Een spel bestaat intern uit duizenden lijnen code, maar een programmeur moet niet steeds het wiel opnieuw uitvinden. Een programmeur kan bepaalde code aankopen om bepaalde technieken te verrichten.
Een ontwikkelstudio kan bijvoorbeeld de Havok Physics Engine kopen. Dit is een engine die de fysische wetten in een spel regelt. De Havok Physics Engine is ongelofelijk populair en zorgt ervoor dat Havok jaarlijks een mooie winst kent. Met alleen Physics ben je echter weinig. Havok komt daarom nu met de Havok AI Engine die vanochtend op de Game Developers Conference werd aangekondigd. Met deze AI Engine moet een ontwikkelaar gemakkelijk een geavanceerde AI kunnen inbouwen. In onderstaande AI krijg je alvast een voorsmaakje van de AI die mogelijk is met de engine. In de video moet je kijken naar de troepen die de tanks moeten ontwijken en de overkant moeten zoeken voor een demonstratie van de pathfinding AI in de engine.
wow man indrukwekkend en als het een beetje goed is is het echt kassa kassa voor havok
GekooktEi
op 23-03-2009 om 17:49
[Niv: 483 / Exp: 24134]
Stammetje +1.
Ziet er heel goed uit, als de vijand maar niet té slim wordt . Ik vraag me altijd af wanneer dat gaat gebeuren eigenlijk, dat de vijand ZO slim wordt dat het net een echt mens is en dat mensen weer een graad lager willen .
Maar wel vreemd op het begin, dat ene mannetje probeert over het muurtje te springen maar het lukt niet, en dan valt hij naast het muurtje zo op de grond . Daaraan is wel goed te zien dat de overgang van ragdoll naar animatie mooi is though.
Gewijzigd door GekooktEi op 23-03-2009 om 17:56
Gast (212.61.144.xxx)
op 23-03-2009 om 18:24
toch ontwijken ze die tanks maar amper, desondanks knap staaltje werk
Nelus
op 23-03-2009 om 19:16
[Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik ben niet echt onder de indruk Het ziet er leuk uit maar ze staan nog steeds stil soms zonder dat ze weten wat ze moeten doen.
im2
op 24-03-2009 om 18:15
[Niv: 574 / Exp: 28719]
Niets revolutionairs, maar wel nuttig om devs wat werk te besparen.