Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

Bungie spreekt over Microsoft en Halo


Door Joni Philips op 30-07-2008 om 20:11
Bron: CVG

In 1999 toonde Bungie het project Halo aan het grote publiek, waarna Microsoft het bedrijf overnam en het bedrijf grote bekendheid verwierf. In 2007 gingen de twee bedrijven uit elkaar.

Sinds de overname door Microsoft werkte Bungie continu aan Halo, maar CEO Harold Ryan meldt dat men ook andere projecten in ontwikkeling had. Na een kleine pauze begon Bungie altijd aan één of twee nieuwe projecten. Men maakte intern een pak prototypes van niet-Halo spellen en niet-First Person Shooters. Ze waren echter niet overtuigend genoeg of een Halo titel vereiste meer aandacht. Deze projecten werden dan opzij geschoven.

Microsofts standpunt was duidelijk: Bungie maakte Halo tot een succes en het was dus logisch dat Bungie meer Halo maakte. Als je iets anders durfde voorstellen als lid van de Raad van Bestuur, werd je waarschijnlijk ontslagen. Microsoft ziet Halo als geld, en meer Halo betekent meer geld. Microsoft zou geen probleem hebben met één Halo per jaar.

Ryan gelooft echter dat dat fout zou zijn. Bungie beschouwt Halo als zijn kindje en men was blij om het verhaal af te sluiten met Halo 3. Na het afwerken van Halo: Combat Evolved had Bungie niet als doel twee nieuwe versies te maken. Nu Bungie opnieuw onafhankelijk is, heeft het bedrijf meer creatieve energie. Natuurlijk mag men niets verprutsen want anders moet Bungie op zoek naar nieuwe inkomstbronnen. Bungie wil niet meer rekenen op één game, men heeft een volledig conceptteam op hun twee andere projecten.


20:17  The Outsider in 2009, Elite IV later
19:59  Portal: Still Alive niet naar PSN
 Reacties (34)
 Pagina: 1 | 2
Gast (62.200.20.xxx) op 31-07-2008 om 10:22
@10.76 "Dat Resistance een baggergame is, zijn ook miljoenen mensen het niet met je eens noob "

you wish!

@82.53 "Vast een X op je voor hoofd geplakt?"

Nee, die plak ik op je rug terwijl ik je kontje doe

Gast (41.251.99.xxx) op 31-07-2008 om 12:50
wat een noobs resistance is de gaarste game die er is

halo is zo hardcore als maaer zijn kan en dan komen die ps3 headsetloze zombies het even vergelijken met een crap game als resistance

Gast (82.173.92.xxx) op 31-07-2008 om 13:50
Gelukkig is Bungie uit de Microsoft dwangbuis ontsnapt. Micro heeft nooit een zak om Bungie gegeven en "dwong" ze om alleen aan Halo te werken. Nu Bungie uit de dwangbuis van Micro is verwacht ik van Bungie goede multi platform IP's. Ik ben ervan overtuigd dat Bungie dit kan. Micro kiest een andere weg, inhouse devs zijn niet belangrijk voor ze, Micro "koopt" nu games weg bij onafhankelijke devs, al dan niet timed exclusieve. Of dat een goede manier is moet zich nog bewijzen.

Gast (84.198.191.xxx) op 31-07-2008 om 15:05
Man wat is het erg, dat MS een grote zak geld kan gooien.
Bende depressieve mensen. Allemaal jaloers dat er dingen naar de 360 gaan. Zolang wij maar niet met geld hoeven te gooien naar onafhankelijke devs heb ik er geen problemen mee.

Magnum Delta op 31-07-2008 om 15:06 [Niv: 30 / Exp: 1506]
was ik hierboven.

Gast (84.82.53.xxx) op 31-07-2008 om 17:36
Gast (62.200.20.xxx) op 31-07-2008 om 10:22
@10.76 "Dat Resistance een baggergame is, zijn ook miljoenen mensen het niet met je eens noob "

you wish!

@82.53 "Vast een X op je voor hoofd geplakt?"

Nee, die plak ik op je rug terwijl ik je kontje doe


Lijk me echt leuk, wanneer???

MarcianoNL op 31-07-2008 om 22:51 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Ik gun Bungie zijn vrijheid, heb thuis Oni liggen voor de PC en die is echt gruwlijk goed. Vooral door iemand rug te breken door je been er tegenaan te drukken en ze armen naar achter trekken

Fugee op 01-08-2008 om 00:52 [Niv: 4 / Exp: 200]
Ik ben zoekende naar de nieuwswaarde. Het is niet meer dan logisch dat uitgevers geld willen maken en dat ontwikkelaars trots willen zijn op hun product.

Gewijzigd door Fugee op 01-08-2008 om 00:53

AmazingShikoku op 02-12-2008 om 01:24 [Niv: 129 / Exp: 6459]
tuurlijk zou ik ook zeggen

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Halo: Combat Evolved
Type:
Game
Releasedatum:
14-03-2002
Ontwikkelaar:
Bungie Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:



Meer media