Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Review:

TNA Impact!


Door Rene Groen op 16-09-2008 om 09:39
Bron: Gamed

Al jaren volg ik twee worstelfederaties: World Wrestling Entertainment en Total Non-stop Action. De eerstgenoemde is de grootste en heeft al tijden zijn eigen gamereeks, hiermee had het – op enkele kleinere games na – een alleenheerschappij. Kan TNA met zijn eigen game deze heerschappij doorbreken?

Wanneer we de game opstarten zien we nog weinig verrassends. Naast een oefenpotje kun je ietwat beperkte online mode of de Story mode instappen. In deze mode krijgen we de introductie van Suicide, een nieuwe naam binnen TNA die al snel furore maakt. Hij doet dit zelfs zo goed dat hij een heavyweight title shot krijgt, maar alvorens dit gebeurt krijgt hij een waarschuwing van tag-team LAX dat hij er beter niet op in kan gaan. Aangezien niemand een heavyweight title match afslaat doet ook Suicide dit niet en hij weet zelfs de titel te winnen. Op weg naar buiten komt hij LAX tegen en deze besluiten hem niet alleen zijn titel te ontnemen, maar ook om hem zo in elkaar te slaan dat hij compleet verminkt is. Wanneer hij wakker wordt ligt hij in een Mexicaans bed, alwaar hij zijn geheugen kwijt is. Het is aan de speler om een nieuwe karakter te creëren en de weg terug in te zetten naar TNA. Alvorens je zover bent dien je jezelf echter op te werken, want je weet nog wel dat worstelen een grote passie van je was.



Hoewel het begin van het verhaal wat raar op gang komt, wie bedenkt er immers dat je zelf invulling geeft aan een verminkte worstelaar, is er weinig klagen over de rest van de invulling. Toegegeven, een Oscarnominatie voor beste script zal het nooit ontvangen, maar laten we nu niet net doen alsof de verhaallijnen binnen de worstelfederaties hoogstaand zijn. De story mode heeft voldoende inhoud om je lekker bezig te houden, maar toch kunnen we moeilijk voorbij gaan aan een aantal minpunten. Ten eerste kun je al bij de creatie van je worstelaar een opkomst kiezen, maar deze is niet te bekijken. Per iedere opkomst zou je deze dus moeten selecteren, om vervolgens de game op te starten om te kijken hoe het eruit ziet. Het opstarten van een match is sowieso een tijdrovend karwei, nog altijd vraag ik me af waarom grootse, open werelden in games vrijwel zonder laden te doorlopen zijn, maar dat we zes keer naar een laadscherm kijken alvorens we aan een tag-team match mogen beginnen.

Een ander minpunt in de storyline is de rare opbouw. Natuurlijk zijn er maar een bepaald aantal TNA worstelaars die in de game zitten, maar om de rest van de game toch in te vullen worden er te pas en te onpas onbekende, zelf verzonnen namen op je afgestuurd. Hoewel ik begrijp dat dit ter verlenging van de speelduur is, is het onlogisch dat je midden in een feud (een verhaallijn met een andere worstelaar) ineens enkele matches tegen totaal onbekenden moet worstelen. Gelukkig heeft Midway wel een oplossing voor het niet complete roster: tussentijds zullen er worstelaars als downloadable content worden aangeboden. Je kunt je echter nog steeds afvragen waarom namen als de TNA X-Division Champion Petey Williams niet meteen in de game aanwezig zijn. Het is te hopen dat we ook een toevoeging van vrouwen zien, op dit moment zitten er namelijk nog geen knockouts (de vrouwen in TNA) in het spel. De game kent vanaf het begin overigens sowieso redelijk weinig karakters, middels style points (te verdienen door gevarieerd en aanvallend te worstelen) unlock je meer karakters, moves en stadia.



Het belangrijkste onderdeel in de game is nog altijd de besturing en deze is simpel gehouden. Dit klinkt misschien als een nadeel, maar als je met een beperkt aantal knoppen de game goed kunt besturen dan kunnen we de ontwikkelaar hier alleen maar voor toejuichen. Door een combinatie van knoppen te gebruiken kun je hardere aanvallen uitvoeren of juist spectaculairder aan het werk gaan, hierbij het risico lopend dat de tegenstander eerder terug komt. Dit laatste wordt vooral gerealiseerd door counter moves, een tegenaanval op een aanval die jij hebt ingezet. Het counteren in de game is eveneens simplistisch gehouden, door op het juiste moment de rechter bumper in te drukken neem je een aanval over. Overigens is dit nog niet automatisch de sleutel tot succes, een counter kan soms tot wel vier keer ingezet worden, je dient dus altijd op je hoede te zijn.

Opvallend is dat simplistische besturing ook door gaat in de bewegingen van de karakters. Hoewel de aanvallen redelijk gevarieerd zijn, zijn ze voor vrijwel ieder karakter hetzelfde, op de finisher na. Deze laatste kun je krijgen door een reeks aanvallen goed uit te voeren en de Impact meter te vullen. Eenmaal vol, dan kun je over gaan tot de finisher die bij de worstelaar hoort. Ieder bekend TNA karakter heeft zijn eigen specifieke finisher die met veel detail zijn weergegeven en altijd kloppen met de werkelijkheid. Hoewel een finisher in het echte worstelen vrijwel altijd het einde van de match betekent is dit hier lang niet het geval. Vooral later in de story mode dien je soms vier finishers te gebruiken om te winnen, dit terwijl de computer al aan één vroege finisher genoeg heeft om van jou te winnen. Dit laatste komt mede omdat het systeem om uit een pin te komen dramatisch werkt. Wanneer je eenmaal een pin tegen je hebt (de tegenstander klemt je schouders op de mat en moet dit drie seconden vast houden) dien je als een gek met je linkerstick heen en weer te bewegen, dit terwijl de beweging vaak niet goed wordt opgepikt door de computer.

Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   70
Sound   62
Graphics   80
Replay   60

TNA Impact! heeft een fundering gelegd om op verder te bouwen.
67


09:40  Lekker puzzelen met Henry Hatsworth
09:35  Debuuttrailer voor Monster Jam
 Reacties (6)
 Pagina: 1
HcV83 op 16-09-2008 om 11:33 [Niv: 44 / Exp: 2195]
Het is wel een beetje een ophoping van negatieve dingen, ik vind dat je weinig van het product heel laat. Als ik zo de reviews lees dan is dit volgens mij de perfecte game om even op te starten wanneer er een paar vrienden op bezoek zijn (laag instapgehalte).

Ik had in de IGN review gelzen dat online alleen 1v1 gespeeld kan worden, lekker ruk dus.

Ik kan niet geloven dat een worstelspel slechter kan zijn dan SvsRaw, waardefok is AKI?

Rene Groen (Eindredacteur) op 16-09-2008 om 13:03 [Niv: 747 / Exp: 37333]
@ HcV83: In de review geef ik duidelijk aan dat ik vooral de negatieve punten benoem omdat deze als eerste poging binnen het worstelgenre duidelijk aanwezig zijn. Ik had ook een deel van deze punten weg kunnen laten, maar ik denk dat het in het belang van potentiële kopers is dat ze precies weten wat ze in huis gaan halen.

Dat ik veel negatieve punten noem is dan ook waar, echter ben ik het niet met je eens dat ik weinig van het product heel laat. De game heeft aardig wat positieve punten en deze benoem ik ook in de review, echter zijn het er nog te weinig om een topcijfer binnen te krijgen.

Dat je online enkel 1 tegen 1 kan klopt overigens, maar ik vind dit persoonlijk niet zo'n probleem. Met tag-teams heb je vaak het probleem dat degene in de ring nooit de tag maakt en de gehele match in zijn eentje uit wil vechten.

Betreffende je laatste comment: Smackdown vs. Raw 2008 scoorde vorig jaar al hoger dan deze game (een 71), voor een eerste poging is een 67 dan ook niet onverdienstelijk.

Mr White25 op 16-09-2008 om 13:45 [Niv: 58 / Exp: 2879]
Hmmm deze laat ik dus mooi liggen, ik ben dan ook helemaal geen fan van TNA. Ik hoop dat SvR '09 me wel zal kunnen bekoren.

HcV83 op 16-09-2008 om 13:54 [Niv: 44 / Exp: 2195]
Weet je wat, ik sluit mijn n64 wel weer aan of ik wacht gewoon op UFC.

Butoden op 16-09-2008 om 14:48 [Niv: 18 / Exp: 918]
Wel negatief review maar ik geloof ut allemaal wel, misschien leuk als de prijs dropt. Ik hoop dat ze vaker met een game gaan komen en dan met verbeter punten dat zou leuk zijn voor de business he?

Gast (82.171.88.xxx) op 26-04-2009 om 12:38
ik vind hem denk leuker dan smackdown vs raw... TNA IMPACT! is eeen goed spel!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
TNA iMPACT!
Type:
Game
Releasedatum:
10-10-2008
Ontwikkelaar:
Midway
Uitgever:
Midway
Media:








Meer media