Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

[E3] Fable 2 aan test onderworpen


Door Rene Groen op 15-07-2008 om 12:10
Bron: Eurogamer

Met Fable beloofde Molyneux grootse dingen en met de sequel is dit niet veel anders. Kan hij zijn prachtige bewoordingen ook omtoveren tot een prachtige game? Eurogamer speelde de game en kijkt vooruit naar wat komen gaat.

- Volgens Molyneux moet een game je niet dwingen om urenlang co-op te spelen, het moet iets dynamisch zijn wat de normale game niet onderbreekt.

- In het spel zitten orbs verwerkt, waarbij iedere orb voor iemand uit je friendlist staat die het spel ook aan het spelen is. Door een simpele druk op de knop nodig je deze vriend uit in je eigen game en kun chatten, statistieken vergelijken of items wisselen.

- Een vriend in je game uitnodigen zorgt er niet voor dat je simpelweg verder gaat in dezelfde game van een ander, door de aanpassingen die je kunt maken is er daadwerkelijk iets nieuws te zien. Je kunt je verbazen over het aantal kinderen dat je vriend heeft, het grote huis dat hij gekocht heeft, etc. Een tripje naar de ander is dan ook te vergelijken met Animal Crossing, je ziet daadwerkelijk iets nieuws.

- Mensen die jouw game joinen en je helpen worden niet gezien als een gelijke van jezelf, maar als een volgeling. Juist door hier gebruik van te maken zul je een uurloon af moeten spreken, tevens is het mogelijk om het gevonden geld en de ingewonnen ervaring met elkaar te delen. Dit alles is met sliders simpel in te stellen.

Een voorbeeld vinden we wanneer een karakter een deur niet open krijgt. De volgeling kan nu inspringen en zeggen dat hij best een hint wil geven, maar dat hier een bepaald bedrag tegenover staat. Het hoeft uiteraard niet, maar het is één van de mogelijkheden die de game je geeft.

- Zomaar mensen uitnodigen in je game kan vergaande gevolgen hebben. Stel dat je een vriend uitnodigt en deze je vrouw vermoord, dan is ze ook echt dood en hebben je kinderen nu alleen nog een vader.

- Wanneer er geen vriend in de buurt is maar je wel graag samen wilt spelen, dan kun je gebruik maken van de map. Op de map staan alle orbs te zien en hier kun je met een druk op de knop naartoe gaan. Het team kijkt nog wel hoe ze hun orbs neerzetten buiten je vrienden: gebaseerd op hun gamerscore of bijvoorbeeld iedereen die in je buurt is?

- In het begin van de game worden de keuzes meteen duidelijk. Wanneer een man een hond aanvalt heb je meteen zo'n keuze: jaag je de man enkel weg of maak je hem op brute wijze duidelijk dat hij de hond met rust moet laten? Ga je voor het laatste, dan zal dit onthouden worden door de mensen en zullen ze anders op je reageren. Dit alles zorgt er ook voor dat je voorkomen anders zal worden.

- We kennen allemaal de broodkruimels uit Hans en Grietje, een soortgelijk systeem is ook in Fable 2 aanwezig. Wanneer je de weg kwijt bent zal een lichtgevend spoor van broodkruimels je weer naar de goede locatie brengen. Geen vrees voor de mensen die dit wel erg makkelijk vinden, het is ook weer uit te schakelen.

- Je hond helpt je niet alleen als metgezel op de verre reizen, hij zorgt er ook voor dat je aanwijzingen krijgt. Stel dat er ergens iets verborgen ligt, dan zal hij gaan blaffen en je hierop trachten te wijzen.

- De combat gaat middels één knop, toch is Eurogamer hier over te spreken omdat het meer diepgang brengt dat je in eerste instantie zult denken. Druk bijvoorbeeld de knop in voor een simpele zwaardbeweging, maar door tegelijkertijd je thumbstick te gebruiken doe je een sterkere aanval waarbij je minder dekking hebt en dus sneller ook eerder geraakt zult worden. Het simpele systeem zorgt er tevens voor dat zwaardgevechten, geweren en magie simpel met elkaar te combineren zijn.


12:14  [E3] Nieuwe beelden van Borderlands
11:52  [E3] Left 4 Dead in november verkrijgbaar
 Reacties (16)
 Pagina: 1
Kurosaki01 op 15-07-2008 om 12:13 [Niv: 154 / Exp: 7711]
Dat met die friendlist vind ik wel vet.

ApoC op 15-07-2008 om 12:13 [Niv: 101 / Exp: 5061]
klinkt erg goed..

Gast (81.82.25.xxx) op 15-07-2008 om 12:15
nice

Magnum Delta op 15-07-2008 om 12:24 [Niv: 30 / Exp: 1506]
Dit wordt een van de GOTY's imo

Gast (85.146.36.xxx) op 15-07-2008 om 12:25
I want, noa

McPoowl op 15-07-2008 om 12:51 [Niv: 6 / Exp: 294]
Dit spel wordt te vet

Gast (148.177.129.xxx) op 15-07-2008 om 13:30
wanneer voor de PC :P

JasperCLA op 15-07-2008 om 15:36 [Niv: 94 / Exp: 4675]
Ik wil em liever ook voor pc hoor

Gast (82.168.240.xxx) op 15-07-2008 om 15:40
Ik denk dat hij pas over een jaar op de PC komt, net als deel 1.

Gast (84.194.255.xxx) op 15-07-2008 om 15:51
Zomaar mensen uitnodigen in je game kan vergaande gevolgen hebben. Stel dat je een vriend uitnodigt en deze je vrouw vermoord, dan is ze ook echt dood en hebben je kinderen nu alleen nog een vader.

nice .

Kurosaki01 op 15-07-2008 om 16:04 [Niv: 154 / Exp: 7711]
Lol laatse gast.

Als je je vrouw zat bent kan je een van je vrienden inhuren haar te doden.:p

Gewijzigd door Kurosaki01 op 15-07-2008 om 16:05

ApoC op 15-07-2008 om 17:25 [Niv: 101 / Exp: 5061]
@kurosaki, idd je kunt het ook gebruiken om het spel voor jou leuker te maken, dit soort dingen geeft echt heel veel mogelijkheden...

Stammetje91 op 15-07-2008 om 17:49 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Alleen het idee van de broodkruimels had er niet in moeten zitten. Dan kun je wel zeggen dat je het uit kan zetten, maar het is gewoon niet leuk om op zo'n manier te spelen.

Gast (77.162.241.xxx) op 15-07-2008 om 19:20
ja maar er zijn altijd noobs die t wel gebruiken omdat ze te debiel zijn dat ze m anders niet uitgespeeld krijgen

spartans op 15-07-2008 om 23:22 [Niv: 205 / Exp: 10270]
als ik hem heb ga ik gelijk met iemand online spelen.

im2 op 16-07-2008 om 16:28 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Dat klinkt allemaal erg goed, alleen vrees ik dat sommige zaken nogal wat ruzie zullen veroorzaken...

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Fable II
Type:
Game
Releasedatum:
24-10-2008
Ontwikkelaar:
Lionhead Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media