Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Nintendo wandelt je door game


Door Joni Philips op 12-01-2009 om 12:51
Bron: 1Up

Met de Wii en de DS opende Nintendo de game-industrie voor een breed publiek non-gamers, maar zij maken moeilijk de overstap naar meer traditionele genres.

Met een nieuw systeem lijkt Nintendo hier verandering in te willen brengen. Shigeru Miyamoto heeft een patent genomen op een nieuw hintsysteem met drie opties: Game, Digest en Scene. Met Game krijgt de speler optionele hints in beeld, met Digest kan de speler een videowalkthrough bekijken en dan de game spelen en met Scene kun je simpelweg naar een bepaalde scene in de game springen zonder dat je er ooit bent gekomen. Het volledige patent kun je hier nalezen. Het is onduidelijk of Nintendo het systeem nu reeds implementeert in bijvoorbeeld de nieuwe Zelda of dat men simpelweg het systeem heeft gepanteerd om zeker te zijn dat niemand anders Nintendo voor is met de implementatie.



12:56  Braid maker geeft af op Microsoft
12:47  'Lara Croft moet Batman achterna'
 Reacties (9)
 Pagina: 1
Nicholas Vi Britannia op 12-01-2009 om 13:05 [Niv: 42 / Exp: 2122]
Het voordeel hiervan is wel dat het spel niet makkelijker gemaakt hoeft te worden, of in ieder geval niet makkelijker.
Hopelijk betekent dit dan dat de volgende Zelda wel moeilijker wordt dan de laatste paar...

Gast (82.95.199.xxx) op 12-01-2009 om 14:27
Ik vind het opzich wel een goed idee.

Gast (87.211.82.xxx) op 12-01-2009 om 17:03
Je bent wel gelijk een groot deel van het verhaal kwijt als je scenes gewoon kan skippen

Gast (213.10.214.xxx) op 12-01-2009 om 17:23
Kan het nog makkelijker zeker een tomtom systeem voor games :P

im2 op 12-01-2009 om 18:10 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Het klinkt simpel maar als ik het patent bekijk ziet het er best ingewikkeld uit.

NL|MegaMika op 12-01-2009 om 18:37 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Haha, "druk op 1 om Ganon te doden" ^^.

Toch, sommige stukjes in games zijn zó frustrerend dat die optie ook wel wat voor mij zou zijn (sluipstukje aan het begin van The Wind Waker, Spider Ball Guardian...). O, en heel Mega Man 9 natuurlijk!

Gast (217.123.238.xxx) op 12-01-2009 om 20:08
Miyamoto heeft weer eens wat te lang op de pot gezeten...

BeWario op 13-01-2009 om 06:55 [Niv: 28 / Exp: 1386]
hmm, voor mij wordt zo'n hintknop toch te verleidelijk en zou ik de hele tijd dat ding gebruiken.... laat die optie er maar uit, dan heb ik nog wat frustrende momenten, zoals dat hoort bij een goede game.

Gast (62.163.251.xxx) op 13-01-2009 om 18:45
Oftewel games worden korter

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.