Konami veroorzaakte recent commotie door Metal Gear Solid 4 reviewexemplaren te vergezellen met een lijst van elementen die niet aan bod mochten komen in reviews. Ryan Payton van Konami legt uit wat en waarom.
De installatietijden, de lengte van de tussenfilmpjes en het eindfilmpje, de opening, de productplacement, het aantal omgevingen en vele verhaalelementen mogen momenteel niet onthuld worden in reviews. Payton heeft echter besloten om enkele van deze elementen uit de NDA te schrappen door ze zelf te onthullen.
- De game vereist een installatie van acht minuten, tussen de verschillende hoofdstukken zijn er installaties van een drietal minuten. Men wil echter dat reviewers verzwijgen wat er gebeurt tijdens latere installaties.
- Kojima Productions wil vermijden dat reviewers vertellen welke tussenfilmpjes te lang zijn. Ze willen dit plezier behouden voor de speler.
- Alle andere items blijven in de NDA, de speler moet ze zelf ontdekken. Enkel voor de productplaatsing geldt dit niet, maar wegens overeenkomsten met andere partijen moeten deze verzwegen worden.
Payton hoopt dat de fans begrijpen waarom men zulke maatregelen neemt. En dankzij heme weten we wat ze verzwijgen. Nu moeten we het enkel nog zelf ontdekken. Payton verklapte ook dat de finale versie van het spel een extra feature krijgt waaraan hij zelf heeft gewerkt.
|