Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Final Fantasy XIII moet PS3 volledig benutten


Door Joni Philips op 31-03-2009 om 20:40
Bron: Final Fantasy XIII

Met Final Fantasy XIII ontwikkelt Square-Enix een grootse RPG voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. In de game volg je Lightning, het vrouwelijke personage die de mensheid moet vernietigen op bevel van de kristallen. Tijdens het spel wordt ze geholpen door Snow en enkele andere personages.

Square-Enix lanceerde recent de Blu-Ray versie van Final Fantasy VII: Advent Children in Japan. Op de Blu-Ray was onder andere een demo van de game aanwezig. In het Japanse magazine Dengeki spraken producer Yoshinori Kitase en regisseur Motomu Toriyama over Final Fantasy XIII en zijn demo.

- De demo is een 2008 demo, sindsdien is de game dus geëvolueerd. Vele aspecten van de game zitten nu in de laatste fase.

- De demo gebruikt ongeveer 50% van de kracht van de PlayStation 3, de uiteindelijke versie moet alles uit de PS3 halen.

- Het verhaal van de demo is redelijk oppervlakkig, maar het geeft een mooi beeld van wat je mag verwachten.

- Het oude Final Fantasy muziekje is nog aanwezig in de demo, maar in de uiteindelijke game is gekozen voor een nieuw muziekje. Het gevechtsthema daarentegen is finaal.

- De demo is gemakkelijker gemaakt, de gevechten in dit gebied gaan moeilijker zijn in de eindversie. Je zult vaker Game Over zien verschijnen.

- Het is nog niet duidelijk of de game een singlelayer of duallayer disk gaat gebruiken. Ruimte zal echter geen probleem worden.

- Het beschikbare geheugen bleek moeilijk om mee te werken.

- De grootste verandering zijn de graphics. De texturen zijn zeer opwindend en verrassend. Vele scènes die vroeger CGI zouden zijn, zijn nu real-time gerendered. Er zijn wel nog altijd CGI filmpjes. Het zal echter moeilijk worden om CGI en real-time filmpjes te onderscheiden.

- Tijdens een gevecht zullen er restanten achterblijven van de magische aanvallen. Na de Blizzard aanval blijft er bijvoorbeeld ijs achter op de grond.

- Het gevechtsysteem is gebaseerd op Final Fantasy X qua snelheid.

- De overgangen van rondlopen naar gevecht en omgekeerd zijn niet naadloos, maar ze zijn zo snel dat ze wel naadloos lijken.

- Zware monsters zijn moeilijker om op te heffen dan lichte monsters. Elk monster heeft hierbij zijn eigen gewicht.

- Je kunt aanvallen aan elkaar rijgen tot een ketting. Sommige aanvallen passen beter bij elkaar dan anderen. Als je zo veel schade uitdeelt, 'breekt' een vijand en kun je hem 'Liften'.



20:40  Eerste details Banjo-Kazooie DLC bekend
20:21  Halo 4 al online?
 Reacties (49)
 Pagina: 1 | 2
Wazzim op 31-03-2009 om 22:30 [Niv: 139 / Exp: 6951]
@N!ce Jij bent zo onwetend

Gast (213.84.151.xxx) op 31-03-2009 om 23:00
Ze kunnen pas echt alles eruit halen als ze geen rekening hoeven te houden met de 360

Vaizard op 31-03-2009 om 23:05 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Gast (213.84.151.xxx) op 31-03-2009 om 23:00
Ze kunnen pas echt alles eruit halen als ze geen rekening hoeven te houden met de 360 <-- En dat doen ze dus ook niet

groente12 op 31-03-2009 om 23:06 [Niv: 51 / Exp: 2536]
neh dit is vast weer BS

Gast (77.164.3.xxx) op 31-03-2009 om 23:31
dus als ik het goed heb willen zij dus de mensheid vernietigen en word ff13 versus de mensheid versus ff13 dan is dat leger dus van die kristallen en alleen wij krijgen die en xbox niet dus krijgen zij eigenlijk maar een halve game als ik t verkeerd heb zeg t maar hoor :D

Gast (83.84.136.xxx) op 01-04-2009 om 00:03
Geblaat, zoals altijd.

Wazzim op 01-04-2009 om 00:17 [Niv: 139 / Exp: 6951]
@gast 77 nee, een 1/3 game. Agito is er ook nog en dat plot is heel belangrijk.

Gast (77.164.3.xxx) op 01-04-2009 om 03:06
bedankt voor die info wazzim maar dan moet t verhaal van ff13 onsamenhangend zijn met de andere delen of anders hebben die gasten op de xbox eigenlijk geen moer aan t spel of een spel met een onduidelijk einde ben ik blij met mn ps3 :)

spitfiresoul op 01-04-2009 om 08:16 [Niv: 57 / Exp: 2854]
@gast hierboven.

als het zo zou zijn dan speelt se gewoon onder een hoedje om iedere rpgfan van het 360 publiek over te halen naar de ps3.

maar denk het niet dat zo zal zijn lol.

ben wel tevreden dat ik met mijn ps3 beide games kan spelen maar hoop dat de 360 bezitters ook een deftige game krijgen en geen slechte port of halve game krijgen

Gast (82.95.163.xxx) op 01-04-2009 om 09:57
lekker boeiend of de 360 een halve game krijg als ik ze alle 2 maar kan spelen _O_ }>

Weslii op 01-04-2009 om 09:59 [Niv: 167 / Exp: 8338]
Waarom denkt iedereen dat de PS3 versie beter wordt?

Omdat sony dat zegt? Want in praktijk kun je niet zeggen dat de PS3 er met kop en schouders bovenuit steekt.

groente12 op 01-04-2009 om 10:03 [Niv: 51 / Exp: 2536]
Omdat het ook oorspronkelijk voor de ps3 is daarom. Trouwens de 360 versie ontwikkeling is niet eens begonnen..

Gewijzigd door groente12 op 01-04-2009 om 10:05

Weslii op 01-04-2009 om 10:10 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@groente12
De PS3 versie ook niet want ze ontwikkelen op de PC en porten van daaruit naar de 360 en PS3.

dus wat is je punt?

groente12 op 01-04-2009 om 10:29 [Niv: 51 / Exp: 2536]
dit :http://en.wikipedia.org/wiki/Final_fantasy_13

During Microsoft's media briefing at the 2008 E3, Square Enix announced that Final Fantasy XIII would be released first in Japan on PlayStation 3 in 2009,[1] then released in North America and Europe on the PlayStation 3 and Xbox 360. The latter would start development only after the Japanese PlayStation 3 version is completed

...

Gewijzigd door groente12 op 01-04-2009 om 10:29

Weslii op 01-04-2009 om 10:47 [Niv: 167 / Exp: 8338]
@groente12
En waar staat dat ze ontwikkelen op de PS3?
Ze ontwikkelen op een pc, daarna porten ze naar de PS3, als dat gedaan is werken ze aan de 360 versie.

Het stukje dat jij quote zegt alleen dat ze eerst naar de PS3 porten en daarna naar 360. Er staat niet dat ze voor PS3 optimaliseren en dan de PS3 versie porten naar 360.

Goed lezen.

Gast (83.82.250.xxx) op 01-04-2009 om 10:56
Leuk Final Fantasy XII op 4 discs, en ik geloof er niets van dat ze de volledige kracht van de PS3 gebruiken.

Gast (83.82.250.xxx) op 01-04-2009 om 10:58
Final Fantasy XIII op 4 DVD discs ;)

Gast (83.119.200.xxx) op 01-04-2009 om 11:07
Over een jaartje is het pas tijd om je echt op dit spel te verheugen volgens mij. Die lui hebben dit spel al een eeuw in ontwikkeling en het uiteindelijke product wordt waarschijnlijk toch weer een 'redelijk leuke' rpg, zoals X en XII waren.
Ze moeten het RPG genre hervormen, ze zijn marktleider, dus trek nou eens de stoute schoenen aan en verzin iets nieuws godverdomme.
Laatste FF waarvan ik echt genoot was deeltje VIII, die ik ongeveer 6 keer heb uitgespeeld.

Gast (84.28.145.xxx) op 01-04-2009 om 11:47
zo zie je maar weer dat de x360 krachtiger is

Gast (83.82.250.xxx) op 01-04-2009 om 11:48
In je dromen misscien wel ja, nee de 360 is echt een blok aan het been voor de PS3.

D: op 01-04-2009 om 12:15 [Niv: 172 / Exp: 8612]
dat het originele FF muziekje weggehaald is en 'je vaak game over gaat zien' vind ik niet direct iets om over te juigen eigenlijk...

Gast (77.164.3.xxx) op 01-04-2009 om 12:43
maar ze hebben het spel verandert een active battle system doet me een beetje denken aan een soort van eternal sonata gevechtssysteem . en mij maakt t ook inderdaad niet uit of hij op de xbox komt zolang dat geen invloed heeft als bij gta4 het geval was .maar over het algemeen staat square enix niet bekent om downgraden van spellen als ze zeggen het onderste uit de kan te willen halen maak ik me er niet druk over .wel leuk hoe actief de mensen hier zijn met feedback en antwoorden geven .en hoe ze het voormekaar gaan boksen om ff13 op de xbox te laten draaien ben er toch best wel een beetje benieuwd naar misschien kopen zij er wel een memorycard met groot geheugen bij om de boel vlotjes te laten draaien of download content of voor de cutscenes als optioneel . dan zou het al een hoop schelen misschien ik weet t niet .

Gast (213.84.151.xxx) op 01-04-2009 om 15:42
De volle kracht van de PS3 zal pas op het einde van zijn levensloop te zien zijn...
Kijk naar de PS2. Daar zijden ze dat ook bij een aantal games dat het de max was. En een tijdje erna kwamen er nog beter uitziende games :P.

Gast (92.108.35.xxx) op 01-04-2009 om 18:21
@Gast 213
Precies, beetje onzinnige uitspraak dit.

Van game-ontwikkeling heb ik weinig kennis, maar het lijkt me dat een ontwikkelaar altijd (bijna) 100% van de beschikbare kracht van een console gebruikt. Hoe mooi/goed het er dan uitziet, ligt volgens mij puur aan hoe efficient die beschikbare kracht gebruikt wordt.
Stel dat bij tests tijdens het ontwikkelproces blijkt dat de max-load slechts 60% is, waarom dan niet b.v. de view-distance of AA omhoog schroeven, of textures met hogere resolutie gebruiken net zolang totdat (bijna) alle kracht gebruikt wordt?!

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Final Fantasy XIII
Type:
Game
Releasedatum:
09-03-2010
Ontwikkelaar:
Square Enix
Uitgever:
Square Enix
Media:








Meer media