The Godfather had een bescheiden succes, dus besloot EA Redwood Shores er nog een te maken. Deeltje twee belooft het gebruikelijke meer en beter verhaal. Vandaag staan we stil bij de multiplayer.
Het interessantste punt van de multiplayer is dat EARS hem heeft samengesmolten met de single player. Je kan in de The Godfather II niet eerder online gaan voordat je minstens in het spel zelf één nieuw lid hebt gerekruteerd. Verder kunnen je onderknuppels – inclusief de upgrades – in de verschillende online modes worden gebruikt.
En dat is erg handig in sommige multiplayer games. Neem ‘Fire Starter’ bijvoorbeeld. Hierin moet je zoveel mogelijk brandjes stichten. Degene die de meeste fikkies heeft wint. De snelste manier om als eerste te eindigen is door een karakter te kiezen met een ‘level two arson’ ability – want die zijn twee keer zo snel als een normale pyromaan.

Verder kent de nieuwe Godfather online modes als ‘safecracking’ en ‘demolition’. De laatste spreekt voor zich. Bij de eerste moet je zoveel mogelijke kluizen kraken en vasthouden totdat de tijd op is, wat best lastig is als iedereen op je aan het schieten is. Ook hier komen de skills die je in het spel hebt verzameld goed van pas. Dit betekent overigens wel dat je flink veel tijd in de game moet steken, want tien tegen een dat je over een paar maanden het tegen super soldaten op moet nemen.
Uiteraard ontbreekt de traditionele deathmatch mode niet. Net zoals de ‘curbstomps’ in Gears of War heeft ook The Godfather executie moves. Ieder vuurwapen heeft zijn eigen afmaker. De shotgun wordt bijvoorbeeld in de mond van de vijand geramd, waarna de trekker wordt overgehaald. Altijd vriendelijk. Daarnaast kent de game ook een Assault mode, waarbij één team een bepaald punt verdedigt, terwijl de andere hem moet veroveren.
|