Nieuws: Final Fantasy XIII: Van demo naar game
Door Rene Groen op 23-04-2009 om 20:02
|
Bron: 1Up
|
Een speelbare demo van Final Fantasy XIII, voor Japanners (en enkele Europeanen) een natte droom die werkelijkheid werd. Toch heb je met het spelen van deze demo de game zeker nog niet gespeeld.
In diverse media, waaronder Famitsu, Famitsu PS3 en Dengeki PlayStation, heeft director Motomu Toriyama aangeven wat er zoal veranderd zal worden voordat we uiteindelijk over stappen van demo naar game. Of de lijst geheel accuraat is valt te bezien, maar een fan zou zijn uitspraken verzameld hebben en hier kwam het volgende uit:
- De moeilijkheidsgraad van de gevechten zal stevig worden aangepast. Toriyama verwacht zelfs dat XIII de moeilijkste Final Fantasy zal worden.
- In de demo worden leden van je party bestuurd door de computer, in de uiteindelijke versie doe je dit zelf.
- Het voortzetten van je 'chain' in de demo is niet belangrijk, maar zal wel van groot belang zijn in de uiteindelijke versie.
- De klassieke Final Fantasy overwinningsfanfare is niet present in de demo, maar wel in het spel.
- Overwinningsposes zullen mogelijk in de finale versie zitten, dit wordt echter nog besproken.
- Wanneer de eerste hit in een chain een vijand dood zorgt dit er binnen de demo voor dat je karakter zijn aanval nog voort zet voor de lengte van de combo. Dit zal worden aangepast in de finale versie.
- Snow heeft niets in zijn handen binnen de demo, maar heeft wapens in de finale versie.
- Een vijand tegen het lijf lopen gebeurt altijd voorwaarts binnen de demo, deze stijlen worden echter nog aangepast.
- De game krijgt een level systeem.
- De demo laat ons slechts één karakter besturen, uiteindelijk is er een nieuw systeem voor het managen van de overige karakters binnen een gevecht.
- In de finale versie zitten shortcuts voor je commando's.
- Het selecteren van een target kan nog lastig zijn binnen de demo, in de finale versie is dit meer gestroomlijnd.
- Er komt een 'item' commando gedurende gevechten in de finale versie.
- Dialogen tussen NPC's krijgen de toevoeging van ondertitels, in de demo is er enkel geluid.
- De gevechtsanimaties van Sazh zijn in de demo redelijk bizar, dit zal worden teruggebracht en ze zullen een grappigere stijl krijgen.
- De Time Gauge kent een maximum van drie in de demo, uiteindelijk kun je meer segementen bij plaatsen, iets wat samen hangt met een nieuw systeem voor karaktergroei.
- De mysterieuze 'TP Bonus' die na een gevecht in de demo verschijnt is gerelateerd aan dingen die je op kunt roepen in de uiteindelijke game.
- De framerate uit de demo zal nog worden aangepast.
|
|
|
|
20:08 [Upd. 2] Uncharted 2 in september?
19:58 Nieuwe plaatjes Wallace & Gromit
|
Reacties (19) |
|
Pagina:
1
|
|
No'tje
op 23-04-2009 om 20:05
[Niv: 205 / Exp: 10250]
|
"De klassieke Final Fantasy overwinningsfanfare is niet present in de demo, maar wel in het spel. "
Alles wat ik wou weten, de rest zie ik vanzelf wel.
|
|
Simon
op 23-04-2009 om 20:27
[Niv: 112 / Exp: 5600]
|
Een game waarvoor ik graag een PS3/360 wil hebben.
|
|
Profanity
op 23-04-2009 om 21:13
[Niv: 11 / Exp: 573]
|
- In de demo worden leden van je party bestuurd door de computer, in de uiteindelijke versie doe je dit zelf.
- De demo laat ons slechts één karakter besturen, uiteindelijk is er een nieuw systeem voor het managen van de overige karakters binnen een gevecht.
Is dat niet hetzelfde?
Meeste dingen die genoemd zijn zullen wss alleen dingen zijn die de mensen die de demo gespeeld hebben vervelend vonden, bij het kijken van de demo had ik er totaal geen last van.
Edit: Owja bijna vergeten de moeilijkheid; als het klopt wat daar staat gaat het veel nieuwkomers heeeeel zwaar op de maag vallen.
Gewijzigd door Profanity op 23-04-2009 om 21:26
|
|
asianck
op 23-04-2009 om 21:22
[Niv: 380 / Exp: 19012]
|
Idd @ Sjembo.
Zo te zien wordt er nog heel wat getweaked ^^
|
|
Gast (80.56.180.xxx)
op 23-04-2009 om 21:23
|
moeilijker dan ff4? ja hoor hahaha
|
|
D:
op 23-04-2009 om 21:29
[Niv: 172 / Exp: 8612]
|
Nu wil ik nog horen of er meer muziek van nobuo in komt te zitten en of de japanse VA in het spel blijft, ik heb geen behoefte aan japans uitziende characters die hillybilly/surferdude/homosexuele puber' stemmetjes hebben.
|
|
Onna76
op 23-04-2009 om 21:30
[Niv: 372 / Exp: 18579]
|
Laat ik nou ook een PS3 hebben  Dit spel is m'n must have voor volgend jaar. Dacht eerst JP versie te kopen maar wacht wel tot de Westerse release. Komt toch teveel weer uit aan het einde van het jaar.
|
|
Goof
op 23-04-2009 om 21:41
[Niv: 96 / Exp: 4804]
|
Klint veelbelovend. En wel opmerkelijk dat ze zeggen dat dit de moeilijkste FF wordt, we zullen zien.
|
|
Stammetje91
op 23-04-2009 om 22:19
[Niv: 302 / Exp: 15113]
|
Ik kan niet wachten op deze game! Wat mij vooral bevalt en nieuwkomers minder zal bevallen is het feit dat het misschien wel de moeilijkste Final Fantasy tot nu toe gaat worden. Als dit waar is gaan een heleboel casual players afhaken denk ik.
PS. Er staat twee keer hetzelfde over party members besturen.
|
|
Gast (87.66.6.xxx)
op 23-04-2009 om 22:28
|
@Gast 80.56.180 0_o FF IV?! Moeilijk? Dat is pas haha! III en V waren veel uitdagender dan IV. En post-V spreken we al niet meer, want vanaf VI werden alle FF's belachelijk simpel, op XI na.
|
|
Goof
op 23-04-2009 om 22:51
[Niv: 96 / Exp: 4804]
|
@ Gast (87.66.6.xxx)
Overdrijven is ook een kunst. Elke Final Fantasy heeft wel zijn moeilijke boss-fights.
|
|
D:
op 24-04-2009 om 01:20
[Niv: 172 / Exp: 8612]
|
Ik vind FF2 het moeilijkst moet ik eerlijk zijn, is de enige die ik nooit heb uitgespeeld, had er het geduld niet voor :')
Alle andere wel uitgespeeld en 4 valt best mee.
|
|
Gast (82.171.252.xxx)
op 24-04-2009 om 07:29
|
ik vond FFXII ook niet op bepaalde plekken makelijk om een baas te vernietigen
|
|
Gast (80.56.180.xxx)
op 24-04-2009 om 07:36
|
ik zit bij 4 nu vast bij devil wall nadat ik die dark crystal heb gepakt
|
|
Gast (87.66.6.xxx)
op 24-04-2009 om 07:51
|
@Goof. Ik overdrijf niet. De enige baas waar je in IV mss wat probleempjes mee kan hebben is de final boss. Nu, als je het over IV DS hebt is het meteen iets anders. En ja, elke FF heeft zijn moeilijke baas. Optioneel dan wel. De tijd dat de bazen in de verhaallijn uitdagend waren, zo ten tijde van I, II, III en V, is al lang voorbij hoor.
|
|
Wazzim
op 24-04-2009 om 09:00
[Niv: 139 / Exp: 6951]
|
Hij wordt niet moeilijker dan FFT, dat kan niet met auto recovery na een gevecht.
|
|
asianck
op 24-04-2009 om 10:45
[Niv: 380 / Exp: 19012]
|
Die auto recovery gingen ze toch in de uiteindelijke versie eruit halen?
|
|
D:
op 24-04-2009 om 14:05
[Niv: 172 / Exp: 8612]
|
Mag hopen van wel, anders is het spel instant suck.
|
|
00fabian7
op 24-04-2009 om 22:17
[Niv: 38 / Exp: 1914]
|
Ik denk dat ze het auto recovery systeem er uithalen, en alleen in de demo gedaan om het wat toegankelijker te maken voor de casual gamers.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|