Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Havok gaat AI maken


Door Joni Philips op 23-03-2009 om 15:42
Bron: 1Up

Een spel bestaat intern uit duizenden lijnen code, maar een programmeur moet niet steeds het wiel opnieuw uitvinden. Een programmeur kan bepaalde code aankopen om bepaalde technieken te verrichten.

Een ontwikkelstudio kan bijvoorbeeld de Havok Physics Engine kopen. Dit is een engine die de fysische wetten in een spel regelt. De Havok Physics Engine is ongelofelijk populair en zorgt ervoor dat Havok jaarlijks een mooie winst kent. Met alleen Physics ben je echter weinig. Havok komt daarom nu met de Havok AI Engine die vanochtend op de Game Developers Conference werd aangekondigd. Met deze AI Engine moet een ontwikkelaar gemakkelijk een geavanceerde AI kunnen inbouwen. In onderstaande AI krijg je alvast een voorsmaakje van de AI die mogelijk is met de engine. In de video moet je kijken naar de troepen die de tanks moeten ontwijken en de overkant moeten zoeken voor een demonstratie van de pathfinding AI in de engine.



15:45  NFS: Shift krijgt releasedatum opgeplakt
15:40  Eerste screenshot van Blacklight
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Robert op 23-03-2009 om 16:07 [Niv: 206 / Exp: 10294]
wauw een oplossing voor het path finding probleem.

Gast (85.234.133.xxx) op 23-03-2009 om 16:30
Skynet.

Stammetje91 op 23-03-2009 om 16:50 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Geweldig, als deze net zo goed word als de physics engine van ze, dan krijgen we echt sublieme AI.

joskos op 23-03-2009 om 17:00 [Niv: 3 / Exp: 128]
wow man indrukwekkend en als het een beetje goed is is het echt kassa kassa voor havok

GekooktEi op 23-03-2009 om 17:49 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Stammetje +1.

Ziet er heel goed uit, als de vijand maar niet té slim wordt . Ik vraag me altijd af wanneer dat gaat gebeuren eigenlijk, dat de vijand ZO slim wordt dat het net een echt mens is en dat mensen weer een graad lager willen .

Maar wel vreemd op het begin, dat ene mannetje probeert over het muurtje te springen maar het lukt niet, en dan valt hij naast het muurtje zo op de grond . Daaraan is wel goed te zien dat de overgang van ragdoll naar animatie mooi is though.

Gewijzigd door GekooktEi op 23-03-2009 om 17:56

Gast (212.61.144.xxx) op 23-03-2009 om 18:24
toch ontwijken ze die tanks maar amper, desondanks knap staaltje werk

Nelus op 23-03-2009 om 19:16 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Ik ben niet echt onder de indruk Het ziet er leuk uit maar ze staan nog steeds stil soms zonder dat ze weten wat ze moeten doen.

im2 op 24-03-2009 om 18:15 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Niets revolutionairs, maar wel nuttig om devs wat werk te besparen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.