Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(7) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Molyneux: 'Innovatie blijft aanwezig.'


Door Joni Philips op 05-08-2008 om 14:15
Bron: Edge

In het verleden was er meer innovatie, dat denken vele gamers tegenwoordig. Sommige ontwikkelaars zijn het daar echter niet mee eens. Enkele dagen geleden meldde Elite en LostWinds bedenker David Braben bijvoorbeeld dat de game-industrie momenteel op de top qua innovatie zit.

Ook Peter Molyneux gelooft de game-industrie nog voldoende innovatief is. In een open brief aan EDGE spreekt Molyneux over innovatie. In 1987 hoorde hij voor de eerste maal dat de game-industrie niet innovatief meer is. Elke generatie is hetzelfde, men beweert dat er geen innovatie is bij boeken, films en games en dan komt er plotseling een Harry Potter. Het is 2008 en het is moeilijker om innovatief te zijn met als enige doel innoveren. Ontwikkelaars moeten nadenken over budgetten en doelgroepen.

Je kunt nu geen games meer maken waarbij innovatie de kern van de game is. Desondanks is er nog altijd een pak innovatie aanwezig, bijvoorbeeld in de kwaliteit van de graphics. In het verleden gooiden ontwikkelaars tonnen informatie op het scherm, momenteel wordt alles geminimaliseerd. Het is maar een klein voorbeeld van innovatie die bestaat zonder de kern van de game te zijn. Innovatie alleen is niet genoeg, dan krijg je spellen zoals Black & White. Je moet innovatie balanceren met drama en verhaal.

De mens blijft altijd honger hebben naar innovatie, maar het duurt altijd even eer iets echt origineel opduikt. Televisie heeft de laatste vijf jaren immense revoluties ondergaan. Battlestar Galactica is een goed voorbeeld. De originele serie uit de jaren '80 was cheesy rommel. Je wilde absoluut niet naar de serie kijken. Iemand heeft deze rommel nu echter omgevormd tot een dramatische science fiction serie. Dat was fantastische innovatie. Ook 24 en Lost zijn zulke innovatie. Ook de game-industrie kan snel zo'n Golden Age krijgen met Live, online gaming en een equivalent voor 24 of Lost. Het zal iets zijn wat we nog nooit gezien hebben.


14:25  Scan Tales of Vesperia
14:10  Australische politici over videogames
 Reacties (7)
 Pagina: 1
Gast (77.251.250.xxx) op 05-08-2008 om 15:47
heroes is imo ook innovatie of prison break ,lost en 24 zijn imo clishe en al zovaak gedaan :r

Master Bates op 05-08-2008 om 16:45 [Niv: 64 / Exp: 3216]
golden age? juist niet, casual age

laat et maar bij et oude waar je allen maar games kon verkopen als ze ook werkelijk goed waren inplaats van hypes te crearen of innovatie te beloven zo als de wii

of mirrors edge

en lost is helemaal niet slecht

Gewijzigd door Master Bates op 05-08-2008 om 16:53

ConAir op 05-08-2008 om 18:08 [Niv: 105 / Exp: 5270]
@ Master Bates: Casual is juist de reden dat het een Golden Age kan worden.

Master Bates op 05-08-2008 om 18:11 [Niv: 64 / Exp: 3216]
juist golden age voor de developers niet voor de gamers

Stammetje91 op 05-08-2008 om 18:50 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Lost is al zo vaak gedaan? Op deze schaal, als serie. Kan het me niet herinneren. :S

Gast (81.188.98.xxx) op 05-08-2008 om 18:54
Kan me ook geen enkele serie als Lost bedenken tbh .....
En de dag van de Golden Age voor games ( of de nieuwe beter gezegd) verw8 ik niet tot als er een nieuwe console uitkomt, VR ftw haha ( VR=Virtual Reality )

Gast (77.251.250.xxx) op 06-08-2008 om 00:39
De golden age is btw al geweest maarja wellicht lag monlyeux te slapen. Halverwege tot eind jaren '90. Zegmaar totaan de ps2 kwam met zijn inferieure hardware die de console gaming industrie 6 jaar op zijn gat heeft doen liggen en eht gebrek aan innovatie waar gaming dood aan aan het gaan was. En uit die stilstand proberen de dev's nu te komen ,maar et is niet makkelijk zoals je ziet. als je jaren met zeer zwakke matige hardware hebt gewerkt en je moet ineens o peen high end bak aan et werk. zie Ac en Zelfs Gta 4. Infinity ward was onsnapt daaraan aangezien Cod 1 o pde pc uitkwam en emt cod 2 konden ze lekker hun echte versie uitbrenge o pde 360 en pc ,terwijl de ps2 de shitty big red one versie kreeg :r.

Nee De games industrie begint nu pas weer een beetje uit het dalletje te kruipen met hier en daar lichtpuntjes als mirror's edge , fable 2 _O_ prince of persia _O_ maarja voor de rest blijft et stil

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.