Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

Molyneux heeft spijt van Fable werkdruk


Door Rene Groen op 18-03-2009 om 16:09
Bron: Develop Mag

Fable II was volgens velen een succesvolle opvolger van het eerste deel, toch heeft producer Peter Molyneux nog altijd grote spijt van één element bij de ontwikkeling van het origineel.

Volgens Molyneux werden de ontwikkelaars bij de creatie van Fable soms zo gepusht dat het hun huwelijk en soms zelfs hun hele leven verwoest heeft. Maand na maand werkten deze mensen vijftig, zestig, zeventig of soms zelfs tachtig uur per week om de game af te krijgen, een fout die hij nooit meer wil maken.

Bij de ontwikkeling van Fable II zijn er dan ook grote veranderingen gemaakt, op enkele momenten na was er bijvoorbeeld op zondag niemand op de ontwikkelvloer, iets wat ontwikkelaar Lionhead volgens hem een betere plek maakt om te werken.


17:03  Meer PS1 titels van Capcom
16:05  Eén nieuw Mass Effect 2 plaatje
 Reacties (18)
 Pagina: 1
OptimusPrime NL op 18-03-2009 om 16:11 [Niv: 30 / Exp: 1487]
Maar het is wel een super vet spel geworden!!!!!!!

Gast (90.128.145.xxx) op 18-03-2009 om 16:15
Gepushed door Microsoft zeker, hun regime gaat vallen ze moeten weer een miljard aan de eu gaan lappen geloof ik omdat ze geen open windows code willen verstrekken.

Gast (141.6.8.xxx) op 18-03-2009 om 16:39
Molyneux heeft spijt van Fable werkdruk...Ja, omdat die game uiteindelijk zo tegenviel en het minder goed deed dan verwacht, en dat daarom de opgelegde werkdruk voor niets is geweest.

lorenzogilds op 18-03-2009 om 17:12 [Niv: 33 / Exp: 1638]
van je fouten leer je

Cervantes op 18-03-2009 om 17:28 [Niv: 117 / Exp: 5871]
lol @ gasten

GekooktEi op 18-03-2009 om 18:22 [Niv: 483 / Exp: 24134]
Hun levens verwoest, dat zal toch wel meevallen .

BDDesigns op 18-03-2009 om 18:36 [Niv: 16 / Exp: 822]
Hmm ik vind het toch wel een schande als je huwelijken op de clip laat lopen voor een spel....van welke kant dan ook

spartans op 18-03-2009 om 18:53 [Niv: 205 / Exp: 10270]
dat is niet zo slim, maarja als hij het in de toekomst het maar niet meer doet }>

Gast (62.51.170.xxx) op 18-03-2009 om 19:03
Zoveel werkdruk en fable was alsnog zo kort en het voelde incompleet aan. Maar ik heb er wel veel plezier mee beleefd, iets wat ik niet kan zeggen over de vervolg. Wat was dat zonde van mijn geld zeg.

dark lars op 18-03-2009 om 20:23 [Niv: 108 / Exp: 5400]
grappig dat deze man altijd commentaar heeft op z'n eigen werk xD

Vaizard op 18-03-2009 om 20:37 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Nondeju dat houd je toch niet vol zo'n lange dagen maken in de week. Snap ik wel dat er dan problemen voor kunnen komen.

Aan de gezondheid van je werknemers mag ook wel gedacht worden denk ik zo >.<

Gewijzigd door Vaizard op 18-03-2009 om 20:37

Nelus op 18-03-2009 om 21:22 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Zolang de extra uren maar uitbetaald worden en dat je niet vrije dagen moet opnemen

Gast (77.251.14.xxx) op 18-03-2009 om 23:27
tjsa moet je et bete rorganiseren allemaal. De beste man had ruim 4 jaar om een game te maken ,dat is meer dan voldoende voor de beperkte content die hij er uiteindelijk in heeft gekregen. Misschien als ie zijn ambities wat minder hoog schaalt en daardoor een hoop druk v zijn werknemers afneemt en daardoor zijn werknemers ook minder nutteloze dingen hoeven te programmeren die uiteindelijk toch niet goed blijken te werken ingame en er weer uitgegooid moeten worden.............

Een Hoop tijdverspilling ,geef mij 4 jaar en ik maak echt wel een betere game als fable 2

eehbiertje op 19-03-2009 om 08:40 [Niv: 76 / Exp: 3825]
haha zie het al voor me die werknemers 80 uur per week werken en meneer gaat zelf snoepreisjes maken naar conferenties en dergerlijke om zijn spel voor te stellen

prangstar op 19-03-2009 om 12:15 [Niv: 99 / Exp: 4926]
dat verklaart waarom het zo veel slechter is dan het eerste deel

Aaruman op 19-03-2009 om 17:11 [Niv: 62 / Exp: 3086]
prangstar, dit gáát over deel 1

Gast (77.250.0.xxx) op 19-03-2009 om 18:24
wtf 80 uur per week, is dat niet illegaal ofzow?

Gast (83.87.142.xxx) op 19-03-2009 om 19:28
vrij normaal in de gameindustrie, bij EA is dit jaren gebeurd tot dat de vrouwen van de werknemers (EA Spouse), EA voor de rechter sleepte omdat hun mannen nergens meer puf voor hadden ;). Daar zijn vele beginnende programmeurs gepushed tot 80 uur per week en mochten ze geen contract breuk plegen tijdens een gameontwikkeling zomder een fikse afkoopsom. Iets wat je niet snel doet als je net een huis met een hypotheek hebt, zekers niet in amerika.
(heb me droom als game ontwikkelaar inmiddels ook maar opgegeven)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Fable II
Type:
Game
Releasedatum:
24-10-2008
Ontwikkelaar:
Lionhead Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media