Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Valve: 'PlayStation 3 is te complex volgens ons.'


Door Joni Philips op 10-06-2009 om 12:12
Bron: Loot Ninja

Op de PC en de Xbox 360 kun je aan de slag met Valve spellen, maar voor de PlayStation 3 ontwikkelen ze geen spellen. Ook in de toekomst gaat dat niet veranderen.

Volgens Valve Game Designer Tom Leonard is de PlayStation 3 te complex, de Xbox 360 en de PC steken simpelweg eenvoudiger in elkaar. Valve wil game-ervaringen maken in plaats van te moeten zweten over de obscure architecturele beslissingen die Sony maakte met de PS3. Valve wil leuke ervaringen leveren en dus enkel met de Xbox 360 en de PC.


12:16  Dozijn plaatjes voor Lost Planet 2
11:20  Six Days in Fallujah blijft leven
 Reacties (84)
 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
Gast (86.83.92.xxx) op 10-06-2009 om 14:27
Het gaat puur om de budget, om voor de PS3 te ontwikkelen hebben ze minstens net zo veel als X360 prgrammeurs nodig en dat geld hebben ze simpelweg niet.

GekooktEi op 10-06-2009 om 14:52 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Daarmee complimenteren ze Sony eigenlijk ook nog, als je het zo bekijkt .

Gast (62.194.230.xxx) op 10-06-2009 om 14:55
Dit heeft geen zak te maken met dat het te complex is, dit heeft puur te maken met het feit dat de PS3 heel ánders in elkaar zit dan de PC en de Xbox 360. Conclusie: Valve heeft geen zin moeite te gaan doen om een game te optimaliseren voor de PS3, als er met het grootste gemak van de wereld een poortje kan worden gefletst op de Xbox 360. Maarja, voorlopig missen de PS3 bezitters er niet veel aan.

Gast (87.212.38.xxx) op 10-06-2009 om 15:14
Gaat lekker met Valve ze komen steeds negatief in het nieuws.

Gast (87.212.38.xxx) op 10-06-2009 om 15:16
Sorry voor de dubbelpost: Maar tot nu toe missen de ps3 bezitters niet echt iets. Hooguit l4d die je in een paar uurtjes hebt uitgespeeld, en vervolgens mee op internet schreeuwen dat ze je hebben bedrogen.


Gast (81.205.141.xxx) op 10-06-2009 om 15:31
ik snap waarom valve hiervoor kiest kijk maar naar killzone 2 die verkocht maar 1 miljoin voor de xbox360 en pc is dat het dubelle zeker x360 exclusis verdienen veel tegenwoordig

DeathofaDay op 10-06-2009 om 15:34 [Niv: 8 / Exp: 375]
Valve was al eerder in het nieuws met de PS3 omdat ze het een but systeem vinden. Ik vind Valve nog steeds een van de betere bedrijven. Ze zijn een van de beter game ontwikkelaars, Steam en vrijwel al hun games zij topnotch.

Maar ik ben dan ook een grote Halflife fan

Gewijzigd door DeathofaDay op 10-06-2009 om 15:36

TdR op 10-06-2009 om 15:41 [Niv: 3 / Exp: 144]
wat een gezeur zeg... je hoeft als consument toch niet dat ding in elkaar te zetten...

Onna76 op 10-06-2009 om 15:43 [Niv: 372 / Exp: 18579]
@gast 92, ooit gehoord van multi platform?

Techin op 10-06-2009 om 15:53 [Niv: 11 / Exp: 574]
Valve is echt irritant met hun "sterallures".
We hebben ooit half-life 1 en 2 gemaakt dus zijn we god. We doen wat wij willen en de wereld past zich maar aan. Bah Valve! De development kits en alle hulp kan je zo krijgen bij o.a. Naughty Dog die er alles aan gedaan heeft om ontwikkelen voor de PS3 soepel t elaten verlopen.
Het is vast omdat M'soft meer betaald, Gabe is tenslotte een ex M'soft medewerker

Valve, laten jullie de hele wereld maar wachten met die #!%!%$ episodes van Half-Life (ik citeer: "we doen episodes omdat men dan minder lang hoeft te wachten op een vervolg op Half-Life 2" en daarom is na episode 2 niets te merken van nr. 3)

Gast (83.161.215.xxx) op 10-06-2009 om 16:02
Gewoon lui. Als bijvoorbeeld Naughty zoon mooie game kan maken bij de release zonder enige ervaring met de console , is het wel dom dat een studio als Valve het niet voor elkaar krijgt. Dus ik denk lui.

Weslii op 10-06-2009 om 16:10 [Niv: 167 / Exp: 8338]
"Gewoon lui. Als bijvoorbeeld Naughty zoon mooie game kan maken bij de release zonder enige ervaring met de console , is het wel dom dat een studio als Valve het niet voor elkaar krijgt. Dus ik denk lui. "

Dat is toch ook wat ze zeggen?
Ze willen makkelijk programmeren en niet hoeven zweten. Dat is hun keuze. Ze zeggen niet dat ze het niet kunnen, ze willen er gewoon niet zoveel moeite in steken.

Gewijzigd door Weslii op 10-06-2009 om 16:10

Gast (83.119.206.xxx) op 10-06-2009 om 16:12
leuke ervaringen kan je oook op de ps3 leveren

Gast (84.27.120.xxx) op 10-06-2009 om 16:35
architecturele > architectonische
OT: Andere ontwikkelaars zeggen juist het tegenovergestelde. :S

Gast (84.25.78.xxx) op 10-06-2009 om 16:42
Heet die gozer niet LOMBARDIE...?????

Gast (83.161.215.xxx) op 10-06-2009 om 16:44
Sommige studio's zeggen dat als je de Ps3 beter leert kennen , die dan makkelijker is.

Gast (84.25.78.xxx) op 10-06-2009 om 16:46
Ben het ook met de meeste eens wat betreft hun gedrag. Heb me super vermaakt met de Half-life Franchies Ben heftig verslaafd geweest aan CS en later aan CSS. Maar damn.....ze kunnen wel tijd rekken als de beste. Nee laat Ep 3 maar liggen hoef het niet meer moet ik eerst weer die andere delen spelen om weer in de vibe te komen bah..... :r

Gast (213.199.128.xxx) op 10-06-2009 om 17:01
heeft niks met lui zijn te maken, maar alles met prioriteiten en als ze geen tijd willen investeren om de PS3 onder controle te krijgen, dan zal het wellicht komen doordat ze denken er te lang over te doen alvorens winst te kunnen maken.

In deze tijden een logische beslissing denk ik, ze doen het goed op de 360 en PC.


Gast (213.10.214.xxx) op 10-06-2009 om 17:01
He he eindelijk geven ze het toe

Joni Philips (Eindredacteur) op 10-06-2009 om 18:12 [Niv: 1184 / Exp: 59178]
@Gast (84.25.78.xxx): Jij denkt aan Doug Lombardi.

Gast (213.17.29.xxx) op 10-06-2009 om 18:23
microsoft visual basic programmeurs en .net programmeurs. meer kunnen ze niet bij valve. C++ assambly, en meer echte programmeur talen beheersen ze niet. wat al spreekt van lakse en domme programmeurs. bij mij in het bedrijf zelfde verhaal.
microsoft visual basic programmeurs en .net programmeurs.
ik zeik ze altijd af. mede omdat de software die ze schijven zuigt. :r

Niels op 10-06-2009 om 18:23 [Niv: 46 / Exp: 2279]
Dus ze zeggen dat ze niet kunnen programmeren op een systeem waar alle andere devs wel mee overweg kunnen? En waarom moeten wij dan onder de indruk zijn???

Gast (87.211.243.xxx) op 10-06-2009 om 18:25
Wat een vet varken is dat zeg damn Gabe newell (The real American fatso ), is zeker bang dat ie te hard zweet .
Straks raakt ie teveel gewicht kwijt , ik denk dat MS wel wat aandelen heeft in Valve

Jonezy op 10-06-2009 om 19:31 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Ze zeggen dat ze geen zin hebben om ook nog eens voor de PS3 te werken, en jullie gaan ze allemaal afzeiken? Willen jullie ook L4D2 spelen dan?

Gast (82.171.192.xxx) op 10-06-2009 om 20:19
spitfiresoul
_O_ _O_ _O_

 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Left 4 Dead 2
Type:
Game
Releasedatum:
20-11-2009
Ontwikkelaar:
Turtle Rock Studios
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media