je uit balans raakt en valt. Daar mag je alvast één van je vijf levens wegstrepen.

Hoe jouw motor en de bestuurder reageren op de omgevingen, is erg realistisch gedaan. Je ziet ook dat daar het meeste werk in gegaan is. Besturen gaat heel gemakkelijk: leg je vinger op de rechterkant van het scherm en je zal gas geven. Een vinger aan de linkerkant van het scherm resulteert in afremmen, maar dit zal je waarschijnlijk nooit doen wanneer je graag highscores wilt verbeteren. Tenslotte houd je je bestuurder en motor in balans door naar links of naar rechts te kantelen met je iPhone of iPod Touch. Nu je doorhebt hoe je de omgeving kunt bedwingen, is het tijd om op de wereldwijde ranglijst te komen, want daar gaat het hele spel om. Honderdsten van een seconde verschil in een baantijd resulteren al vaak in een verschil van honderd plekken op de ranglijst.

Moto X Mayhem oogt lekker fris, maar je rijdt wel telkens op dezelfde grond. Zoals eerder gezegd zijn de physics van de bestuurder en motor erg realistisch, maar blijkbaar heeft de ontwikkelaar zich teveel daarop geconcentreerd, want er is geen muziek te bekennen in de game. Naast het geluid van je motor, die overigens klinkt als een grasmaaier, moet je het doen met wat gefluit van vogeltjes. Wat bij deze game gepast had was keiharde metal! Adrenaline opvoerende muziek! Jammer genoeg moet je het zonder doen.
Moto X Mayhem is een moeilijke game om te reviewen. Aan de ene kant is het zeker erg leuk om te spelen en als je een persoon bent die graag houdt van highscores verbeteren, dan kan je hier best nog eventjes mee zoet zijn. Elke dag de game twee keer opstarten zou zomaar kunnen. Aan de andere kant zijn er gewoon echt te weinig tracks om te spelen. Elke track is te voltooien in minder dan twintig seconde en als je highscores maar niks vindt, ben je na twee minuten ook echt klaar met de game. Natuurlijk, 80 cent is niet veel geld, maar voor diezelfde 80 cent zijn nog veel betere, langere games te vinden. Echter, wanneer je het niet erg vindt om elke keer dezelfde tracks te spelen om alleen maar je highscores te verbeteren en als je houdt van games met realistische physics, dan is Moto X Mayhem een geschikte keus voor een volgende aankoop.
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
10:39 Screenshots LEGO Indiana Jones 2
17:19 Plaatje Supreme Commander 2
|
Reacties (6) |
|
Pagina:
1
|
|
GekooktEi
op 23-08-2009 om 17:49
[Niv: 483 / Exp: 24134]
|
Als Monkey Island SE verder hetzelfde is als de nieuwe PC-versie (behalve die besturing dan) snap ik wel dat je 'm goed vind  . Alleen jammer dat ik deel 1 al heb gespeeld, dus ik heb deze nieuwe versie eigenlijk niet uitgespeeld; dit soort games vind ik gewoon totaal niet leuk om 2 keer te spelen.
|
|
Gast (85.144.29.xxx)
op 23-08-2009 om 23:04
|
ah juist, de Iphone is krachtiger dan de Wii...vandaar de hd visuals !
|
|
Gast (82.170.250.xxx)
op 24-08-2009 om 01:02
|
Het is dus geen point and click adventure geworden omdat de Iphone dat niet aankan
|
|
Gast (67.159.5.xxx)
op 24-08-2009 om 10:40
|
Heeft er niks mee te maken dat de iphone het niet aankan, het is gewoon slecht design van de makers.
|
|
Gast (82.204.54.xxx)
op 24-08-2009 om 15:49
|
:(
|
|
Gast (82.204.54.xxx)
op 24-08-2009 om 15:49
|
:9
|
|
Pagina:
1
|
|
|
 |
 |
|
Titel: |
iPhone |
|
Type: |
Hardware |
|
Releasedatum: |
11-07-2008 |
|
Ontwikkelaar: |
Apple |
|
Uitgever: |
Apple |
|
Media: |
Geen media gevonden
|
|
|